Отдавна не съм водил игра (на българи), та реших да го исправя това ако се появят достатъчно желаещи.
Играта ще има елементарна бойна система с взеамнозаемяеми наземни бойни единици с малък брой показатели. Битките ще представляват сравняване на слата на войските и определянето на щетите за двете страни.
Икономиката ще бъде опростостена, вкл. търговията. Ще имя няколко ресурса (3-4) които ще се използват за научното развитие на нацията, окомплектоването на войските, апгрейди на провинциите и , естествено, за търговия.
Сетинга ще е нещо като пост-апокалептичен ... алтернативен ... фантастичен ...абе манжа с грозде.
В приод на расцвета на Римската Империя земята е посетена от извънземна цивилизация. В кратки срокове човечеството ... всъщност е напълно игнорирано. Извънземната раса просто идва установява свои машинарии не поддаващи се разрушаване, поне с човешките технологии и в продължение на 120 години без да обръща никакво внимание на хората нагло експлоатира ресурсите на Земята. Шокът който преживява човечеството от тези събития докарва империите до пълен крах от вътре, старите религии преживяват кризис. Някои се адаптират, други просто загиват неспособни да включат скорошните събития в своята догма. Раждат се множество други религии, а от там и типове обществени строеве, отговарящи на новия поглед на хората върху себе си и света около тях. Империите се разпадат на по-малки държави, дори възникват няколко войни, докато .... 120 години след идването на боговете започва Войната на Боговете. Дали друга извънземна раса напада Богевете или войната е предизвикана от разкол вътре среди самите Богове никой не знае, но войната е разрушителна. И този път никой не обръща внимание на пъплещите по Земята хора, но този път хората измират в големи количества. Падащи снряди, остяващи в земята кратери с размер на градове, лъчи оставящи след себе си бразди от растопени до стъклоподобна глазура почва и камъни, мъгли изгарящи хората отвътре, всичко това се стоварва върху Земните човешки цивилизации. Велики градове са превърнати в развалини и хората бягат към единствените безопасни места на Планетата - Кулите на боговете - високи пилони създадени от Боговете, обиколени като че ли от божествена закрила - никакви снаряди или лъчове не проникват в пространството на няколко километра около тях. Едната Кула стои на няколко километра от някогашният център на света - Рим. Друг - на бреговете на Нил. Трети - в безкрайните степи на Скития. Четвърти - в южна Испания. И последен на таинственият остров Албион, що лежи отвъд Галия.
Тези пет кули и стават новите центрове на човешката цивилизация в Римският свят, след като няколко години по-късно боговете си тръгват също толкова неочаквано, както и бяха пристигнали, оставяйки след себе си ппелища на нявка величествена римска цивилизация и непонятни таинствени паметници на своето присътствие.
Но това е лирика. Началото на играта ще се заключава в ре-колонизацията на земите от страна на петте нации на новите римляни. Броят проивнции които могат да се управляват и съответно притежават от една нация са ограничени от количеството нейните лидери, нивото на технолотияга и вида управление. Тоест поощтрява се игрането в отбор, при това за да има допълнителни териториални придобивки там трябва да бъде назначен губернатор който да ги управлява нещо като втори пълноценен играч, със свой склад и своя армия, но обща за цялата нация наука. Също така в зависимост от различните държавни стореве взаимоотношенията между играчите в една нация ще са различни. Естествено допуска се и отделяне в нова нация, граждански войни и т.н.
Благодарение на изоставените извънземни технологии ресурсите и пощата ще се обменят мгновенно, чрез използването на "Храмовете" около, които се обуславят новото универсално административно деление. Около всеки оцелял Храм се образува провинция, която отй обслужва. Храмовете всъщност са депа , които имат производствена функция и възможност за транспортиране на големи количества ресурси чрез телепортация между различните Храмове и Кули (които представляват нещо като централни складове). При намирането на нов храм , нацията открила го, може да колонизира проивнцията около нея, като введе кодовете на своята централна Кула в Храма. Съответно ако бъдат въведени кодовете на друга кула при превземане на провинцията или по споразумение, провинцията веднага се маркира като принадлежаща към новата кула. Това позволява колонизацията на провинциите да бъде хотична, а не задължително последователна/постъпателна. Обаче тъй като тлепортацията се оказа смъртоносна за хората, самите нови римляни са принудени да се движат по стария класичеки начин.
Играта ще използва точкова система на постиженията. Тоест всяка нация ще има набор от национални цели при постигането на които ще получава точки. При възникване на нови нации при отделянето от вече съществуващите основни 5, ще им се дават също персонални цели. Победител в играта ще бъде нацията събрала определено количество точки или тази кято в момент на края на играта има най-много точки.
Засега толкова описания, ако има интерес към подобна игра, ще постна подробното и описание когато съм готов със системата
Играта ще има елементарна бойна система с взеамнозаемяеми наземни бойни единици с малък брой показатели. Битките ще представляват сравняване на слата на войските и определянето на щетите за двете страни.
Икономиката ще бъде опростостена, вкл. търговията. Ще имя няколко ресурса (3-4) които ще се използват за научното развитие на нацията, окомплектоването на войските, апгрейди на провинциите и , естествено, за търговия.
Сетинга ще е нещо като пост-апокалептичен ... алтернативен ... фантастичен ...абе манжа с грозде.
В приод на расцвета на Римската Империя земята е посетена от извънземна цивилизация. В кратки срокове човечеството ... всъщност е напълно игнорирано. Извънземната раса просто идва установява свои машинарии не поддаващи се разрушаване, поне с човешките технологии и в продължение на 120 години без да обръща никакво внимание на хората нагло експлоатира ресурсите на Земята. Шокът който преживява човечеството от тези събития докарва империите до пълен крах от вътре, старите религии преживяват кризис. Някои се адаптират, други просто загиват неспособни да включат скорошните събития в своята догма. Раждат се множество други религии, а от там и типове обществени строеве, отговарящи на новия поглед на хората върху себе си и света около тях. Империите се разпадат на по-малки държави, дори възникват няколко войни, докато .... 120 години след идването на боговете започва Войната на Боговете. Дали друга извънземна раса напада Богевете или войната е предизвикана от разкол вътре среди самите Богове никой не знае, но войната е разрушителна. И този път никой не обръща внимание на пъплещите по Земята хора, но този път хората измират в големи количества. Падащи снряди, остяващи в земята кратери с размер на градове, лъчи оставящи след себе си бразди от растопени до стъклоподобна глазура почва и камъни, мъгли изгарящи хората отвътре, всичко това се стоварва върху Земните човешки цивилизации. Велики градове са превърнати в развалини и хората бягат към единствените безопасни места на Планетата - Кулите на боговете - високи пилони създадени от Боговете, обиколени като че ли от божествена закрила - никакви снаряди или лъчове не проникват в пространството на няколко километра около тях. Едната Кула стои на няколко километра от някогашният център на света - Рим. Друг - на бреговете на Нил. Трети - в безкрайните степи на Скития. Четвърти - в южна Испания. И последен на таинственият остров Албион, що лежи отвъд Галия.
Тези пет кули и стават новите центрове на човешката цивилизация в Римският свят, след като няколко години по-късно боговете си тръгват също толкова неочаквано, както и бяха пристигнали, оставяйки след себе си ппелища на нявка величествена римска цивилизация и непонятни таинствени паметници на своето присътствие.
Но това е лирика. Началото на играта ще се заключава в ре-колонизацията на земите от страна на петте нации на новите римляни. Броят проивнции които могат да се управляват и съответно притежават от една нация са ограничени от количеството нейните лидери, нивото на технолотияга и вида управление. Тоест поощтрява се игрането в отбор, при това за да има допълнителни териториални придобивки там трябва да бъде назначен губернатор който да ги управлява нещо като втори пълноценен играч, със свой склад и своя армия, но обща за цялата нация наука. Също така в зависимост от различните държавни стореве взаимоотношенията между играчите в една нация ще са различни. Естествено допуска се и отделяне в нова нация, граждански войни и т.н.
Благодарение на изоставените извънземни технологии ресурсите и пощата ще се обменят мгновенно, чрез използването на "Храмовете" около, които се обуславят новото универсално административно деление. Около всеки оцелял Храм се образува провинция, която отй обслужва. Храмовете всъщност са депа , които имат производствена функция и възможност за транспортиране на големи количества ресурси чрез телепортация между различните Храмове и Кули (които представляват нещо като централни складове). При намирането на нов храм , нацията открила го, може да колонизира проивнцията около нея, като введе кодовете на своята централна Кула в Храма. Съответно ако бъдат въведени кодовете на друга кула при превземане на провинцията или по споразумение, провинцията веднага се маркира като принадлежаща към новата кула. Това позволява колонизацията на провинциите да бъде хотична, а не задължително последователна/постъпателна. Обаче тъй като тлепортацията се оказа смъртоносна за хората, самите нови римляни са принудени да се движат по стария класичеки начин.
Играта ще използва точкова система на постиженията. Тоест всяка нация ще има набор от национални цели при постигането на които ще получава точки. При възникване на нови нации при отделянето от вече съществуващите основни 5, ще им се дават също персонални цели. Победител в играта ще бъде нацията събрала определено количество точки или тази кято в момент на края на играта има най-много точки.
Засега толкова описания, ако има интерес към подобна игра, ще постна подробното и описание когато съм готов със системата
Comment