Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Български средновековни гербове

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Galahad написа
    До тук съм съгласен.

    Виз. императори, а и въобще европ. императори използват орела за свой символ. В изображенията на орлите има известни различия - освен вариантине двуглав и едноглав, с корона и без корона/и има и по-малки различия - напр. не Свещ. рим. империя има ореоли, на руския на гърдите е герба на Москва...
    Галахадчо, рибата в София, и Византиеца в Дунава умряха от скука. Двуглавия орел има нещо общо с тетрархията , колкото ти с историята. Как можеш да обясниш това с факта че двуглавия орел се появява във Византия едва в края на Х² век., за каква тетрерхия ми говориш.
    Друг е въпроса, че най-безсрамно лъжеш, като възрастен ром, че във византийските монети няма нищо което да се смята за своеобразен герб. на империята.Вече посочих къде можеш да го видиш. Византийските императори не използват едноглавия орел за свой символ, тъй като са го смятали за езически. Ето пак лъжеш. Първоначалното използване на двуглавия орел е като знак на светия дух, т.е. значението му е строго религиозно.Именно в това си значение той се появава върху владетелските одежди, нещо като заместител на кръста.
    За цитата от Синтагмата нищо не каза. Знаех си че си го съчинил, но друго си е да го потвърдиш лично.
    Вярно е че модератора ми сложи портрета ти за мой аватар, но какво да се прави явно много те харесва.Е, все пак съм му благодарен, представяш ли си да беше сложил неговия или на Dinain, ауууу какъв ужас. Все пак си по-готин от тях. :nod:

    Можеше и едно мерси да кажеш за линковите дето ти дадох та да си пооправиш сайтченцето. Айде чао за сега че византиеца съвсем заспа, като ти прочете поста за Атила.

    Comment


      #62
      Византийските императори не използват едноглавия орел за свой символ, тъй като са го смятали за езически.
      А сребърния орел от Вознесенка?

      Първоначалното използване на двуглавия орел е като знак на светия дух, т.е. значението му е строго религиозно.
      Светия дух се изобразява не като орел, а като гълъб.

      За цитата от Синтагмата нищо не каза. Знаех си че си го съчинил, но друго си е да го потвърдиш лично.
      Това, че не знаеш какво пише в синтагмата си е твой проблем.

      Как можеш да обясниш това с факта че двуглавия орел се появява във Византия едва в края на Х² век., за каква тетрерхия ми говориш.
      С тетрархията е свързана идеята за 1 държава - 2 владетели. Затова орела има едно тяло и 2 глави.

      Вече посочих къде можеш да го видиш.
      Само един пример. Все още в книжарниците може да се намери книгата на Христо Харитонов "Среброто на Византия". Там на стр.103 има изображение на монета от времето на Йоан V.
      Не се стеснявай, дай и останалите примери. Ако вземеш връх над скромността, можеш да сложиш и някоя друга снимка. Все пак говорим ца империя съществувала хилядолетие - ти правиш изводи и обобщения само от 1 монета.

      Comment


        #63
        Grifona, казваш, че Галахад казвал глупости, а не виждам нито едно състоятелно оборване от твоя старана за неща, за които се зачепкваш с него.....а само едно злобно заяждане честно казано, ама въобще не си ми интересен........не знам, защо Галахад продължава да се занимава с тебе....дали рибата у Дунава е умряла не заня, но знам, че ти просто с тези флеймове убиваш всякво желание у човек да се занимава с темата- на мен ми е скучно да се занимавам с човек, който твърди, че разбира много от хералдика, символика и т.н, видеш ли, а пък е способебен да изкаже подобна велика глупост като тази, която е направила вече впечатление и на Галахад.....

        Първоначалното използване на двуглавия орел е като знак на светия дух, т.е. значението му е строго религиозно.
        Бравоооооооооос на специалиста ни по хералдика и символика!!!!!!!!!

        Тя все пак ме предизвиква да се позанивам малко с теб, така че имаш късмет, флеймър такъв
        Айде сега да вземеш, ако можеш, разбира се( нещо което се съмнянявам.....де, но)следното :

        The double headed eagle is a common symbol in heraldry and vexillology. Several Slavic nations use this symbol today, having adopted this symbol from the Byzantine Empire. In Byzantine heraldry, the heads represent the dominance of the Roman Emperors over both East and West. The Russian tsars adopted the symbol both to position themselves as successors to the Byzantine state and to likewise symbolize their dominion over the west (Europe) and the east (Asia).
        - нарочно съм ти сложил тъпа енциклопедична статийка, щото май в случая ти си тоя, който не е наясно, а не Галахад......

        А също не е зле да погледнаш апропо и това, за да разбереш защо Галахад не греши за символиката на двете глави.....

        Constantinople was the successor of Rome, and the Byzantines continued the use of the old imperial 'single-headed' eagle motif. Whether the double-headed eagle was adopted from the Turks, inspired by Hittite carvings, or was simply an evolution of the existing ancient motif is uncertain. The first mention of a double-headed eagle in the West dates from 1250 in a roll of arms of Matthew of Paris for Emperor Friedrich II. It was probably Theodore II Lascaris who chose it as the symbol of the Empire of Nicaea, taking it to symbolize his state's claims to all the Byzantine Empire's former domains, both European (West) and Asian (East). An alternative interpretation is that the eagle symbolized the Emperor's double temporal and spiritual sovereignty.[B] After the recapture of Constantinople and the restoration of the Byzantine Empire, the symbol was used as an emblem of the imperial family, but it is uncertain whether it was the official emblem of the Empire. In Byzantine usage, the eagle was golden on a red background. Variations of a black eagle on golden background were used, denoting the subordinate position (the eagle was black as being the 'shadow' of the Emperor's eagle) of their bearers. From Byzantium, two-headed eagles spread to Russia after Ivan III's marriage to Zoe Palaeologina and to Montferrat. The Serbian Nemanjić dynasty adopted a white version as their own to signify their own independence of, and indeed, claim to the imperial throne of Constantinople. George Kastriotis (Skanderbeg) adopted a similar flag in his struggle against the Ottomans, consisting of a black eagle on red background, which has been resurrected in the current Flag of Albania. After the fall of Constantinople, the black eagle also became the symbol of the Austrian Empire and thence passed into several families of the German aristocracy. Its usage also survived as a decorative element in the Greek Orthodox Church, which was the inheritor of the Byzantine legacy during the Ottoman Empire. In modern Greece various variations of the two-headed eagles are used in Church flags.
        Ето ти , просветителю, сега и информация за първите двуглави орли :
        Double headed eagles have been present in imagery for many centuries. A representation of a two-headed woman dating from 6000 BC was discovered in Çatalhöyük (Turkey) one of the oldest cities in the world. Therefore, the apparition of the two-headed eagle is very old, because it can be found in archeologic remains of the Hittite civilization dating from a period that goes between XXth and XIIIth centuries BC. First, cylindric seals discovered in Bogazkoy, nowday (Turkey), an old Hittite capital, represents clearly a two-headed eagle with spread wings. The esthetic of this symmetric position explains in part the birth of this religious figure. It probably dates from around 1750 or 1715 BC, and was used in a tradesman background. This symbol can also be seen in the same region in two monumental realisations : in Alaça Hüyük (around 1400 BC) and in Yazilikaya (Turkey). (before 1250 BC). Here the context looks different and totally religious. The eagle becomes divinity's symbol. The two-headed eagle slowly disappears during the last Hittite period, from IXth to VIIth century BC and totally disappears after the end of the empire...
        Та, сега, о просветителю мой, не мисли, че като си прочел неква книжка, ние останалите вода пием.......повече не ми се иска да се занимавам с тебе, защо твоето е просто крещящо нахалство.....

        Айде със здраве

        THE LABARUM


        sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
        ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
        ,sevogorob eht erew ysmim llA
        .ebargtuo shtar emom eht dnA

        Бе сгладне и честлинните комбурси
        тарляха се и сврецваха във плите;
        съвсем окласни бяха тук щурпите
        и отма равапсатваха прасурси.

        Comment


          #64
          Занимава ли ви се още с форумния шут или да му разчистим глупостите? Както вие кажете
          Форумен Правилник

          Comment


            #65
            Нека първо каже Галахад, какво да го правите, щото то най-вече по неговите нерви лази този "клоун", на мене ми е леко безинтересен, макар да му написах нещо в предният ми пост.....ако на Галахад му се занимава обаче, аз все пак заявявам готвоност вече да му помагам, щото не стига че ми е скучен, ами ми не е много приятен.....

            THE LABARUM


            sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
            ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
            ,sevogorob eht erew ysmim llA
            .ebargtuo shtar emom eht dnA

            Бе сгладне и честлинните комбурси
            тарляха се и сврецваха във плите;
            съвсем окласни бяха тук щурпите
            и отма равапсатваха прасурси.

            Comment


              #66
              Аз все пак се надявам да сложи достатъчно виз. монети и да проследи развитието на имперския герб през вековете. Би трябвало да има доста монети с виз. герб от различни периоди, съдейки по направените кардинални изводи.

              А за дадените линкове какво да кажа:

              Terter family



              A1. George I Terter, Tsar of the Bulgarians (1280-92), +after 1304; 1m: Keramarija, dau.of Iwan of Bulgaria; 2m: Marija N; all kids by 2m.
              B1. Todor Swetoslaw, Tsar of the Bulgarians (1299-1321), +1321; 1m: Jefrosina, dau.of Mankus, a merchant; 2m: 1320 Theodora of Byzantium
              B2. Anna, +after 1304; 1m: 1284 King Stefan Uros II of Serbia, who repudiated her 1294; 2m: 1301 Demetrios Dukas Kutrules Angelos (+after 1304)
              B3. a daughter; m.1285 Chaka Khan, who ruled briefly as Tsar in 1298
              A2. Eltimir, a leading official and supporter of his brother; m.N, a dau.of Tsar Smilec of Bulgaria
              Ами че те са пропуснали дори цар Георги ²² !!!

              Comment


                #67
                Galahad написа
                А сребърния орел от Вознесенка?
                Усетих те още в самото начало, че информацията ти относно средновековната история е доста остаряла.
                Явно не знаеш, че орелът от Вознесенска няма нищо общо с Византия.Той бе прибързано обявен за такъв през 20-те години от украинския археолог, разкопал Вознесенска, който ако не знаеш не е дори професионалист. Орлето е със Средноазиатски произход. Идентични фигурки са откривани и в ефталитски погребения. Как не ти направи впечатление, ча въпросното птиче е сграбчило змия в ноктите си-сюжет толкова много характерен за Средна Азия, но не и за Византия.

                Galahad написа
                Светия дух се изобразява не като орел, а като гълъб.
                Вярно е, но когато във Византия се появява за пръв път двуглавия орел, той е прикрепен също към Св.Дух. Двете глави символизират православното схващане за произхода на Св.Дух-от отца и сина. Точно поради тази причина преди да навлезе в императорския двор двуглавия орел се среща в манастирски изображения.-Знамето от патмоския манастир и т.н.

                Galahad написа
                Това, че не знаеш какво пише в синтагмата си е твой проблем.
                Синтагмата на Матей Властар на практика е нащо подобно на днешните енциклопедии. Всяка стаия в нея е отделена подобно на днешните глави в книгите. Моят въпрос беше съвсем простичък-от коя "глава" точно е въпросния цитат. Ни повече ни по-малко. Защо не ми отговори?

                Galahad написа
                С тетрархията е свързана идеята за 1 държава - 2 владетели. Затова орела има едно тяло и 2 глави.
                Това си е твоя версия. Ако обаче тя беше вярна, защо двуглавия орел се появява шест века след Тетрархията. Това ми е въпроса.

                Galahad написа
                Ако вземеш връх над скромността, можеш да сложиш и някоя друга снимка.
                Нямам скенер. Това е проблема.

                byzantiner написа
                ама въобще не си ми интересен........не знам, защо Галахад продължава да се занимава с тебе
                Радвам се чувствата ни са взаимни. Странно е че знаеш латински, древногръцки, английски, а пък руския ти куца. Сериозните неща от твоите енциклопедични извадки ги пише и в цитата който приложих.
                А сега да те светна, ако Галахад беше толкова сигурен в това което пише, той отдавна да се е отказал от спора както ти например.Щом продължава явно има нещо, което го тревожи.Все пак той има много повече знания от теб.
                Преди време ми придложи да си сложа мото "просветител". Когат обаче никой не иска да те чуе някак си това не върви. Май по-удачно ще е "et in Arcadia ego". Нали знаеш латински няма нужда да ти го разяснявам. Айде чао и ако обичаш лиши ме от присъствието си.
                Last edited by Grifona; 28-02-2006, 01:42. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                Comment


                  #68
                  Орелът със змия в ноктите си е съвсем характерен за Византия. Има точно една такава много прочута мозайка от императорския дворец.


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #69
                    Радвам се чувствата ни са взаимни. Странно е че знаеш латински, древногръцки, английски, а пък руския ти куца. Сериозните неща от твоите енциклопедични извадки ги пише и в цитата който приложих.
                    Не не ми куца( поне не при четене), но ми се четеше откровено казано извадката ти....но айде ще я прочета....аз за чувствата и аз съм радостен....

                    А сега да те светна, ако Галахад беше толкова сигурен в това което пише, той отдавна да се е отказал от спора както ти например.Щом продължава явно има нещо, което го тревожи.Все пак той има много повече знания от теб.
                    Да, според мен го тревожи колко време още ще се правиш на клоун, за какъвто всъщност се смяташ....

                    Преди време ми придложи да си сложа мото "просветител". Когато обаче никой не иска да те чуе някак си това не върви. Май по-удачно ще е "et in Arcadia ego".
                    О, схващам израза и знам в какво значение се употребява днес, но не схванах, честно казано, защо си го избал точно него...по-скоро си мисля, че все пак трябва да е нещо от рода на "Еx professo"......

                    Айде чао и ако обичаш лиши ме от присъствието си.
                    Inanium inania consilia!!!!! :sm100: :twisted:

                    Синтагмата на Матей Властар на практика е нащо подобно на днешните енциклопедии. Всяка стаия в нея е отделена подобно на днешните глави в книгите.

                    Да, просто сборник със смесен характер....

                    Вярно е, но когато във Византия се появява за пръв път двуглавия орел, той е прикрепен също към Св.Дух. Двете глави символизират православното схващане за произхода на Св.Дух-от отца и сина
                    ....абе аз сигурно нещо не съм у ред, както би казал Вучков, "Гледам и не вярвам на ушите си!!! Произходът на Св. Дух е една от основните причини за неразбирателство и арзделение м/у двете църкви- точно обратното- католиците приемат, че Св. Дух е произлязал освен "от Отце" , и "от Сина "( от там филиокве- букв от лат. "и сина")

                    Добре де все пак да попитам откъде ни е известно това, щото съм си простичък, нали :

                    В пределах Византийской империи двуглавый орел тоже
                    выступал в качестве как светской, так и религиозной
                    эмблемы (Solovjev. 1935. Р. 137 - 153). Он был помещен
                    на патриаршем знамени и знамени Патмосского монастыря
                    XII века.
                    Все пак ще се опитам да намеря разни материали за Патмоският манастир- не е задължително да са на английски, щото нали Грифона не го харесва тоя език и признава само руския....Въпреки че не ми е особено приятен, признавам, че това ме заинтригува.....

                    Също ми направи впечатление и това :

                    Двуглавый орел был эмблемой не только светской влас-
                    ти. В XIII веке он выступал и символом Бога-отца:
                    двуглавый орел с распростертыми крыльями, но голова-
                    ми вниз изображен в этом качестве на алтаре церкви
                    Од дер около Орхуса, построенной в 1225 - 1230 го-
                    дах.
                    Ти твърдеше, че бил символ на Св. Дух по- горе....май не на мене ми куца четенето :sm100:

                    Това си е твоя версия. Ако обаче тя беше вярна, защо двуглавия орел се появява шест века след Тетрархията. Това ми е въпроса.
                    Еми Византийците за какви се считат????? Помисли си и какъв е развоят на отношенията на Византия с Запада през 12 век и после през 13. ......и айде сега отново Урок ¹1Да четем внимателно и ако се наложи да препрочетем:

                    It was probably Theodore II Lascaris who chose it as the symbol of the Empire of Nicaea, taking it to symbolize his state's claims to all the Byzantine Empire's former domains, both European (West) and Asian (East). An alternative interpretation is that the eagle symbolized the Emperor's double temporal and spiritual sovereignty.

                    THE LABARUM


                    sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                    ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                    ,sevogorob eht erew ysmim llA
                    .ebargtuo shtar emom eht dnA

                    Бе сгладне и честлинните комбурси
                    тарляха се и сврецваха във плите;
                    съвсем окласни бяха тук щурпите
                    и отма равапсатваха прасурси.

                    Comment


                      #70
                      Орлето е със Средноазиатски произход. Идентични фигурки са откривани и в ефталитски погребения. Как не ти направи впечатление, ча въпросното птиче е сграбчило змия в ноктите си-сюжет толкова много характерен за Средна Азия, но не и за Византия.
                      На гърдите на орлето има гръцки надпис!!!!

                      Точно поради тази причина преди да навлезе в императорския двор двуглавия орел се среща в манастирски изображения.-Знамето от патмоския манастир и т.н.
                      Двуглавия орел както стана дума е символ на императора и на вселенската (цариградска) патриаршия. Затова го има изобразен на ставропигиалните черкви и манастири. Патриаршията е приела изображението от императора, подобно на някои други отличия като сакоса.

                      Синтагмата на Матей Властар на практика е нащо подобно на днешните енциклопедии. Всяка стаия в нея е отделена подобно на днешните глави в книгите. Моят въпрос беше съвсем простичък-от коя "глава" точно е въпросния цитат. Ни повече ни по-малко. Защо не ми отговори?
                      Глупости, енциклопедия. Това е толкова "енциклопедия" колкото Международния пакт за граждански и политически права или Конституцията на РБ. А защо не ти отговорих - драго ми е да ти гледам сеира. Въпросния пасаж го има издаден и на български и книжката е достъпна - но тека ни повеселиш още малко и ще я кажа.


                      Това си е твоя версия. Ако обаче тя беше вярна, защо двуглавия орел се появява шест века след Тетрархията. Това ми е въпроса.
                      Защо императора на Свещената римска империя не е имал седалище в Рим? Имаме съществуване на дадена концепция и нейната материализация.

                      Нямам скенер. Това е проблема.
                      А сега да те светна, ако Галахад беше толкова сигурен в това което пише, той отдавна да се е отказал от спора както ти например.
                      Ако не съм сигурен сега е момента да се откажа - когато не можеш да се обосновеш. Все пак освен история трябва да се приложи и малко стратегия. :mhehe: Разбира се в случоя проблема не е в скенера - ако е типично да има на виз. монети държ. герб щеше да ни заринеш със снимки. Както аз направих като твърдях, че във всички европейски христ. държави е имало императори ползвали орли. Или че на монетите е изобразен императора, Христос, Богородица, ангел или светец. :jesse4:

                      Comment


                        #71
                        Защо императора на Свещената римска империя не е имал седалище в Рим? Имаме съществуване на дадена концепция и нейната материализация.
                        И тва се опитвам да му обясня като се опитвах по-горе на два пъти да го накарам да мисли при цитата за Ласкарис, ама явно без резултат.....

                        Глупости, енциклопедия. Това е толкова "енциклопедия" колкото Международния пакт за граждански и политически права или Конституцията на РБ. А защо не ти отговорих - драго ми е да ти гледам сеира. Въпросния пасаж го има издаден и на български и книжката е достъпна - но тека ни повеселиш още малко и ще я кажа.
                        Е, мога да се съглася с донякъде с неговото сравнение, че е нещо подобно на енциклопедия- с оглед на смесения характер на този сборник, но не е такъв като Свидас, разбира се......

                        Айде за всеки случай едно инфо за него, при това на български, съжалявам, че не е на руски, ама поне се радвай, че не е на английски :twisted: :

                        Синтагмата на Матей Властар.
                        Това е Византийски сборник, създаден през 1335 г., пригоден към променените условия и към практиката. Съдържа основно църковно право, но се включват и гражданско- и наказателно-правни разпоредби. Светското право е заимствано от Прохиронът, познат в славянските страни като Градски закон, който във Византия е изместил Еклогата, но някои текстове са заимствани и от нея. Намерен е сръбски превод от времето на Стефан Душан. Няма старобългарски превод до 1396г., но има по-късен превод от ХV в., което е косвено доказателство, че Синтагмата е позната на населението и се е прилагала. Наричана е още ”Азбучна синтагма”, защото е разделена на 24 раздела, обозначени с буква от византийската азбука. Сборникът има смесено съдържание
                        Взето е от : http://www.legaltheory.org/index.php?rid=43&id=28 - на същият сайт можете да откриете цитати на български от Синтагмата, що се отнася до правни разпоредби,понеже сайта е с лекции за студенти по право.....

                        THE LABARUM


                        sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                        ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                        ,sevogorob eht erew ysmim llA
                        .ebargtuo shtar emom eht dnA

                        Бе сгладне и честлинните комбурси
                        тарляха се и сврецваха във плите;
                        съвсем окласни бяха тук щурпите
                        и отма равапсатваха прасурси.

                        Comment


                          #72
                          Галахад, вече ми втърсна да чета едни и същи неща. Кажи нещо по-различно.Разбарх че не си чел Синтагмата не е нужно да се правиш на оригинален стратег.Ако няма какво повече да кажеш гледай си рибата в Дунава и не се обаждай повече, просто стана по-досаден и от Византиеца.
                          Относно орлето от Вознесенска. На гърдите му има монограм, а не гръцки надпис.Има малка разлика. За надписите на опашката му е много спорно дали са на гръцки или са руни. Това няма как да го знаеш. Едно време не го пишеха.

                          Comment


                            #73
                            Е, мога да се съглася с донякъде с неговото сравнение, че е нещо подобно на енциклопедия- с оглед на смесения характер на този сборник, но не е такъв като Свидас, разбира се......

                            на същият сайт можете да откриете цитати на български от Синтагмата, що се отнася до правни разпоредби,понеже сайта е с лекции за студенти по право.....
                            Не е енциклопедия, а правен сборник. В него в стихотворна форма има извлечения от правни актове и сборници, като напр. Номоканона. У нас се изучава, защото по сравнителен път се предполага, че начин се е ползвала у нас като нормативен акт - напр. както Екзархийския устав и Семейния кодекс що се отнася до семейните отношения.
                            Извлечение от синтагмата с ранглистата има в книжката на Павлов, Лазаров, Тютюнджиев - Документи за полит. ист. на ср. Б-я, В. Т-во, 1989,1992

                            Comment


                              #74
                              Galahad написа
                              Не е енциклопедия, а правен сборник. В него в стихотворна форма има извлечения от правни актове и сборници, като напр. Номоканона. Извлечение от синтагмата с ранглистата има в книжката на Павлов, Лазаров, Тютюнджиев - Документи за полит. ист. на ср. Б-я, В. Т-во, 1989,1992
                              Благодаря все пак, че ми доказа това което съм твърдял винаги, че Синтагмата си я виждал през крив макарон. Енциклопедичната извадка дето си ми я приложил е толкова обща, че не означава нищо.Това че цитираш нещо от някаква си христоматия, не означава, че познаваш оригинала, както непрекъснато се перчеше. И понеже както знаеш съм великодушен и винаги съм склонен да ти простя невежеството , ще ти дам възможност да се запознаеш с въпросното съчинение в неговата цялост (Няма нужда да ми казваш благодаря, тъй като тая думичка ти е непозната)
                              Иди на този адрес: http://www.krotov.info/acts/canons/vlastar00.html чети и като намериш въпросния цитат ми се обади. Зная че византиеца ще се намуси, тъй като всичко е на омразния му руски, но като те интересува Византия ex oriente lux .

                              На Византиеца също така бих отговорил по повод смехотворните му напъни да закриля поизложилия се Галахад така: Vacua (inania) vasa plurinum sonant.
                              Last edited by Grifona; 01-03-2006, 01:18. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                #75
                                Ехххххх.......

                                На Византиеца също така бих отговорил по повод смехотворните му напъни да закриля поизложилия се Галахад....
                                Е, само пак не разбрах с кво се е изложил, щото тоя който се излага си ти в момента, де, ама нищо, то нали, щото съм си тъпичък....

                                Vacua (inania) vasa plurinum sonant.
                                Да, ако говориш за главата си, мисля, че определено приляга сентенцийката


                                Иди на този адрес: http://www.krotov.info/acts/canons/vlastar00.html чети и като намериш въпросния цитат ми се обади. Зная че византиеца ще се намуси, тъй като всичко е на омразния му руски, но като те интересува Византия ex oriente lux .
                                Еми не, няма да се намуся, просто аз, за разлика от теб, не ползвам само руски език, но след като си такъв фен ето заповядай и нещичко от мене :


                                THE LABARUM


                                sevot yhtils eht dna ,gillirb sawT`
                                ebaw eht ni elbmig dna eryg diD
                                ,sevogorob eht erew ysmim llA
                                .ebargtuo shtar emom eht dnA

                                Бе сгладне и честлинните комбурси
                                тарляха се и сврецваха във плите;
                                съвсем окласни бяха тук щурпите
                                и отма равапсатваха прасурси.

                                Comment

                                Working...
                                X