ъ-ъ-х, пак офтопик, ама Бисмарк нали е ударен лошо в Датския пролив, как ще гони крайцер?!
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернативни покупки на Германия -1898
Collapse
X
-
von Danitz написа Виж мнениеъ-ъ-х, пак офтопик, ама Бисмарк нали е ударен лошо в Датския пролив, как ще гони крайцер?!
Но да се върнем обратно в темата. Дори да предположим, че в мирно време се натрупат запаси в базите из Африка, тия запаси не са безкрайни а и има запаси дето нямат безкраен срок на съхранение (водата и храната са сред тях). А при една война с Англия най-краткия път за снабдяване на тия бази се затваря с факта на обявяване на войната. Остават изчанчени действия от сорта на това запасите да минават през Австро-Унгария и някакси да минават покрай френския флот и британската средиземноморска ескадра през Гибралтар, ама това я стане два пъти, я не. Пленените транспорти също не са безкраен вариант, най-малкото защото в един момент постъпващите запаси ще зависят от това какво си хванал, а не какво ти трябва и шанса образно казано да се окажеш с 10000 литра дизел, но да няма свещи за двигателя и да не можеш да го запалиш е огромен.
Интересно е също така дали подобни бази няма да убедят Американския Конгрес да вкара страната много по-рано във война.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
А, ти говориш, за крайцерите дето засичат Лютенс при влизането в Атлантика... това не е кой знае какво майсторство. Принц Ойген май на сметката си има един линеен крайцер, в сравнение...
А по темата. Америка се намесва решително при Теди Рузвелт, но при Уудроу не е същото.
И изобщо, множество бази, наличие на ескадри, могат да преподредят картите. Говоря, без авиации и подводници. Германия винаги е имала морски път пред себе си. Въпросът е, че тя не е толкоз сигурна в това. При късмет обаче, примерно с още два архипелага, и после алтернативно развитие в Мароканската криза, когато Англия дава на Испания, но не и на нея, кой знае какво би се получило. Но тук си трябва сериозно дипломатическа подготовка. Мароко е на тепсия за Франция, заради отказа от Египет и канала. Винаги е замяна нещо за нещо. А Германия не е имала или не иска нищо да заменя. Ако играеше по баланса както Бисмарк умее, кой знае, и в Караибите е можела да се настани, и с агресивен нов играч като Япония да се разбере.
Comment
-
това не е кой знае какво майсторство
Германия винаги е имала морски път пред себе си.
без авиации и подводници
Е и поради особено калпавата корабостроителна политика на Адмиралтейството, което се сеща за ескортните самолетоносачи цели две години след началото на войната и което междувременно е завряло FAA в найста глуха.
Ако британците овреме си бяха опичали акъла и бяха субсидирали юнашки корабните компании с идеята като стане напечено да им приберат част от флотата с цел трансформация в нещо друго(нещо дето активно се прави от другата страна на океана) картинката щеше да е друга.
Много се извинявам за лиричното отклонениеКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Хаха, почна се Левски-ЦСКА-то...
офтопика за Бисмарк се проточи, щото явно ти е трън в очите. Не знам, кой-къде хукнал, ма Принц ъф Уелс за минути също е нагостен с 4х380 мм и поставя димна завеса, а после дим да го няма.
Не мислех, че има нужда от припомняне на факти от по-ранната история, но Хамбург, Любек, Рощок, Данциг... са бая по-морски градове от повечето индустриални струпилища на англичаните около реките, които един Плимут да им измие очите са имали за някаква сносна търговия. Но ти разсъждаваш военно и смяташ да си бърборим за проливите и излаз в океана. Тъй като сме в зоната на сумрака, винаги мога за продължаване на острата полемика да предложа закупка с Хелголанд барабар от баба Виктория, и на Шетлъндските острови от Вилхелм ²².
Comment
-
Хамбург, Любек, Рощок, Данциг
повечето индустриални струпилища на англичаните около реките,
ПлимутКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Сейлъре, тежките крайцери са един "книжен", изкуствено създаден през 1922 г. клас. Техният прародител - Хоукинс е създаден именно с цел унищожаване на немски леки крайцери-рейдери, но ограничението в тонаж и калибър на договора прави корабчите половинчати. Ако не беше това ограничение можеше спокойно броненосните крайцери да се запазят като еволюират в нов - тип например калибърът 203-234мм да се западзи, защитата да си остане на ниво 150-180мм, но сксоростта им да се повиши до 28-30 възла. Немците са имали проекти за рейдери със 170 и 210 мм оръдия.....така че един броненосен крайцер - бързоходен много повече би пасвал на ролята на унищожител на рейдериП.В.
Comment
-
Сейлъре, привържеността към някаква кауза не е лошо нещо, но не бива да приема крайни форми. Иначе ще излезе, че и Русия не е морска държава, за Швеция да не говорим. Нали така?Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеА и да не бъркаме цепелините и самолетите все пак. Вторите са доста по-независими от климата примерно. Причината поради която авиацията няма място там е липсата все още на свестно средство за свръзка в реално време между корабите и летящото средство.
Мощни радиостанции Телефункен, имат всички дирижабли от кайзеровия въздушен флот. Така че, версията ти отпада.
Comment
-
messire Woland написа Виж мнениеСейлъре, привържеността към някаква кауза не е лошо нещо, но не бива да приема крайни форми. Иначе ще излезе, че и Русия не е морска държава, за Швеция да не говорим. Нали така?
Мощни радиостанции ТелефункенКървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Sailor_Malan написа Виж мнениеAйде да погледнем пак атласа и да видим дали единствения излаз на море на Русия е в сравнително затворено континентално море, което лесно се затваря
Comment
-
Сейлър, "морска държава" освен, че може да се използва в рамките на абстрактна двойка със "сухопътна", все пак е и относително понятие, позволяващо някаква градация. Ако погледнем от тази гледна точка, то всяка държава, която има сериозна морска търговия със собствени кораби, както и съответните пристанища, може да се нарече и "морска". Германия в споменатия период е такава, като трябва да се отбележи, че морската търговия е достатъчно развита по тамошните земи от много по-дълго време. Така че споровете са безсмислени - ако не беше морска държава, едва ли би конкурирала британската морска търговия в споменатия период.
След това, ако дадена държава притежава военно-морски сили, при това те по сила и въможности влизат в първата десятка, то едва ли тя не заслужава да бъде наречена "морска".
Мисля че Германската империя очевидно отговаря и на двете условия в този период, така че няма смисъл да се обсъжда доколко тя е "морска" и доколко - не. Очевидно е, че островна държава като Великобритания има по-добри възможности в това отношение, но последното едва ли може да означава, че всяка държава с по-малки възможности от Великобритания не може да бъде наричана "морска".
Да, географското положение на Германия е такова, че морските й комуникации могат да бъдат затворени относително лесно - много по-лесно, отколкото това може да бъде сторено спрямо Великобритания. Това е и един от основните й проблеми в стратегически план. Но това не означава, че тя няма морска сила или пък не разчита на морска търговия, т.е. че няма "морски възможности".
Още повече, че има колониална империя, която се обслужва предимно с морски транспорт.
Така че ако държим да определяме - нещо безсмислено в случая, - то Германската империя е континентална държава със значителни морски възможности. Руската империя също, но с по-малки морски възможности. Френската е с по-големи, но военно-морските й сили са по-малки. И т.н.
Предлагам да се върнем към темата, която е достатъчно интересна. НЕ мисля, че има смисъл да се привеждат каквито и да е примери от ВСВ, защото очевидно са анахронични.
Comment
-
Не схванах, какво точно не харесваш на морзовите радиостанции. Обмена на предавана информация е добър. Даже и в настоящия момент се използват подобни и в американската армия!
Че метода на предаване с морз е общо валиден за флотовете и армиите почти до 90-те години, никой ама абсолютно никой във въоръжените сили не използва това което ти наричаш телефония за предаване на информация за врага.
Comment
Comment