Покрай замисъл да стартирам нова сесия на ВнП ми хрумна да проверя кога е била първата игра от тази серия и какво се оказа ... Първата сесия на политстрата "Векът на Просвещението: 1750" отброи своя първи ход на 2 октомври 2003 година. Тоест почти 10 години назад. А това си е юбилей по всички правила
За съжаление архива на първата игра е изгубен и това което помня от нея бе само че Прусия води епичен блицкриг с Полша , в който накрая се включи и Русия и се получи класически сценарий с Подялбата на Полша.
След това последва една игра която обаче не се получи , поради многото конфликти в правилата и тя спря на 2-3 ход.
Последващите обаче са документирани на форумите и това са:
Векът на Просвещението: 1751-²² - Първа игра която бе проведена на тази карта (http://rage1751.rpg.bg/wp-content/up...opa_175011.jpg) и система от национални цели и точково определяне на победител. А също и слручайното разпределение на страните между играчите. Играта продължи 7 хода в които бе излъчен победител - Саксония (чисто дипломатическа победа). Играта започна на 13 ноември 2007 и приключи 11 февруари 2008).
Участници:
Австрия - Хорхе
Бавария - DeepBlue
Бохемия - Machiavelli
Великобритания - Menelvagor
Дания - Deimos
Испания - Clavdivs/Exceso de Mente
Кьолн - hameleona
Неапол - von danitz/DenchBaggi
Нидерландите - lowstef
Османската империя - niko_1472
Пиемонт - Spellbreaker
Полша - Dragoon
Прусия - DarkOne
Пфалц - Yago
Русия - Thingol
Саксония - CTAHuMuP
Франция - Le Grand Monarque
Хесен - Sir Gray
Швеция - Azmodael
Играта премина сравнително тихо и без големи военни конфликти, като изключим неуспешният опит за десант на неаполитанската флота в Остия (Рим) и малка Френска революция.
Векът на Просвещението: 1751 - ²²² - Тази игра започна на 29 июни 2009 и завърши на 1 септември 2009. Играта протичаше на старата карта с ретро правила (http://gamezone.rpg.bg/download/file...=566&mode=view), но въпреки че първата част изтрая само 4 хода, тя бе доста изпъстрена с бойни действия на територията на Германия. Франция светкавично окупира Пфалц и Кьолн, а Саксония навлезе с войските си в Прусия. Обаче докато другите се боричкаха в централна Европа, Пиемонт тихо построи огромна армия и започна да обединява Италия, което и донесе на Пьемонт победата в тази сесия.
Векът на Просвещението: 1751 - ²V - Период: 1 юли 2010 - 25 октомври 2010. Играта също продължи 4 года и така и не приключи поради лятната-отпускна треска и моята ангажираност. Отчет на първите 4 хода все още виси на сайта http://rage1751.rpg.bg/.
И така все пак мисля че си струва да се отбележи такава кръгла годишнина и предлагам да съберем 14 души и да пробваме една сериозна зряла игра. Затова се открива записът на играчи (създавам отделна тема че да не се разводнява архива).
Имаме 14 страни, с които може да се играе, но те ще бъдат раздадени на случаен принцип в началото на играта, а не по желание. Всяка страна ще има набор от задачи които ще трябва да постигне в играта. Всяка изпълнена задача ще носи точки и играчът за да победи трябва да събере 3000 точки преди да го направи някой друг.
Пример за национални задачи от миналите игри (Дания):
1. Шведската кампания - Дания трябва да контролира 5 шведски провинции - 500 т.
2. Борба за пазари - Дания трябва да постигне приходи от търговия на ход 10 000 - 750 т.
3. Затвърждаване на династията - на трона на Шлезвиг-Холщайн трябва да се възкачи наследник на Датския клон Олденбург - 500 т.
4. Търговски успехи - Дания трябва да има поне 18 изходящи търговски маршрута - 200 т.
5. Икономически растеж - Дания трябва да достигне икономическа ефективност 200 - 300 т.
6. Взраждането на Ханза - Дания да постигне 120 търговска ефективност - 200 т.
7. Короната на Свещена Римска Империя - докато монархът на Прусия не е носител на имперската корона ания получава 100 т.
8. Шведска вендета - всеки сключен доброжелателен договор между Швеция от една страна и Саксония, Русия или Полша от друга носи за Дания загуба на 25 т.
9. Легендарен генерал - Дания трябва да прита генерал или адмирал 10-то ниво - 300 т. (еднократно)
10. Легендарен шпионин - Дания трябва да притежава агент 10-то ниво - 300 т. (еднократно)
11. Колониална империя - Дания трябва да има поне 2 колонии - 350 т.
12. Дипломация на златото - Дания трябва да има сключени 12 търговски споразумения - 250 т.
13. Южната стена - докато Шлезвиг-Холщайн остава независим, Дания получава 200 т.
14. Имперски връзки - сключването на династичен брак между Дания и Русия носи на Дания 200 т.
15. Имперски амбиции - възкачването на потомък на династията Вителсбах на Шведския трон ще донесе на Дания 750 т.
Освен национални има и общи задачи носещи точки, макар и по-малко. Те са еднакви за всички страни:
Загуба или окупация на столична провинция (-1000 престиж) - възстановяват се при възстановяването на контрола над столицата.
Загуба на контрол над нестолична провинция (-100 престиж) - възстановяват се при възстановяването на контрола над провинцията
Окупация или придобиване на чужда нестолична провинция (50 престиж)
Окупация или придобиване на чужда столична провинция (250 престиж)
Победа в битка със сравнително равностоен противник (разкликата в силата на двете армии да е по-малка от 20% спрямо сбора на двете войски) (100 престиж)
Общо икономическо състояние - равно на сбора на Икономическата и търговската ефективност
Успешно превземане на укрепление (10 престиж)
Призната победа във война (250 престиж)
Учредяване на Академия на науките (100 престиж)
Построяване на Събор (100 престиж)
Достъп до колониална база и поне един маршрут към нея (25 престиж)
Търговска спогодба с една държава за достъп до поне 5 маршрута (100 престиж)
Съюзен договор (150 престиж)
Династичен брак с право на наследяване (125 престиж)
Заемане на имперския престол (250 престиж)
Екс-император (50 престиж)
Заемане на електорски трон (25 престиж)
Формиране на Протекторат (150 престиж)
Игровите страни в тази версия са: Австрия, Великобритания, Испания, Отоманска империя, Прусия, Руска империя, Полша, Франция, Нидерландия, Кралство Неапол, Бавария, Саксония, Пиемонт и Швеция.
Примерна дата за началото на играта - 2 октомври 2013 година, точно 10 години по-късно
С правилата можете да се запознаете на този сайт: http://rage1751.rpg.bg/ А записването - в отговорите към тази тема (другата Голум може да заключи).
Засега са заявили желание да участват:
1. Spellbreaker
2. messire Woland
3. Пилот
4. Сун Дзъ
5. mironikon
6. Exiled
7. Menel
8. Night Wanderer
9. DeepBlue
10. lowstef
11. xopxe
12. Vereshagin
13. Deimos
Да се надяваме че ще се намерят още 14 смелчаци, че да не "ойде у ряката" напразно такава кръгла дата
За съжаление архива на първата игра е изгубен и това което помня от нея бе само че Прусия води епичен блицкриг с Полша , в който накрая се включи и Русия и се получи класически сценарий с Подялбата на Полша.
След това последва една игра която обаче не се получи , поради многото конфликти в правилата и тя спря на 2-3 ход.
Последващите обаче са документирани на форумите и това са:
Векът на Просвещението: 1751-²² - Първа игра която бе проведена на тази карта (http://rage1751.rpg.bg/wp-content/up...opa_175011.jpg) и система от национални цели и точково определяне на победител. А също и слручайното разпределение на страните между играчите. Играта продължи 7 хода в които бе излъчен победител - Саксония (чисто дипломатическа победа). Играта започна на 13 ноември 2007 и приключи 11 февруари 2008).
Участници:
Австрия - Хорхе
Бавария - DeepBlue
Бохемия - Machiavelli
Великобритания - Menelvagor
Дания - Deimos
Испания - Clavdivs/Exceso de Mente
Кьолн - hameleona
Неапол - von danitz/DenchBaggi
Нидерландите - lowstef
Османската империя - niko_1472
Пиемонт - Spellbreaker
Полша - Dragoon
Прусия - DarkOne
Пфалц - Yago
Русия - Thingol
Саксония - CTAHuMuP
Франция - Le Grand Monarque
Хесен - Sir Gray
Швеция - Azmodael
Играта премина сравнително тихо и без големи военни конфликти, като изключим неуспешният опит за десант на неаполитанската флота в Остия (Рим) и малка Френска революция.
Векът на Просвещението: 1751 - ²²² - Тази игра започна на 29 июни 2009 и завърши на 1 септември 2009. Играта протичаше на старата карта с ретро правила (http://gamezone.rpg.bg/download/file...=566&mode=view), но въпреки че първата част изтрая само 4 хода, тя бе доста изпъстрена с бойни действия на територията на Германия. Франция светкавично окупира Пфалц и Кьолн, а Саксония навлезе с войските си в Прусия. Обаче докато другите се боричкаха в централна Европа, Пиемонт тихо построи огромна армия и започна да обединява Италия, което и донесе на Пьемонт победата в тази сесия.
Векът на Просвещението: 1751 - ²V - Период: 1 юли 2010 - 25 октомври 2010. Играта също продължи 4 года и така и не приключи поради лятната-отпускна треска и моята ангажираност. Отчет на първите 4 хода все още виси на сайта http://rage1751.rpg.bg/.
И така все пак мисля че си струва да се отбележи такава кръгла годишнина и предлагам да съберем 14 души и да пробваме една сериозна зряла игра. Затова се открива записът на играчи (създавам отделна тема че да не се разводнява архива).
Имаме 14 страни, с които може да се играе, но те ще бъдат раздадени на случаен принцип в началото на играта, а не по желание. Всяка страна ще има набор от задачи които ще трябва да постигне в играта. Всяка изпълнена задача ще носи точки и играчът за да победи трябва да събере 3000 точки преди да го направи някой друг.
Пример за национални задачи от миналите игри (Дания):
1. Шведската кампания - Дания трябва да контролира 5 шведски провинции - 500 т.
2. Борба за пазари - Дания трябва да постигне приходи от търговия на ход 10 000 - 750 т.
3. Затвърждаване на династията - на трона на Шлезвиг-Холщайн трябва да се възкачи наследник на Датския клон Олденбург - 500 т.
4. Търговски успехи - Дания трябва да има поне 18 изходящи търговски маршрута - 200 т.
5. Икономически растеж - Дания трябва да достигне икономическа ефективност 200 - 300 т.
6. Взраждането на Ханза - Дания да постигне 120 търговска ефективност - 200 т.
7. Короната на Свещена Римска Империя - докато монархът на Прусия не е носител на имперската корона ания получава 100 т.
8. Шведска вендета - всеки сключен доброжелателен договор между Швеция от една страна и Саксония, Русия или Полша от друга носи за Дания загуба на 25 т.
9. Легендарен генерал - Дания трябва да прита генерал или адмирал 10-то ниво - 300 т. (еднократно)
10. Легендарен шпионин - Дания трябва да притежава агент 10-то ниво - 300 т. (еднократно)
11. Колониална империя - Дания трябва да има поне 2 колонии - 350 т.
12. Дипломация на златото - Дания трябва да има сключени 12 търговски споразумения - 250 т.
13. Южната стена - докато Шлезвиг-Холщайн остава независим, Дания получава 200 т.
14. Имперски връзки - сключването на династичен брак между Дания и Русия носи на Дания 200 т.
15. Имперски амбиции - възкачването на потомък на династията Вителсбах на Шведския трон ще донесе на Дания 750 т.
Освен национални има и общи задачи носещи точки, макар и по-малко. Те са еднакви за всички страни:
Загуба или окупация на столична провинция (-1000 престиж) - възстановяват се при възстановяването на контрола над столицата.
Загуба на контрол над нестолична провинция (-100 престиж) - възстановяват се при възстановяването на контрола над провинцията
Окупация или придобиване на чужда нестолична провинция (50 престиж)
Окупация или придобиване на чужда столична провинция (250 престиж)
Победа в битка със сравнително равностоен противник (разкликата в силата на двете армии да е по-малка от 20% спрямо сбора на двете войски) (100 престиж)
Общо икономическо състояние - равно на сбора на Икономическата и търговската ефективност
Успешно превземане на укрепление (10 престиж)
Призната победа във война (250 престиж)
Учредяване на Академия на науките (100 престиж)
Построяване на Събор (100 престиж)
Достъп до колониална база и поне един маршрут към нея (25 престиж)
Търговска спогодба с една държава за достъп до поне 5 маршрута (100 престиж)
Съюзен договор (150 престиж)
Династичен брак с право на наследяване (125 престиж)
Заемане на имперския престол (250 престиж)
Екс-император (50 престиж)
Заемане на електорски трон (25 престиж)
Формиране на Протекторат (150 престиж)
Игровите страни в тази версия са: Австрия, Великобритания, Испания, Отоманска империя, Прусия, Руска империя, Полша, Франция, Нидерландия, Кралство Неапол, Бавария, Саксония, Пиемонт и Швеция.
Примерна дата за началото на играта - 2 октомври 2013 година, точно 10 години по-късно
С правилата можете да се запознаете на този сайт: http://rage1751.rpg.bg/ А записването - в отговорите към тази тема (другата Голум може да заключи).
Засега са заявили желание да участват:
1. Spellbreaker
2. messire Woland
3. Пилот
4. Сун Дзъ
5. mironikon
6. Exiled
7. Menel
8. Night Wanderer
9. DeepBlue
10. lowstef
11. xopxe
12. Vereshagin
13. Deimos
Да се надяваме че ще се намерят още 14 смелчаци, че да не "ойде у ряката" напразно такава кръгла дата
Comment