Вече в няколко теми споменавах за играта, която подготвям, та реших, че вече е време и за собствено място за изява
(само ще ви помоля да не пишете в тази тема - тя е само информативна (ще има отделна тема за "Мнения" и "Предложения" - те са за лична изява на всеки желаещ)).
Тук ще дам кратко описание на играта (по-подробно описание и правила ще се появят след време (надявам се - скоро) в съответната тема).
В играта ще участват две страни, като целта на играта ще е да симулира на оперативно-тактическо ниво военният конфликт между тях. Тя ще бъде ролева - т.е., всеки участник ще изпълнява определена роля (като по този начин ще трябва да спазва някакви вътрешни, присъщи на ролята му ограничения). В момента се предвиждат следните роли, като съответно всяка от страните ще има участници за всяка от ролите:
* Върховен главнокомандващ (ВГ)
* Началник на ГЩ (НГЩ)
* Командири на оперативно-стратегически обединения (КОСО)
* Началници на Щабове на оперативнио-стратегическите обединения (НЩОСО)
* Главнокомандващ на ВВС (ГКВВС)
* Командири на обединения на ВВС (КОВВС)
Точното разделение на ролите ще зависи от началния избор на участниците (т.е., възможно е при определени условия да се добавят допълнителни роли или да се ограничава типовете на текущите).
Съответно, всяка от страните ще има по един ВГ, НГЩ и ГКВВС. Като основен играч (лидер) на всяка от страните се приема ВГ. Играчите заемащи второстепенни роли (КОСО, НЩОСО и КОВВС) могат да бъдат в произволно количество, което ще се определя от ВГ и НГЩ (но не по-малко от общия брой действащи обединения).
Самата игра ще се провежда на оперативно-тактическа карта, която ще е разделена на отделни тактически региони, шестоъгълни по форма (както е например в Panzer General-серията). Ще има дефинирани общи типове местности (комбинация от релеф, грунд и растителност), както и различни инфраструктурни обекти по тях (застроени райони, пътища, ЖП и любимите на Уханов УР-ове). Съответно местността на региона ще има важно тактическо значение.
Картата ще е разделена на две части от държавна граница, като целта на всяка от страните ще бъде да победи другата (допълнително може, след като мине бета-варианта, да се използва системата за да се симулират реални исторически сражения).
Играта ще е разделена на ходове (всеки от който представлява едно денонощие), като всички играчи дават своите заповеди на Посредника на играта, след което той провежда действията. Така че всеки ход ще е съставен от две основни фази и една допълнителна:
* Даване на заповеди
- основна фаза -
*Изпълнение (изчисления)
- основна фаза -
* Получаване на обратна информация (т.е., на резултатите от хода).
- допълнителна фаза -
Допълнително за целите на симулацията всеки фазов ход ще има вътрешно разделение на минифази - 12 за деня и 8 за ноща - т.е., общо 20 минифази за всеки ход. Използвайки това разделение играчите могат да задават вътрешната динамика на действията си. Всичките тези деления на фази и минифази се отнасят до вътрешноигровото време, не до реалното. Засега още го обмислям, но вероятно всяка командна фаза ще трае един ден реално време, изпълнителната фаза ще трае (поне за бетата) три дена реално време, а вероятно информационната ще е също с продължителност един ден.
Командите, които всеки играч ще съставя ще бъдат подчинени на формален език, който ще публикувам по-късно. Така ще се избегнат повечето неясноти и двусмислици.
Механиката на играта (т.е., правилата по които се извършва движението и сблъсъците между бойните единици ще бъдат скрити от играчите), но за сметка на това те ще имат пълен достъп до явната информация, както и контрол над организацията и формалното поведение на поверените им бойни единици.
Също така, всеки играч ще има определени ролеви характеристики, които могат да се променят по време на игра (те ще отразяват формалната страна на ролята му). Те обаче няма да са достъпни като информация за отделните играчи, макар че ще имат определено влияние върху поведението на командваните от тях части. Такива характеристики ще бъдат харизматичност, команден рейтинг и късмет. Те ще имат числово изражение, което ще използва посредника и ще зависят от решенията и поведението на играча в ролята му.
При завършването на всяка игра, всеки от участниците ще получава формална оценка за ефективността на действията му (която може да бъде достъпна само за него, а може и да се обявява официално - въпрос на обсъждане). Така играч, който умишлено вреди на собствената си страна ще има много нисък рейтинг, което съответно ще се отрази на качествата му при следващо участие в играта .
Поради характера на играта, всички изследвания (технологични и доктринални), организационни въпроси, както и построяването на частите ще се извършват в периода преди началото на самата игра. Това ще е едно от основните задължения на играчите в ролята на ВГ и НГЩ.
Разпределянето на поръчаните бойни единици в обединения ще се извършва също така от ВГ.
По време на самата игра всяка от страните ще разполага с известно количество свободен ресурс за попълване (или допълване) на съществуващите части, но няма да има създаване на нови бойни единици (освен при изключителни случаи - пленяване на голямо количество противниково въоръжение, екипировка или снаряжение). Тези ресурси, както и бойните части оставени в резерв, ще се разпределят от НГЩ.
(само ще ви помоля да не пишете в тази тема - тя е само информативна (ще има отделна тема за "Мнения" и "Предложения" - те са за лична изява на всеки желаещ)).
Тук ще дам кратко описание на играта (по-подробно описание и правила ще се появят след време (надявам се - скоро) в съответната тема).
В играта ще участват две страни, като целта на играта ще е да симулира на оперативно-тактическо ниво военният конфликт между тях. Тя ще бъде ролева - т.е., всеки участник ще изпълнява определена роля (като по този начин ще трябва да спазва някакви вътрешни, присъщи на ролята му ограничения). В момента се предвиждат следните роли, като съответно всяка от страните ще има участници за всяка от ролите:
* Върховен главнокомандващ (ВГ)
* Началник на ГЩ (НГЩ)
* Командири на оперативно-стратегически обединения (КОСО)
* Началници на Щабове на оперативнио-стратегическите обединения (НЩОСО)
* Главнокомандващ на ВВС (ГКВВС)
* Командири на обединения на ВВС (КОВВС)
Точното разделение на ролите ще зависи от началния избор на участниците (т.е., възможно е при определени условия да се добавят допълнителни роли или да се ограничава типовете на текущите).
Съответно, всяка от страните ще има по един ВГ, НГЩ и ГКВВС. Като основен играч (лидер) на всяка от страните се приема ВГ. Играчите заемащи второстепенни роли (КОСО, НЩОСО и КОВВС) могат да бъдат в произволно количество, което ще се определя от ВГ и НГЩ (но не по-малко от общия брой действащи обединения).
Самата игра ще се провежда на оперативно-тактическа карта, която ще е разделена на отделни тактически региони, шестоъгълни по форма (както е например в Panzer General-серията). Ще има дефинирани общи типове местности (комбинация от релеф, грунд и растителност), както и различни инфраструктурни обекти по тях (застроени райони, пътища, ЖП и любимите на Уханов УР-ове). Съответно местността на региона ще има важно тактическо значение.
Картата ще е разделена на две части от държавна граница, като целта на всяка от страните ще бъде да победи другата (допълнително може, след като мине бета-варианта, да се използва системата за да се симулират реални исторически сражения).
Играта ще е разделена на ходове (всеки от който представлява едно денонощие), като всички играчи дават своите заповеди на Посредника на играта, след което той провежда действията. Така че всеки ход ще е съставен от две основни фази и една допълнителна:
* Даване на заповеди
- основна фаза -
*Изпълнение (изчисления)
- основна фаза -
* Получаване на обратна информация (т.е., на резултатите от хода).
- допълнителна фаза -
Допълнително за целите на симулацията всеки фазов ход ще има вътрешно разделение на минифази - 12 за деня и 8 за ноща - т.е., общо 20 минифази за всеки ход. Използвайки това разделение играчите могат да задават вътрешната динамика на действията си. Всичките тези деления на фази и минифази се отнасят до вътрешноигровото време, не до реалното. Засега още го обмислям, но вероятно всяка командна фаза ще трае един ден реално време, изпълнителната фаза ще трае (поне за бетата) три дена реално време, а вероятно информационната ще е също с продължителност един ден.
Командите, които всеки играч ще съставя ще бъдат подчинени на формален език, който ще публикувам по-късно. Така ще се избегнат повечето неясноти и двусмислици.
Механиката на играта (т.е., правилата по които се извършва движението и сблъсъците между бойните единици ще бъдат скрити от играчите), но за сметка на това те ще имат пълен достъп до явната информация, както и контрол над организацията и формалното поведение на поверените им бойни единици.
Също така, всеки играч ще има определени ролеви характеристики, които могат да се променят по време на игра (те ще отразяват формалната страна на ролята му). Те обаче няма да са достъпни като информация за отделните играчи, макар че ще имат определено влияние върху поведението на командваните от тях части. Такива характеристики ще бъдат харизматичност, команден рейтинг и късмет. Те ще имат числово изражение, което ще използва посредника и ще зависят от решенията и поведението на играча в ролята му.
При завършването на всяка игра, всеки от участниците ще получава формална оценка за ефективността на действията му (която може да бъде достъпна само за него, а може и да се обявява официално - въпрос на обсъждане). Така играч, който умишлено вреди на собствената си страна ще има много нисък рейтинг, което съответно ще се отрази на качествата му при следващо участие в играта .
Поради характера на играта, всички изследвания (технологични и доктринални), организационни въпроси, както и построяването на частите ще се извършват в периода преди началото на самата игра. Това ще е едно от основните задължения на играчите в ролята на ВГ и НГЩ.
Разпределянето на поръчаните бойни единици в обединения ще се извършва също така от ВГ.
По време на самата игра всяка от страните ще разполага с известно количество свободен ресурс за попълване (или допълване) на съществуващите части, но няма да има създаване на нови бойни единици (освен при изключителни случаи - пленяване на голямо количество противниково въоръжение, екипировка или снаряжение). Тези ресурси, както и бойните части оставени в резерв, ще се разпределят от НГЩ.
Comment