Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Канасюбиги

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    von Danitz написа
    Рънсиман беше тук преди да почине. Говореше на български, човекът. Ресавски спри да говориш. Все така става, и малкото световни учени дето са ни обърнали внимание, и те не ни уйдисват.
    Все пак имам право на мнение.Наистина не харесвам книгите на Рънсиман.

    Comment


      #62
      Darkas написа
      Доколкото съм запознат, стилистиката на съкровището се отличава от аварската и другите тюркски, а и езикът, на който са надписите, също не могат да прочетат като тюркски. Не искам да навлизам в спорове по тази тема, защото е чувствителна тук, но "Боила Жоапан теси дугетойги Бойтаула Жоапан тагроги итзиги таиси" много трудно ще може да се обясни, с който и да е такъв език. Пак казвам, това е от моите познания. Не случайно дори тюрколозите отделят прабългарския език в отделна група, като различен от всички останали в това езиково семейство.
      Може, въпросът е какво се разчита Ей един опит.

      Comment


        #63
        @Ресавски

        И какво да напише? History of the first state of Bulgaria, та после да го преведат Историята на първия български щат? това са идиотщини наще. Хем неизвестни, хем с претенции
        Last edited by von Danitz; 25-09-2007, 15:46.

        Comment


          #64
          Стига с това покръстване! След всички постове на Guy de Mont Ferrand, Хана и др. незнам как някой може да си вярва, че Дуло били християни. Далеч по-важно е да обърнем внимание на глупостта, която смятат да направят БД и прочее с погребване на мощите на кановете в Православен храм. И това ако не е светотатсво.......

          Comment


            #65
            Универсална библиотека за книги и текстове на български и други езици. Над 3000 автори. Поддръжка на FictionBook (FB2), EPUB и TXT.

            Предлагам всеки сам да оцени творението на Рънсиман.

            Comment


              #66
              Иначе тритомната "История на кръстоносните походи" или "Падането на Константинопол" на Рънсиман са велики .
              A strong toun Rodez hit is,
              The Castell is strong and fair I wis...


              блог за средновековна балканска история

              Comment


                #67
                SRH написа
                Може, въпросът е какво се разчита Ей един опит.
                "По стените и дъната на съдовете са изгравирани най-разнообразни оригинални и много красиви фигури или изображения на хора и животни, обединени в конкретни сцени и сюжети и около които са преплетени растителни и геометрични орнаменти и мотиви, които като цяло са класически гръцки, византийски, скитски или сасанидскоперсийски с по-дълбоки корени и основа в ахеменидското изкуство от V² в. пр.н.е. и асирийското изкуство от V²²² в. пр.н.е., като например мъж в броня, със завити в края крилца,, а може би уши, които излизат от врата му, и с корона, очевидно цар, язди антропоид и обърнат рязко назад, се прицелва с лък срещу връхлитащ леопард или пантера, докато самият антропоид е фантастико-митично същество с тяло на крилат лъв или грифон и с глава на възрастен мъж с вглъбено-замислено продълговато лице с мустаци и заострена отдолу брада, също с корона."

                Интересен стил в изкуството. Засега не мога да се изкажа по хипотезите за транскрипциите, но вижте изкуството
                Не 7, а 77 пъти по 7...

                http://www.mathematicalanthropology.org/

                Тук неща са такива, каквито са и няма да се променят. - Голъм

                Comment


                  #68
                  За творението на Рънсиман, с това съм напълно съгласен:
                  "На Балканския полуостров спомените живеят дълго. Столетията на турското господство са отминали като една-единствена нощ, а страстите на предишните векове са останали живи, сякаш са от вчера. В една земя, където непрестанно са се смесвали различни народи, а границите рядко са били естествени и никога дълготрайно справедливи, още от далечни времена международната политика и нейният летопис са били проникнати от дух на съперничество и враждебност. Балканските историци се поддават на този дух. Осъзнавайки добре помощта, която една благоприятно изложена история би оказала на страните им, те не могат да се въздържат от смекчаването на фактите, от представянето на историята в изгодна за тях светлина. Това е напълно разбираема, но погрешна политика. Тя често сама осуетява постигането на желаната цел — например в случая, когато славянските историци в хор очернят Източната римска империя, само защото е била предимно гръцка, забравяйки, че да омаловажаваш враговете си е най-несигурният начин да възвеличиш себе си. Но освен това тази политика отдавна е престанала да оказва въздействие зад граница. В Западна Европа, където националните съперничества не са така нестихващо ожесточени и поради това науката е успяла да се разграничи от патриотизма, твърденията на балканските историци вече са изгубили своята убедителност.
                  Толкова по-зле, защото в историята на Балканите има много интересни и значителни епизоди, които си заслужава да бъдат отбелязани. Но малко от тях са описани задоволително."
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #69
                    Историята на Рънсиман не е наистина нищо особено, независимо от качествата му на специалист (добре проявени в другите му изследвания). Тя не и напълно самостоятелно проучване, както вече бе изтъкнато и е правена преди осем десетилетия - в това отношение бележката на Матанов, която Ги споменава, е съвсем справедлива. Но у Рънсиман има все пак нещо, което заслужава внимание и то е страничната гледна точка. Ние, българите, просто сме заболи нос в собствената си история и понеже рядко виждаме и зле познаваме околното (световната история) не пропускаме да се самопоставяме начело на всяка историческа класация. А когато човек прочете Рънсиман, му е значително по-трудно да твърди с чиста съвест, че "от Искъро по-длибоко нема". Мисля, че националната историография има нужда от подобни корективи дори когато съдържат и леко снизходителни нотки, каквито има у Рънсиман.

                    Comment


                      #70
                      Guy de Mont Ferrand написа
                      Ми то при Омуртаг е силно византийското влияние, това че е "от бога поставен владетел" е имитация на титлата на императора, както и изображението на медальона му- ако не ме лъже паметта е с кръст. Но пък за него се знае, че преследва християните и дори лишава от престолонаследие първородния си син Енравота, защото се е покръстил. Варварска му работа!
                      Не преследва християните , а православните. Лишава го от права защото приема православието ( чрез кръщение с вода). Защо да е варварин, а не арианец моля ? Тази борба против арианите продължава до Михаил Борис дори. Какво варварство, какви пет лева ?

                      Comment


                        #71
                        bozman написа
                        Не преследва християните , а православните. Лишава го от права защото приема православието ( чрез кръщение с вода). Защо да е варварин, а не арианец моля ? Тази борба против арианите продължава до Михаил Борис дори. Какво варварство, какви пет лева ?
                        Източници?... Само без www.ziezi.net

                        "oderint, dvm metvant" (Caivs Cæsar Avgvstvs Germanicvs)
                        It's so easy to be wise. Just think of something stupid to say - and then don't say it.

                        Comment


                          #72
                          Някои хорица още смятат, че квалификацията "варварин" е обидна и носеща значение на изостанал и първобитен. Е не, ако питате един немец или французин, друго ще кажат. Но те нямат комплекси- какво да се прави...
                          Пък и не всеки има щаститето да се роди civis romanus, макар онзи неудачник Каракала да беше издал един глупав едикт. Ще взема да го отменя
                          Quae fuerant vitia, mores sunt.

                          Comment


                            #73
                            К'ъв арианец, к'ви пет лева?!?
                            A strong toun Rodez hit is,
                            The Castell is strong and fair I wis...


                            блог за средновековна балканска история

                            Comment

                            Working...
                            X