Това, което ми направи впечатление, е че ти разработваш играта си като компютърна стратегия (програма), като например Company of heroes. Има ограничения. Определен брой пехотни дивизии, коя държава нямала семолетостроене, коя държава нямала бомбардировачи и т.н. Не казвам например, че трябва уграчите да могат ей така просто да си правят безбрай много дивизии, но не може да се ограничава производството по този начин. Така ти поставяш играчите в неравностойно положение (поне според мен). Аз искам да се започне от нулата, за да може при изравнени условия, всеки да се докажи в уменията си да води държава. Ако има отбори и всеки отговаря за отделен дял на управлението (икономика, международни отношения, военни действия, разузнаване), няма да е много трудно за играчите, ако играта се направи доста подробно. Ще е трудно само за водещия, като сигурно ще се наложи да има двама или трима такива. Аз конкретно все още не съм направил класификация на военщината и не мисля да давам такава като информация (ако живот и здраве постигна някакъв успех), защото мисля, че ще е по-интересно, ако играчите не знаят какво им предстои. Мисля да се работи на базата на проучване. т.е. - Ако се сетиш, че ти трябва авиобаза, пускаш заявка за проучване до водещия, съответно той ти дава такава информация - колко струва, колко време се строи и т.н., а ако например за поисканата от него справка, определение още няма, то няма да му бъде казано - "Сори, ама не предвидих това да го има." А съответния предмет на справката ще бъде допълнително разработен (сграда или машина). В това се състои същината на идеята ми. Правила ще има, но те няма да ограничават играчите в това какво да строят, а ще ограничават просто от към ресурси и от към нивото на техническия прогрес на епохата. Мисля, че ако годината е 1940 може изобщо да не няма влияние от към събития, още повече че картата, която скицирах, не е истинска, а просто имената на държавите се повтарят.
За бойната система. Тя е още в зародиш така да се каже. И действа само за обикновени сухопътни съединения (дивизии, но може и те да се обединяват и в по-големи съединения). Има атакуваща страна и защитаваща се страна. Всяка от страните има обща сила, която се оценява посредством 5 + 1 фактора. Петте са точно определени коефициенти, а шестият е процентно влияние върхо петте. Петте величини са: Сила (включва физическата сила, както и целостта на съединението); Психическо състояние (това е моралът); Състояние на снаряжението (това е състоянието на оръдията да речем или наличността на граната, по-конкретно); Снабдяване(доставка на храна, муниции, както и контакт с командването на частта) и Елемент на изненада (това е обективна величина, която показва дали нападщата страна може да приложи елемент на изненада или защитаващите се ще успеят да предвидят какво ще стане). Всяка от величините се изчислява от 20 до 100 при дивизиите. Казвам 20, защото, ако някоя от величините стигне до 20 или по-ниско, то дивизията дезертира или се предава в плен. По-големите съединения зависят изцяло от противника и силата им ще бъде равна на сбора от силите на дивизиите в тях. Изчислявам силата по следния начин за атакуващите. Изчислявам средното аритметично от петте величини, след което взимам 75% от него (може и да променя този коефициент в последствие). Резултатът е равен на атакуващата сила на дивизията. И тук се намесва шестата величина. Стратегическо разположение. Това означава, че има значение дали ще се врежеш в противника фронтално, или ще обиколиш по фланга. Стратегическото разположение може да даде или отнеме 20%процента от атакуващата сила на дивизията. Когато приложа стратегическото разположение към атакуващата сила получавам Обща Атакуваща сила. Когато извадим от общата атакуваща сила, общата защитна сила на противника, получаваме поражението, което нанася дивизията. А ето как се изчислява общата защитна сила. Отново петте величини - Сила, Психика, Снабдяване, Елемент на изненада и окопаност (така го кръстих, не се сетих за друго. Това е нивото на окопаност на защитаващата се дивизия. т.е. дали си е направила окоп, дали е сложила бодлива тел, мини и т.н. зависи от командването.) Отново се смята средно аритметично и се взимат 75 %. След това се прилага стратегическото разположение, като в случай, че атакуващите нападнат фронтално, се прибавя 20% към силата, а в случай, че ударят в гръб, се изваждат 20% от силат. Все още не съм направил разработка на това как ще повлияе една битка на различните величини на дивизията дори когато победи, но това е защото не съм разбрал как се прилага правопропорционална функция на Exel.
Драгун, ако си заинтересован от системата за битки, пиши на ЛС, да ти пратя таблица.
За бойната система. Тя е още в зародиш така да се каже. И действа само за обикновени сухопътни съединения (дивизии, но може и те да се обединяват и в по-големи съединения). Има атакуваща страна и защитаваща се страна. Всяка от страните има обща сила, която се оценява посредством 5 + 1 фактора. Петте са точно определени коефициенти, а шестият е процентно влияние върхо петте. Петте величини са: Сила (включва физическата сила, както и целостта на съединението); Психическо състояние (това е моралът); Състояние на снаряжението (това е състоянието на оръдията да речем или наличността на граната, по-конкретно); Снабдяване(доставка на храна, муниции, както и контакт с командването на частта) и Елемент на изненада (това е обективна величина, която показва дали нападщата страна може да приложи елемент на изненада или защитаващите се ще успеят да предвидят какво ще стане). Всяка от величините се изчислява от 20 до 100 при дивизиите. Казвам 20, защото, ако някоя от величините стигне до 20 или по-ниско, то дивизията дезертира или се предава в плен. По-големите съединения зависят изцяло от противника и силата им ще бъде равна на сбора от силите на дивизиите в тях. Изчислявам силата по следния начин за атакуващите. Изчислявам средното аритметично от петте величини, след което взимам 75% от него (може и да променя този коефициент в последствие). Резултатът е равен на атакуващата сила на дивизията. И тук се намесва шестата величина. Стратегическо разположение. Това означава, че има значение дали ще се врежеш в противника фронтално, или ще обиколиш по фланга. Стратегическото разположение може да даде или отнеме 20%процента от атакуващата сила на дивизията. Когато приложа стратегическото разположение към атакуващата сила получавам Обща Атакуваща сила. Когато извадим от общата атакуваща сила, общата защитна сила на противника, получаваме поражението, което нанася дивизията. А ето как се изчислява общата защитна сила. Отново петте величини - Сила, Психика, Снабдяване, Елемент на изненада и окопаност (така го кръстих, не се сетих за друго. Това е нивото на окопаност на защитаващата се дивизия. т.е. дали си е направила окоп, дали е сложила бодлива тел, мини и т.н. зависи от командването.) Отново се смята средно аритметично и се взимат 75 %. След това се прилага стратегическото разположение, като в случай, че атакуващите нападнат фронтално, се прибавя 20% към силата, а в случай, че ударят в гръб, се изваждат 20% от силат. Все още не съм направил разработка на това как ще повлияе една битка на различните величини на дивизията дори когато победи, но това е защото не съм разбрал как се прилага правопропорционална функция на Exel.
Драгун, ако си заинтересован от системата за битки, пиши на ЛС, да ти пратя таблица.
Comment