С един приятел преди години нахвърлихме идеята за проста бордова игра вземаща в предвид периода на Студената война. Необходими са едва двама играчи, за САЩ и СССР естествено, но е препоръчилно да са 4-ма, за Западна Европа и Китай. Ако има много желаещи, може да се включат Индия и Бразилия /ще им бъде малко скучно отначало но ще е разнобразие, Пакистан, Северна Корея и Израел също са вариант ако има тоолкова много желание/.
Играта започва от 1949 година след като комунистите в Китай побеждават а /!фантасмагория в името на геймплея!/ Американските войски напускат Европа. Целта на играчите е да съберат възможно най-много Икономически Точки /ИТ/ до 1989та. Те се събират с контрола на всяка територия по земното кълбо и могат да се акумулират по начин който ще посоча след секунда /разчет коя територия колко ИТ носи ще правя после/.
Дипломацията между играчите се извършва в полу-свободен стил /т.е. не може двамата господина в ролята на САЩ/СССР ей така да се съюзят и да изгърбят всичко останало/, тоест суперсилите няма за какво толкова да си говорят, най-много ядрено разоръжаване и разрешаване на възникнали кризи в стил Карибската криза. При дипломация с държави които не са към съюз, моя милост Game Master играе ролята.
Първо икономическата система;
Всеки игращ има походов доход равен на броя притежавани ИТ. Те биват разпределяни в 6 (де факто 7) категорий.
1.Благоустройство: Разходи по заплати и подръжка на институции, тук искат нови лампи, там искат ремонт в парка, в съседното село искат цифровизация и такива ми ти работи. Републиките /САЩ, ЕС/ трябва да наливат повече пари там докато комунистите по-малко.
2.Индустрия: Вложи 50 ИТ за развитие на индустрията и на следващият ход капацитета от 230 ти е станал на 235. Понякога на принципа на произвола може да се получи икономически бум и резултата се удвоява.
3.Армия: За да се поддържа армията с достатъчно модерно въоръжение, всеки ход трябва да се вливат пари за тази работа. При по-мащабна инвестиция, играчът печели допълнителен брой войски /който съответно повишават броя на средства нужни за подръжка/.
4.Ядрена програма: САЩ и СССР започват с готова ядрена програма, но ако Китай, ЕС и Индия искат бомби трябва да наливат пари в програмата. Когато програмата завърши с успешна разработка на ядрени оръжия, всеки вложени 2.5 точки дават 1 бомба /50 ИТ=25 бомби/.
5.Космическа програма /или шпионаж/: Искате да имате сведения за точния брой войски на врага? За неговия ядрен капацитет? Да го хванете в крачка как праща танкове маскирани като ''хуманитарна помощ'' до другия край на света. Космическата програма му е майката. А ако не го правите за информацията, направете го за народа, патриотизма и човешкия вид не защото е лесно а защото е трудно ...
6.Дипломатическо влияние: Правителството на Габон/Горна Волта/Парагвай ви създава главоболия като се мисли за много независимо и не ви дава да постройте бази в региона? Преди да запалите гражданска война с помоща на ЦРУ,КГБ или МИ-6 първо налейте малко пари в региона и вижте какво ще стане ... пък тогава кажете, че там има оръжия за масово унищожение и вкарайте армията.
(7): Моментни събития. Тъй като играчите ще си правят бюджета на всеки два хода, тоест ако сте издънили ''петилетката'' /ход=2.5 години, ако желаете може и по година да го караме/ кофти. Затова гледайте да има нещо в хазната което да оцелее до другата петителтка, нещо от сорта на 5-15 ИТ, че като се почне гражданска патаклама в Йемен/Конго/Сомалия да може да ударите едно рамо на поддържаната от вас групировка и при победа държавата става ваш съюзник и това ви носи повече ИТ на ход.
Страните започват със следния !ПРИБЛИЗИТЕЛЕН! доход на ''петилетка''
1.САЩ 300 ИТ
2.СССР 250 ИТ
3.ЕС 220 ИТ
4.Китай 90 ИТ /имат бонус към икономическо развитие/
5.Индия 40 ИТ
6.Бразилия 30 ИТ Затова казвам, че изначало ще е скучно с последните двама.
Така разходите на ЕС за първия ход биха изглеждали по следния начин:
(220):50-50-35-40-5-20 (излишък 20)
На потенциални въпроси за военни конфликти;
1. Ядрена война: Това което трябва да се избегне защото кажи-речи не ти върши никаква работа в играта, 1 атомна бомба=1 унищожена ИТ. Ядрени оръжия не могат да се използват в тактически мащаб.
2. Конвенционален конфликт: На това не му се гледа особено задълбочено, имам проста система която ми се върти в главата а има ли желание да се почва играта ще я издялам в писмен вид за половин час, обсъждаме я накратко и тъи.
Важно е да се отбележи, че съществува "Фактор на глобалното напрежение", нещо като DEFCON скалата в Rise of Nations. Тоест твърде много провокации водят до неминуема ядрена война. Така, че не трябва да се прекалява с военните интервенции по земното кълбо.
Играта е тествана и работи, но не на интернет форум. Не е никак сложна и мисля, че това е което е необходимо за нейната ефективност.
П.С.: От толкоз старание го постнах в грешния раздел, съжалявам, админа да коригира.
Играта започва от 1949 година след като комунистите в Китай побеждават а /!фантасмагория в името на геймплея!/ Американските войски напускат Европа. Целта на играчите е да съберат възможно най-много Икономически Точки /ИТ/ до 1989та. Те се събират с контрола на всяка територия по земното кълбо и могат да се акумулират по начин който ще посоча след секунда /разчет коя територия колко ИТ носи ще правя после/.
Дипломацията между играчите се извършва в полу-свободен стил /т.е. не може двамата господина в ролята на САЩ/СССР ей така да се съюзят и да изгърбят всичко останало/, тоест суперсилите няма за какво толкова да си говорят, най-много ядрено разоръжаване и разрешаване на възникнали кризи в стил Карибската криза. При дипломация с държави които не са към съюз, моя милост Game Master играе ролята.
Първо икономическата система;
Всеки игращ има походов доход равен на броя притежавани ИТ. Те биват разпределяни в 6 (де факто 7) категорий.
1.Благоустройство: Разходи по заплати и подръжка на институции, тук искат нови лампи, там искат ремонт в парка, в съседното село искат цифровизация и такива ми ти работи. Републиките /САЩ, ЕС/ трябва да наливат повече пари там докато комунистите по-малко.
2.Индустрия: Вложи 50 ИТ за развитие на индустрията и на следващият ход капацитета от 230 ти е станал на 235. Понякога на принципа на произвола може да се получи икономически бум и резултата се удвоява.
3.Армия: За да се поддържа армията с достатъчно модерно въоръжение, всеки ход трябва да се вливат пари за тази работа. При по-мащабна инвестиция, играчът печели допълнителен брой войски /който съответно повишават броя на средства нужни за подръжка/.
4.Ядрена програма: САЩ и СССР започват с готова ядрена програма, но ако Китай, ЕС и Индия искат бомби трябва да наливат пари в програмата. Когато програмата завърши с успешна разработка на ядрени оръжия, всеки вложени 2.5 точки дават 1 бомба /50 ИТ=25 бомби/.
5.Космическа програма /или шпионаж/: Искате да имате сведения за точния брой войски на врага? За неговия ядрен капацитет? Да го хванете в крачка как праща танкове маскирани като ''хуманитарна помощ'' до другия край на света. Космическата програма му е майката. А ако не го правите за информацията, направете го за народа, патриотизма и човешкия вид не защото е лесно а защото е трудно ...
6.Дипломатическо влияние: Правителството на Габон/Горна Волта/Парагвай ви създава главоболия като се мисли за много независимо и не ви дава да постройте бази в региона? Преди да запалите гражданска война с помоща на ЦРУ,КГБ или МИ-6 първо налейте малко пари в региона и вижте какво ще стане ... пък тогава кажете, че там има оръжия за масово унищожение и вкарайте армията.
(7): Моментни събития. Тъй като играчите ще си правят бюджета на всеки два хода, тоест ако сте издънили ''петилетката'' /ход=2.5 години, ако желаете може и по година да го караме/ кофти. Затова гледайте да има нещо в хазната което да оцелее до другата петителтка, нещо от сорта на 5-15 ИТ, че като се почне гражданска патаклама в Йемен/Конго/Сомалия да може да ударите едно рамо на поддържаната от вас групировка и при победа държавата става ваш съюзник и това ви носи повече ИТ на ход.
Страните започват със следния !ПРИБЛИЗИТЕЛЕН! доход на ''петилетка''
1.САЩ 300 ИТ
2.СССР 250 ИТ
3.ЕС 220 ИТ
4.Китай 90 ИТ /имат бонус към икономическо развитие/
5.Индия 40 ИТ
6.Бразилия 30 ИТ Затова казвам, че изначало ще е скучно с последните двама.
Така разходите на ЕС за първия ход биха изглеждали по следния начин:
(220):50-50-35-40-5-20 (излишък 20)
На потенциални въпроси за военни конфликти;
1. Ядрена война: Това което трябва да се избегне защото кажи-речи не ти върши никаква работа в играта, 1 атомна бомба=1 унищожена ИТ. Ядрени оръжия не могат да се използват в тактически мащаб.
2. Конвенционален конфликт: На това не му се гледа особено задълбочено, имам проста система която ми се върти в главата а има ли желание да се почва играта ще я издялам в писмен вид за половин час, обсъждаме я накратко и тъи.
Важно е да се отбележи, че съществува "Фактор на глобалното напрежение", нещо като DEFCON скалата в Rise of Nations. Тоест твърде много провокации водят до неминуема ядрена война. Така, че не трябва да се прекалява с военните интервенции по земното кълбо.
Играта е тествана и работи, но не на интернет форум. Не е никак сложна и мисля, че това е което е необходимо за нейната ефективност.
П.С.: От толкоз старание го постнах в грешния раздел, съжалявам, админа да коригира.
Comment