Съобщение

Collapse
No announcement yet.

[Форумни игри] Космическа стратегия mark 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    [Форумни игри] Космическа стратегия mark 2

    Голъм не пусна своята игра, така че пускам своята. Версия две е нова, подобрена и на практика няма много общо с предишната. Надявам се, да си личи, че е по-добра
    Нуждая се обаче от карта. Представям си я съставена от шестоъгълници, в обща форма на шестоъгълник със страна от пет сектора. Около 80% от тях трябва да са запълнени с планети. Ако някой се навие да я ъпдейтва според моите указания би било прекрасно (и вероятно малко по-бавно за пускане на хода), в противен случай трябва да бъде така направена, че да си я позлвам сам с минималните ми възможности- с пиктографски символи за корабчета и бази, лесни за ctrl+c и ctrl+v

    1. Основни положения и цели
    1.1 Заповедите за хода се изпращат на лично съобщение, като е ОСОБЕНО важно да са в реда на фазите, така както са описани. Сметките са малко, покажете точно какво правите. Липста на яснота и разбираемост ще бъдат в ущърб на играча.
    1.2 Ключовите думи и понятия са:
    Ресурси: Храна (зелено), Метал (синьо), Енергия (жълто), Йени (пари)
    Сектор: самостоятелно поле от картата. Всичко вътре е заедно. Може да съдържа планета/ти или не.
    Собствени/контролирани сектори са такива с планета/ти на които има Пост или Цивилизация – те се добиват с Влияние (фаза 6).
    1.3 Начално се разполага от всеки играч с планета (незавладаема), 1 метал, 1 енергия, 5 йени и една фрегата.

    2. Добив (реколта)
    Контролирана планета, която произвежда храна (зелено), дава доход.

    3. Търговия
    3.1 Всеки от трите ресурса- храна, метал и енергия може да бъде продаван или закупуван еднократно в количество, което играча може да си позволи (ако продава това значи да има в наличност за този етап и ако купува- нужните марки). Цените в йени (3, 2 и 1) са за еденица ресурс и се определят от предишния ход в зависимост от общото нетно количество продадено/закупено от всички играчи.
    3.2 Колкото повече е бил търсен в предишния ход един ресурс, толкова по-скъп ще бъде настоящия. Колкото повече е бил продаван- толкова по-евтин ще бъде.

    4. Производство и Наука
    4.1 Всяка единица храна (от добив или закупена) се разпределя върху една планета, която може да произведе нещо различно от храна. Остатъка от храна се губи (не се съхранява за следващ ход)!
    4.2 Снабдена с храна планета дава добив от метал и/или енергия.
    4.3 Закупуването на технологиистава със заплащане в енергия и веднъж закупени, влизат в употреба веднага и се ползват от играча до края на играта. На ход може да се закупи само една:
    4.4
    Религиозен лидер (3)- играча обявява един сектор, в който за следващия ход никой друг е може да разпределя влияние. Не може да се използва поредни пъти върху един и същи сектор.

    Енергийни щитове (3)- първото поражение за всяка битка се избягва. Не важи ако играча разполага само с Цивилизация или Пост.

    Йонни оръдия (3)- Добавя един зар към стрелбата на Цивилизация и Пост.

    Плазмени оръжия (2)- В битка преди която корабите на тоиз играч са се движили, те уцелват с еденица по-добре (фрегати на 5-6, разрушители и крайцери на 4-6)

    Термоядрени двигатели (2)- Всички кораби се движат с едно поле повече.

    Роботизация (2)- всяка фаза строеж изисква две метал по-малко.

    Протеинови ферми (2)- две планети произвеждат без да се нуждаят от храна всеки ход (НЕ важи за хода, в който е закупена технологията).

    Месия (1)- 3, вместо 2 начални точки влияние на фаза.

    Пророк (1)- позволява влияние да се поставя и в сектори през един празен (без планети) сектор.

    5. Строеж
    5.1 Цени:
    Фрегата- 1 метал + 1 йена
    Крайцер-1 енергия + 2 метал + 2 йени
    Разрушител- 2 енергия + 3 метал + 3 йени
    5.2 Построените кораби могат да се поставят в сектори със съществуващи в този момент Цивилизации и могат да се ползват (движат и сражават в съшия ход).

    6. Влияние
    6.1 Всеки играч получава 2 точки „влияние“ в тази фаза + колкото реши да закупи. Цената на всяка следваща е следната: 2, 3, 4, 5 йени.
    6.2 Наличните точки се разпределят по желание на играча върху собствени или съседни на собствен сектори.
    6.3 При разпределено влияние от двама и повече върху един и същ сектор (само ако има планета/ти), влиянието се намаля по равно, до моемнт в който остане влияние само на един играч.
    6.4 Останалото влияние за всеки сектор влиза в ефект по следната преференция (ако не съществува условието се минава на следващ етап) за всяка останала точка влияние
    -противникова Цивилизация се превръща в Пост
    -противников Пост изчезва
    -печели се Пост
    -Пост се превръща в Цивилизация

    Пример: Играчи черен, син и бял поставят едновременно 5, 2 и 1 точки влияние върху сектор с Цивилизация на белия играч. След намалянето на точките (за да остане един вид влияние), остават 3 точки за черния играч. Той успява да премахне структорите на белия и да постави свой Пост в този сектор.

    6.5 3 точки влияние могат да бъдат разпределени върху началната планета (която е недосегаема за влияние на други играчи) с цел превръщането й в точка Победа.

    7. Движение и сражения
    7.1 Всяка фрегата и крайцер могат да се придвижа в съседен сектор. Разрушителите могат, ако желаят, да прескочат един (без да се съобразвят с това какво има там).
    7.2 Ако в края на фазата две или повече групи кораби завършат хода си в един сектор- случва се сражение. Изключение са групи от един или повече крайцери. Те имат право да изберът ако завършат хода си на контролиран от друг сектор, да не се сражават, а вместо това да каперстват (фаза 8).
    7.2.1 Всички стрелят едновремнно по инициативата си (класа си), и пораженята се нанасят в същия клас по ред на споменаване. Ако няма повече участници за поемане на щетите в този клас- разпределят се в следващата инициатива/клас, като предимство има възможно най-ниския клас.
    7.2.2 Разрушителите удрят първи, с 3 зара (на 5-6).
    7.2.3 Крайцерите стрелят с 2 зара (на 5-6), Цивилизация с 3 зара (на 5-6), База с два зара (на 5-6).
    7.2.4 Фрегатите стрелят последни с 1 зар (на 6-ца).
    7.2.5 Разрушителите могат да поемат един удар на битка без да ги унищожи. Тези "повреди" се порправят автоматично и веднага в началото на следващия ход.
    7.2.6 Сраженията се водят докато едната страна не унищожи изцяло другата.
    7.3 Ако се срещнат повече от две флоти, на случаен принцип се избира последователността на сраженията.

    8. Пиратстване и блокаж
    8.1 Ако група от или самостоятелен крайцер са завършили хода си в чужд сектор без налична противникова флота (кораби) и е получил заповед за блокада- се случва следното:
    8.2 Пиратстване носи 1 йена за всеки крайцер в това положение
    8.3 Блокада над планетата не позволява там да се извършва Добив, Производство и Строеж

    9. Точкуване
    9.1 В края на всеки ход, всяка контролирана Планета носи една точка Победа. Точките се натрупват.
    9.2 Играч с 10 или повече точки положителна разлика от всеки друг печели.
    Last edited by Spellbreaker; 31-08-2014, 07:15.
    "Далеч съм от мисълта си"

    #2
    Голъм не пусна своята игра, така че пускам своята.
    Ще я пусна, но опростявам все още, предстоят и няколко теста все още (така че като минимум, още 2-3 седмици до официалното обявяване (вече си има сайт и повечето от правилата са въведени, но ще има малко промени за опростяване)). Мисля че няма да има проблем да вървят две игри едновременно - а моята ще е и по-бавна.

    Нуждая се обаче от карта. Представям си я съставена от шестоъгълници, в обща форма на шестоъгълник със страна от пет сектора. Около 80% от тях трябва да са запълнени с планети. Ако някой се навие да я ъпдейтва според моите указания би било прекрасно (и вероятно малко по-бавно за пускане на хода), в противен случай трябва да бъде така направена, че да си я позлвам сам с минималните ми възможности- с пиктографски символи за корабчета и бази, лесни за ctrl+c и ctrl+v
    Ами виж картата ми за моята игра. Ако нещо такова ти върши работа - естествено, по-малко - то няма проблем да ти го направя и ъпдейтвам после. Ще ползвам сходни графики за планетите (тези аз съм си ги правил). Има поне 30-тина различни. Ако ти трябва някаква друга помощ, пиши.


    =================================================

    Намерих малко време, та нахвърлях една бърза карта, виж я дали ще ти върши работа. Ако се налагат някакви промени, пиши какви. Ще трябва да кажеш и дали искаш звезди или само планети, дали искаш някакъв допълнителен тип "терен" за звездните хексове и прочее. Имената на планетите аз ли да ги измисля или ти ще ги дадеш? Такива неща. Сложил съм ти малко "терен" (една звезда в средата, 4 полета с астероиди и шест с мъглявини - зелените неща).
    Attached Files
    Last edited by gollum; 31-08-2014, 13:57.

    Comment


      #3
      Изглежда достатъчно добре (макар, че с черен фон ще е по-добре). Мъглевините и астероидите са ми излишни- в тази игра нямат отношение, а да не се бъркаме с хората

      Иначе планетите- Име, зелено/синьо/жълто (кубчета, примерно)
      5А- Чегду 1/1/0 -със знак, че е стартова позиция
      9А- Лешан- 1/1/0 със знак за стартова позиция
      6В Ако може да станат две космически тела- две планети или планета и луна.
      9В Трябва да отиде на 9Г
      2Г- Тайуан- 1/1/0 -със знак, че е стартова позиция
      2Д- Ако може да станат две космически тела- две планети или планета и луна.
      9Д- Ердос 1/1/0 -със знак, че е стартова позиция
      5Е Ако може да станат две космически тела- две планети или планета и луна.
      1И- Уачанг 1/1/0 -със знак, че е стартова позиция
      5И- Шигатсе 1/1/0 -със знак, че е стартова позиция

      Останалите разхвърляни
      Уахан 1/0/1 - Уримику 0/2/0 - Зухай- 0/1/0 - Ксамен 2/0/0 - Куандао 0/1/1 - Ксининг 2/1/0 - Танджин 1/0/0 - Чагиша 1/0/1 - Хонгуан 0/1/0 - Датинг 0/3/0 - Танг 0/0/3 - Сонгпан 0/1/2 - Джиуанг 0/2/1- Линджуан 0/1/1 - Фуджин 0/1/2 - Уандзанг 1/1/0 - Уей 0/2/2 - Гампо 0/1/2- Мину 2/0/1 - Джузхайгой 1/2/0 - Уийлан 0/0/2 - Джиаджи 0/2/1.

      А ако смяташ, че на истина ще пуснеш до две-три седмици твоята- по-добре тъй. И без това последната отново бе моя.
      Last edited by Spellbreaker; 31-08-2014, 15:14.
      "Далеч съм от мисълта си"

      Comment


        #4
        За карта ще се пробвам и аз ако остане време. За спорта най-малкото.
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Ако искаш, мога да ти дам темплейта с хексовете, който съм направил - в илюстратор е, но може да се обърне в който и да е векторен формат. Предпочитам така, защото е по-лесно с промените после.

          Спелбрейкър, за отбелязавен на притежанието, ако искаш, мога да ти направя флагчета за притежанието - само кажи колко цвята ти трябват. Мисля че "кубчета" или нещо от сорта са по-подходящи за отбелязване на военните единици. За ресурсите ще измисля нещо друго.
          ---
          Пркачих един вариант - само първата планета (5А) съм я направил както трябва, че сега нямам време за повече, но утре ще оправя и останалите.

          ПП За моята - така се надявам. Правилата са вече направени, почти изцяло са качени. Минавам един-два последни опростяващи "паса" и другото, котео остава са примерите за сраженията (плюс допълнителни тестове с играчи). Но няма проблем две игри да вървят едновременно.
          Attached Files

          Comment


            #6
            А, мерси, но аз искам да пробвам нещо изометрично. Ако има време.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              Не знам дали ще има желаещи (пък и можещи) играчи и за двете игри. Даже леко предпочитам твоята да тръгне първа (ако тръгне ) и да поиграя.
              Символите са приятни, а инак идеята в идеалния случай, е игрчаите да са 6. А да видим дали ще се появят
              "Далеч съм от мисълта си"

              Comment


                #8
                Аз бих искал да се запиша желаещ за игра. Колко често се очаква да се пускат ходове?

                Comment


                  #9
                  А, тя темата не била от 31 септември, а от 31 август. Ок, извинете недоглеждането ми

                  Comment


                    #10
                    Миналата игра бе с по-малко хора (5 с мене) и я правихме през няколко дни. Тази е мислена един ход на седмица.
                    Last edited by Imperial; 03-10-2014, 04:00. Причина: пред -> през
                    "Далеч съм от мисълта си"

                    Comment


                      #11
                      Ами ако все пак планираш да я правиш бих искал да участвам. Малко е твърде бойна за вкуса ми, но не много

                      Comment


                        #12
                        Аз също се присъединявам, Голъм се забави с неговата игра, а сега е идеалното време - има поне 2 месеца до големите отпуски
                        „Аз, Драгомир, писах.
                        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                        Модератор на раздел "Военна Авиация"

                        Comment


                          #13
                          Бръм- повдигам темата след няколко месеца- нуждая се от още няколко желаещи играча!
                          "Далеч съм от мисълта си"

                          Comment

                          Working...
                          X