В тази тема съм си намислил да изложа малко базова информация за корабостроенето. Очаквам активна помощ от Одзава. Отварям темата с оглед съзадаването на по-равностойн условия в играта. смятам да разгледаме: типове броневи конструкции, типове силови установки
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Наръчник на начинаещия адмирал и корабостроител
Collapse
X
-
Наръчник на начинаещия адмирал и корабостроител
Да помгнем щом трябва. Като начало вижте "Корабния справочник" тук -http://www.boinaslava.net/forum/phpB...opic.php?t=439
И моя съвет е следния:
1. Решавате дали искате да строите флот.
2. Ако-да, тогава за какво ви е.(т.е. поставяте политически задачи пред флота си)
3. С какъв тип кораби ще постигнете това, което сте намислили (т.е. съставяте си доктрина за използването на флота)
4. Какви ще са техническите параметри на корабите ви (произтичат от вече съставената доктрина)
5. В какъв ред ще строите необходимите кораби.(зависи с какви възможности разполагате и каква е вашата идея за развитието на флота)
Според мен ако карате в този ред ще бъдат спестени много усилия за обяснения от типа защо е нецелесъобразно да гоните подводница с линкор, или защо на линкора му трябват крайцери и есминци.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
-
:tup: "добре направено Одзава"..... мисля такъв беше поздравът в нашия флот
смятам че в играта ще бъдат използувани следните видове силови установки
парни машини (1)
нискотемпературни парни турбини (2)
средно температурни парни турбини (3)
високо температурни парни турбини(4)
дизели(5)
дизелелектроходи(6)
турбоелектроходи(7)
защитата бива
палубна (хоризонтална
вертикална
противоторпедна (подводна)
енергетика:
1 са с много посредствени характеристики, но за мсетка на това са достигнали върха на своето развитие (не е необходима допълнителна наука), лесни са за производство и експоатация (няма нужда от висококвалифициран персонал)
2 параметри на парата 17-25 атм, по-висока мощност от 1, по-малки габарити, по-икономични,няма нужда от допълнителен ресърч, по-сложни за производство и експоатация от 1
3 пара 25-40 атм, превъзхождат 2 по-всички параметри, необходим ресърч, по-квалифициран персонал, по висока цена.
4 пара над 40 атм (на Бисмарк 50), много висока габаритна мощност, висока икономичност, много квалифициран персонал, скъп ресърч, рискове: ниска икономичност и ниска надеждност (Кригсмарине) при недостатъчно развитие.
5 висока икономичност, по-висока живучест, ресърч, персонал, по-ниска габаритна и агрегатна мощност.
Comment
-
при електроходите главният двигател не садвижва директно гребния винт а електрогенераторвинтът се върти от ел. двигател. Недостък на схемата е по-голямата маса, и рискът от късо съединение (аз поне не знам това последното да е станало, а се сещам за поне 9 кораба с такава установка, 5,5 линкора (единият по-късно е модернизиран) 2 самолетоносача 2 броненосеца за брегова отбрана), предимства много голяма икономичност, много добра маневреност, възможност за оптимална компановка на силовата уредба което от своя страна позволява подводната защита да е с максимална дълбочина, изключва рискът от загуба на ел енергия (на джапанските краицери става често). Друг относителен недостатък е по-високата цена и нуждата от цветни метали като последното може да е проблемно по време на воина.
Comment
-
Вие сухопътни червеци може и да си печелите воината на суша (ама доколкото имам спомен от 1871 нищо не сте спечелили, и то именно защото не сте си имали флот) но за Империята флотът е важен, за Джапаколанд и за US също, +това единствената причина аз да вземам участие в играта е именно флота. и по конкретно конструирането му. :evil: :evil:
Comment
-
Предлагам цената на коритаята да се определя на тон водоизместване. Като тази цена се коригира в съответствие с дадени конструктивни особеностти:
-форма на корпуса
-тип на силовата установка
-наличие и дебелина на бронята
такива коефиценти трябва да има и за времето за построика
към тази цена да се прибавя цената на въоръжението.
предлагам да се използуват само реални образци с реалните им характеристики,
И евентулно по-ниска ценат ако се използуват по-стари системи, примерно както при Венгард.
Също така добра идея е да има някакъв начален флот изпаднал от предната воина,
примерно по 2-4-6 линкора.
Comment
-
Ромел
Значи вървят работите по скълъпването на корабен конструктор базиран на екселска таблица, направена е частта с артилерията, дори съм предвидил възможност да се коригира бронирането на кулите, изчислени са размерите на корпусите на различни видове кораби при различно водоизместване. сега смятам мощностите за постигане на зададени скорости. Просто информативно ако на някого му се прииска да прави 100 000т линкор със скорост 40 възела да си приготви 650 000 конски сили
Comment
-
Конструкторът напредва, остава да сметна мощностите за широкия тип корпуси (наричан от мен мониторен) масите са торпеднато въоръжение и да натъманя самолетоносачите. Ето малко данни от готовите. Предвидени са следните оръдия:Oerlikon 20 mm/70
Bofors 40 mm/60
10.5 cm/65 (4.1") SK C/33
5"/38 (12.7 cm) Mark 12
15 cm/55 (5.9") SK C/28
20.3 cm/60 (8") SK C/34
28 cm/54.5 (11") SK C/34
12"/50 (30.5 cm) Mark 8
33 cm/50 (13") Model 1931
14"/45 (35.6 cm) Mark VII
38 cm/45 (14.96") Model 1935
16"/50 (40.6 cm) Mark 7
46 cm/45 (18.1") Type 94
51 cm/45 (20.1") "A" Type 98
малко мощности, хиризонталното е скоростта, вертикалното водоизместването в К тона:
есминци
33 35 38 40
1 20541 24650 29086 33750
2 40170 48204 56880 66000
3 55690 66828 78857 91500
крайцери
30 33 35 38 40
6 64064 80339 96407 113760 132000
10 78413 98333 118000 139240 161565
15 100176 125625 150750 177885 206406
20 109778 137667 165200 194936 226191
линкорен
28 30 33
25 82424 114650 143776
30 91435 127184 159494
35 98613 137168 172015
40 104184 144918 181733
50 120389 167458 210000
60 133550 185765 232957
70 144035 200349 251246
80 152172 211668 265440
90 158257 220132 276055
100 162554 226108 283549
ако има чуденки и предложения казвайте.
НА есминските корпуси не се предвижда брониране, на крайсерските плочи до 200мм, за линкорните без ограничения, "мониторните" също. схемите на брониране: вертикален пояс външен или вътрешен, вертикален или наклонен, бронева палуба само по горния ръб на броневия пояс (тука предполагам че ще има въпроси) при желания горна бронирана палуба, схема всичко-нищо или и противоосколочна, възможен казематен пояс. противоторпедна защита с дълбочина зависеща от компановката и вида на силовата уредаб, като и от разположението на главния калибър (други фактори изключвам защото предпоЛАГАМ ЧЕ ВСЕКИ БИ НАПРАВИЛ МАКСИМАЛНАТА ВЪЗМОЖАН, СЪС ИЛИ БЕЗ ЕБОНИТ МУС. два вида бронирана рубка (нарочно използувам руската дума защото българския вариант звучи много дървено пък и нее добъл известност), лека (тип британска) 100т, тежка-600 т
Comment
Comment