Голъм не пусна своята игра, така че пускам своята. Версия две е нова, подобрена и на практика няма много общо с предишната. Надявам се, да си личи, че е по-добра
Нуждая се обаче от карта. Представям си я съставена от шестоъгълници, в обща форма на шестоъгълник със страна от пет сектора. Около 80% от тях трябва да са запълнени с планети. Ако някой се навие да я ъпдейтва според моите указания би било прекрасно (и вероятно малко по-бавно за пускане на хода), в противен случай трябва да бъде така направена, че да си я позлвам сам с минималните ми възможности- с пиктографски символи за корабчета и бази, лесни за ctrl+c и ctrl+v
1. Основни положения и цели
1.1 Заповедите за хода се изпращат на лично съобщение, като е ОСОБЕНО важно да са в реда на фазите, така както са описани. Сметките са малко, покажете точно какво правите. Липста на яснота и разбираемост ще бъдат в ущърб на играча.
1.2 Ключовите думи и понятия са:
Ресурси: Храна (зелено), Метал (синьо), Енергия (жълто), Йени (пари)
Сектор: самостоятелно поле от картата. Всичко вътре е заедно. Може да съдържа планета/ти или не.
Собствени/контролирани сектори са такива с планета/ти на които има Пост или Цивилизация – те се добиват с Влияние (фаза 6).
1.3 Начално се разполага от всеки играч с планета (незавладаема), 1 метал, 1 енергия, 5 йени и една фрегата.
2. Добив (реколта)
Контролирана планета, която произвежда храна (зелено), дава доход.
3. Търговия
3.1 Всеки от трите ресурса- храна, метал и енергия може да бъде продаван или закупуван еднократно в количество, което играча може да си позволи (ако продава това значи да има в наличност за този етап и ако купува- нужните марки). Цените в йени (3, 2 и 1) са за еденица ресурс и се определят от предишния ход в зависимост от общото нетно количество продадено/закупено от всички играчи.
3.2 Колкото повече е бил търсен в предишния ход един ресурс, толкова по-скъп ще бъде настоящия. Колкото повече е бил продаван- толкова по-евтин ще бъде.
4. Производство и Наука
4.1 Всяка единица храна (от добив или закупена) се разпределя върху една планета, която може да произведе нещо различно от храна. Остатъка от храна се губи (не се съхранява за следващ ход)!
4.2 Снабдена с храна планета дава добив от метал и/или енергия.
4.3 Закупуването на технологиистава със заплащане в енергия и веднъж закупени, влизат в употреба веднага и се ползват от играча до края на играта. На ход може да се закупи само една:
4.4
Религиозен лидер (3)- играча обявява един сектор, в който за следващия ход никой друг е може да разпределя влияние. Не може да се използва поредни пъти върху един и същи сектор.
Енергийни щитове (3)- първото поражение за всяка битка се избягва. Не важи ако играча разполага само с Цивилизация или Пост.
Йонни оръдия (3)- Добавя един зар към стрелбата на Цивилизация и Пост.
Плазмени оръжия (2)- В битка преди която корабите на тоиз играч са се движили, те уцелват с еденица по-добре (фрегати на 5-6, разрушители и крайцери на 4-6)
Термоядрени двигатели (2)- Всички кораби се движат с едно поле повече.
Роботизация (2)- всяка фаза строеж изисква две метал по-малко.
Протеинови ферми (2)- две планети произвеждат без да се нуждаят от храна всеки ход (НЕ важи за хода, в който е закупена технологията).
Месия (1)- 3, вместо 2 начални точки влияние на фаза.
Пророк (1)- позволява влияние да се поставя и в сектори през един празен (без планети) сектор.
5. Строеж
5.1 Цени:
Фрегата- 1 метал + 1 йена
Крайцер-1 енергия + 2 метал + 2 йени
Разрушител- 2 енергия + 3 метал + 3 йени
5.2 Построените кораби могат да се поставят в сектори със съществуващи в този момент Цивилизации и могат да се ползват (движат и сражават в съшия ход).
6. Влияние
6.1 Всеки играч получава 2 точки „влияние“ в тази фаза + колкото реши да закупи. Цената на всяка следваща е следната: 2, 3, 4, 5 йени.
6.2 Наличните точки се разпределят по желание на играча върху собствени или съседни на собствен сектори.
6.3 При разпределено влияние от двама и повече върху един и същ сектор (само ако има планета/ти), влиянието се намаля по равно, до моемнт в който остане влияние само на един играч.
6.4 Останалото влияние за всеки сектор влиза в ефект по следната преференция (ако не съществува условието се минава на следващ етап) за всяка останала точка влияние
-противникова Цивилизация се превръща в Пост
-противников Пост изчезва
-печели се Пост
-Пост се превръща в Цивилизация
Пример: Играчи черен, син и бял поставят едновременно 5, 2 и 1 точки влияние върху сектор с Цивилизация на белия играч. След намалянето на точките (за да остане един вид влияние), остават 3 точки за черния играч. Той успява да премахне структорите на белия и да постави свой Пост в този сектор.
6.5 3 точки влияние могат да бъдат разпределени върху началната планета (която е недосегаема за влияние на други играчи) с цел превръщането й в точка Победа.
7. Движение и сражения
7.1 Всяка фрегата и крайцер могат да се придвижа в съседен сектор. Разрушителите могат, ако желаят, да прескочат един (без да се съобразвят с това какво има там).
7.2 Ако в края на фазата две или повече групи кораби завършат хода си в един сектор- случва се сражение. Изключение са групи от един или повече крайцери. Те имат право да изберът ако завършат хода си на контролиран от друг сектор, да не се сражават, а вместо това да каперстват (фаза 8).
7.2.1 Всички стрелят едновремнно по инициативата си (класа си), и пораженята се нанасят в същия клас по ред на споменаване. Ако няма повече участници за поемане на щетите в този клас- разпределят се в следващата инициатива/клас, като предимство има възможно най-ниския клас.
7.2.2 Разрушителите удрят първи, с 3 зара (на 5-6).
7.2.3 Крайцерите стрелят с 2 зара (на 5-6), Цивилизация с 3 зара (на 5-6), База с два зара (на 5-6).
7.2.4 Фрегатите стрелят последни с 1 зар (на 6-ца).
7.2.5 Разрушителите могат да поемат един удар на битка без да ги унищожи. Тези "повреди" се порправят автоматично и веднага в началото на следващия ход.
7.2.6 Сраженията се водят докато едната страна не унищожи изцяло другата.
7.3 Ако се срещнат повече от две флоти, на случаен принцип се избира последователността на сраженията.
8. Пиратстване и блокаж
8.1 Ако група от или самостоятелен крайцер са завършили хода си в чужд сектор без налична противникова флота (кораби) и е получил заповед за блокада- се случва следното:
8.2 Пиратстване носи 1 йена за всеки крайцер в това положение
8.3 Блокада над планетата не позволява там да се извършва Добив, Производство и Строеж
9. Точкуване
9.1 В края на всеки ход, всяка контролирана Планета носи една точка Победа. Точките се натрупват.
9.2 Играч с 10 или повече точки положителна разлика от всеки друг печели.
Нуждая се обаче от карта. Представям си я съставена от шестоъгълници, в обща форма на шестоъгълник със страна от пет сектора. Около 80% от тях трябва да са запълнени с планети. Ако някой се навие да я ъпдейтва според моите указания би било прекрасно (и вероятно малко по-бавно за пускане на хода), в противен случай трябва да бъде така направена, че да си я позлвам сам с минималните ми възможности- с пиктографски символи за корабчета и бази, лесни за ctrl+c и ctrl+v
1. Основни положения и цели
1.1 Заповедите за хода се изпращат на лично съобщение, като е ОСОБЕНО важно да са в реда на фазите, така както са описани. Сметките са малко, покажете точно какво правите. Липста на яснота и разбираемост ще бъдат в ущърб на играча.
1.2 Ключовите думи и понятия са:
Ресурси: Храна (зелено), Метал (синьо), Енергия (жълто), Йени (пари)
Сектор: самостоятелно поле от картата. Всичко вътре е заедно. Може да съдържа планета/ти или не.
Собствени/контролирани сектори са такива с планета/ти на които има Пост или Цивилизация – те се добиват с Влияние (фаза 6).
1.3 Начално се разполага от всеки играч с планета (незавладаема), 1 метал, 1 енергия, 5 йени и една фрегата.
2. Добив (реколта)
Контролирана планета, която произвежда храна (зелено), дава доход.
3. Търговия
3.1 Всеки от трите ресурса- храна, метал и енергия може да бъде продаван или закупуван еднократно в количество, което играча може да си позволи (ако продава това значи да има в наличност за този етап и ако купува- нужните марки). Цените в йени (3, 2 и 1) са за еденица ресурс и се определят от предишния ход в зависимост от общото нетно количество продадено/закупено от всички играчи.
3.2 Колкото повече е бил търсен в предишния ход един ресурс, толкова по-скъп ще бъде настоящия. Колкото повече е бил продаван- толкова по-евтин ще бъде.
4. Производство и Наука
4.1 Всяка единица храна (от добив или закупена) се разпределя върху една планета, която може да произведе нещо различно от храна. Остатъка от храна се губи (не се съхранява за следващ ход)!
4.2 Снабдена с храна планета дава добив от метал и/или енергия.
4.3 Закупуването на технологиистава със заплащане в енергия и веднъж закупени, влизат в употреба веднага и се ползват от играча до края на играта. На ход може да се закупи само една:
4.4
Религиозен лидер (3)- играча обявява един сектор, в който за следващия ход никой друг е може да разпределя влияние. Не може да се използва поредни пъти върху един и същи сектор.
Енергийни щитове (3)- първото поражение за всяка битка се избягва. Не важи ако играча разполага само с Цивилизация или Пост.
Йонни оръдия (3)- Добавя един зар към стрелбата на Цивилизация и Пост.
Плазмени оръжия (2)- В битка преди която корабите на тоиз играч са се движили, те уцелват с еденица по-добре (фрегати на 5-6, разрушители и крайцери на 4-6)
Термоядрени двигатели (2)- Всички кораби се движат с едно поле повече.
Роботизация (2)- всяка фаза строеж изисква две метал по-малко.
Протеинови ферми (2)- две планети произвеждат без да се нуждаят от храна всеки ход (НЕ важи за хода, в който е закупена технологията).
Месия (1)- 3, вместо 2 начални точки влияние на фаза.
Пророк (1)- позволява влияние да се поставя и в сектори през един празен (без планети) сектор.
5. Строеж
5.1 Цени:
Фрегата- 1 метал + 1 йена
Крайцер-1 енергия + 2 метал + 2 йени
Разрушител- 2 енергия + 3 метал + 3 йени
5.2 Построените кораби могат да се поставят в сектори със съществуващи в този момент Цивилизации и могат да се ползват (движат и сражават в съшия ход).
6. Влияние
6.1 Всеки играч получава 2 точки „влияние“ в тази фаза + колкото реши да закупи. Цената на всяка следваща е следната: 2, 3, 4, 5 йени.
6.2 Наличните точки се разпределят по желание на играча върху собствени или съседни на собствен сектори.
6.3 При разпределено влияние от двама и повече върху един и същ сектор (само ако има планета/ти), влиянието се намаля по равно, до моемнт в който остане влияние само на един играч.
6.4 Останалото влияние за всеки сектор влиза в ефект по следната преференция (ако не съществува условието се минава на следващ етап) за всяка останала точка влияние
-противникова Цивилизация се превръща в Пост
-противников Пост изчезва
-печели се Пост
-Пост се превръща в Цивилизация
Пример: Играчи черен, син и бял поставят едновременно 5, 2 и 1 точки влияние върху сектор с Цивилизация на белия играч. След намалянето на точките (за да остане един вид влияние), остават 3 точки за черния играч. Той успява да премахне структорите на белия и да постави свой Пост в този сектор.
6.5 3 точки влияние могат да бъдат разпределени върху началната планета (която е недосегаема за влияние на други играчи) с цел превръщането й в точка Победа.
7. Движение и сражения
7.1 Всяка фрегата и крайцер могат да се придвижа в съседен сектор. Разрушителите могат, ако желаят, да прескочат един (без да се съобразвят с това какво има там).
7.2 Ако в края на фазата две или повече групи кораби завършат хода си в един сектор- случва се сражение. Изключение са групи от един или повече крайцери. Те имат право да изберът ако завършат хода си на контролиран от друг сектор, да не се сражават, а вместо това да каперстват (фаза 8).
7.2.1 Всички стрелят едновремнно по инициативата си (класа си), и пораженята се нанасят в същия клас по ред на споменаване. Ако няма повече участници за поемане на щетите в този клас- разпределят се в следващата инициатива/клас, като предимство има възможно най-ниския клас.
7.2.2 Разрушителите удрят първи, с 3 зара (на 5-6).
7.2.3 Крайцерите стрелят с 2 зара (на 5-6), Цивилизация с 3 зара (на 5-6), База с два зара (на 5-6).
7.2.4 Фрегатите стрелят последни с 1 зар (на 6-ца).
7.2.5 Разрушителите могат да поемат един удар на битка без да ги унищожи. Тези "повреди" се порправят автоматично и веднага в началото на следващия ход.
7.2.6 Сраженията се водят докато едната страна не унищожи изцяло другата.
7.3 Ако се срещнат повече от две флоти, на случаен принцип се избира последователността на сраженията.
8. Пиратстване и блокаж
8.1 Ако група от или самостоятелен крайцер са завършили хода си в чужд сектор без налична противникова флота (кораби) и е получил заповед за блокада- се случва следното:
8.2 Пиратстване носи 1 йена за всеки крайцер в това положение
8.3 Блокада над планетата не позволява там да се извършва Добив, Производство и Строеж
9. Точкуване
9.1 В края на всеки ход, всяка контролирана Планета носи една точка Победа. Точките се натрупват.
9.2 Играч с 10 или повече точки положителна разлика от всеки друг печели.
Comment