Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Най- значимите културни достижения по българските земи от времето на Асеневци

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Най- значимите културни достижения по българските земи от времето на Асеневци

    Здравейте. Преди време бях пуснал такава тема във раздела з аписане на домашно. Имах отговор ( за който много благодаря ), синтезирах написаното от T. Jonchev и добавих още малко информация. Обаче имам слаб 2 ( разбира се аз нямам никакви упреци към T. Jonchev по- долу ще ви покажа какво не е харесал господина и неговата рецензия.) и хубавото е, че имам време до вторник най- късно ( тогава да съм го предал ) да направя поправка. Така че моляви се да ми помогнете тази оценка ми е важна ( е както и всяка друга ) съжалявам, че Ви занимавам, но тук са ми помагали и преди. Дори и само да ми подхвърлите някои работи. Така най- голямата ми грешка е била това, че аз като давах достиженията давах и някои малко от периода на Шишмановци и главно за това имам такава оценка. СЕГА ЩЕ ВИ ПОКАЖА ТОВА КОЕТО БЯХ ПИСАЛ и това какво господина ми не е харесал така да се каже. ( Между другуто той е малко странен ние история при него не учим от 8- ми клас од сега 12- ти да имам най- много 10 плана написани и то по един начин, ама това е дълъг въпрос ).

    Точно зададения ми въпрос е : Обосновете избора си за ( с цитати и данни от изворите ) да се обоснове и моя въпрос е Най- значимите културни достижения по българските земи от времето на ААсеневци ( иска само от Асеневци без други) ако може да са две три постижения.

    Сега моментите от есето ми на които той ми е писал рецензиий.
    - Запазени паметници има най- вече от XIV в. ( рецензията му е Тогава управляват други династий ! )
    - апазени паметници има най-вече от XIV в. (времето на Шишмановци и по-конкретно на Иван Александър). Особено известни паметници - Лондонското четвероевангелие с голям брой миниатюри, част от които портретни (Иван Александър, втората му съпруга Теодора, двама от синовете му - Иван Шишман и Иван Асен; дъщерите на Иван Александър заедно със съпруга на най-голямата от тях - Кератамар - деспот Константин; Иван Александър заедно с различни светци и пр.); Българският превод на хрониката на Константин Манасий, направен в проза също с голям брой миниатюри; Иван Александровият песнивец от 1337г.
    В този период патриарх Евтимий прави езикова реформа, дала значително отражение върху книжовния език и литературата не само в България, но и в съседни славянски страни. Начинът на писане на Евтимиевата школа обикновено е наричан "плетение словес". ( рецензията му : Ти шишеш за постижения, т.е. следи от културата и изкуството при Шишмановци ).
    - Като културно достижение може да се посочи и иновацията в църковното пеене, въведена от Йоан Кукузел (пр. "Полиелей на българката") през XIV век. Кукузел е от български произход, макар че е работил във Византия. От това време са съхранени дори нотни записи, макар и в по-късни преписи. ( рецензията му тука не мога да я разчета много ама пак пише, че не му харесва и не е вярно според него , тост не е от периода на Асеневци).
    И като цяло рецензията му е на цялото есе: Пълен хаос в представите кои са Асеневци, кога управляват и кои са достиженията при тях. Това ми е писал и после оценката.
    Извинявам се, че е така дълго, но исках да ви покажа всичко което той не е харесал за да имате представа. Ако може дори само да ми нахвърлите както беше направил T. Jonchev или поне да ме насочите към някоя литература където ще мога да намерия достиженията при Асеневци. Благодаря Ви предварително. И още веднъж се извинявам, че ви занимавам с такива неща, но много се надявам на вас, защото аз не съм много добре с историята просто не съм учил много, а и както ви казах с такъв учител просто никои не е учил нищо освен тези които се интересуват и ще кандидатстват с история ама те си ходят на частни уроци, а и трябва да си оправя оценката.


    #2
    Следното от лекционния курс на Петър Ангелов

    Архитектура:
    Крепости, черкви, манастири
    Крепости-особено голям бил броя им в Родопите.
    по-известни-Асеновата крепост(1231), Цепина, Урвич.Добри крепости има около по-гоелмите градове
    Светски постройки-Дворцовия комплекс, "новия град(Асенова махала)-между двата хълма на столицата.Столицата не се вписвала в традиционната средновековна архитектура.
    Черкви-наложила се кръстокупулната система, строят се много черкви.Най-голям брои в Търново.
    Св.40 мъченици" в Търново след битката при клокотница
    Черквите се отличавали с богата външна керамично-пластична украса.Редуват се камъни с червени тухли, слепи арки, вграждане на елементи с различни цветове(типично българско)

    Живопис:
    предимно религиозен характер, свързана с нуждата да се украсят религиозните сгради.Средновековния художник не изобразявал реалния свят а разкрива вътрешния мир на светските образи.Развива се предимно към 14 век

    Книжнина:
    Книжония живот-съсредоточен в големите градове и манастирите.Похвални слова, преписи, жития.Увеличава се обема на светската книжнина


    Толереантност към еретиците, редица грамоти и привилегии и дарения които дава на Атонските манастири.

    Ако искаш нещо по-подоброно само назови някаква сфера и ще напиша повече(примерно строителство на крепости, или златарство..)

    интересно че иска точно Асеневци, в крайна сметка културния живот през 14 век е доста по-значим

    Comment


      #3
      И като цяло рецензията му е на цялото есе: Пълен хаос в представите кои са Асеневци, кога управляват и кои са достиженията при тях. Това ми е писал и после оценката.
      Кажи му, че си си помислил, че и тия, за които си писал, се водят за Асеневци, щото династията на Шишмановци произлиза от тях по женска линия, пък и ги има във "Фамилията на Асеневци" на Иван Божилов, да видим дали няма да ти поправи двойката
      A strong toun Rodez hit is,
      The Castell is strong and fair I wis...


      блог за средновековна балканска история

      Comment


        #4
        Squash, съжалявам, че се е получило така.
        Принципно погледнато, има три категории преподаватели:
        1.Които подтикват учениците си да мислят и да имат мнение;
        2.Които подтикват учениците си да учат и да изказват тяхното (на учителите си) мнение;
        3.Които нямат мнение и не се интересуват от ничие мнение.
        Така че, за да имаш успех с това прословуто домашно, трябва да си наясно от кой тип е твоят. Според мен не е от първия. Ако беше, щеше да уважи това, което си написал, въпреки, че е от времето на Шишмановци (дори той да смята, че Шишмановци не са Асеневци - това становище си има своя логика).
        Ако, както предполагам, твоят учител е от втория тип, ще трябва да да ни кажеш неговите предпочитания, за да можем да ти помогнем качествено. Обикновено преподавателите показват предпочитанията си към дадена материя (владетел, събитие и пр.), разглеждайки го по-обстойно в хода на преподаването - това учениците не могат да не забележат. Вероятно, за да ти пише висока оценка, трябва да му кажеш (напишеш) онова, което той очаква да чуе (прочете).

        Ако пък нямаш време за кореспонденция с форума по всичките тези подробности, пиши за църквите - това е универсално. Става дума за търновските "Св.Димитър" и "Св.Четиридесет мъченици" или пък за Боянската църква (тя е даже най-популярна). Използвай или трети том от многотомната история на БАН от 1982 (1983?)г. или някое издание на Художествената академия за средновековно българско изкуство.
        Не виждам обаче за какви цитати от извори, с които да се обосноваваш, може да става тук дума, след като в източниците почти не става въпрос за културните паметници от времето на Асеневци - поне в културния им аспект.

        Comment


          #5
          Не виждам обаче за какви цитати от извори, с които да се обосноваваш, може да става тук дума, след като в източниците почти не става въпрос за културните паметници от времето на Асеневци - поне в културния им аспект.
          Абе смешна работа- те децата и юношите няма всичките да стават историци я
          A strong toun Rodez hit is,
          The Castell is strong and fair I wis...


          блог за средновековна балканска история

          Comment


            #6
            Така хора много Ви благодаря за разбирането. Ами гопосдина ми е незнам от кой тип такъв няма , а иначе T. Jonchev както казах няма проблем аз съм ти благодарен ти нямаш никаква вина. Ами учителя ми предпочита така по- нестандарни неща сякаш, примерно по контролни не дава това което го има в учебника ами някакви разни работи дето кой знае от къде трябва да ги знаеш, само от това което той казва в клас и той казва да си записваме някои неща и на контрлони на изпитвания ни дава тетрадките, ама както казах дава такива въпроси, че за нас няма отговор. Според мен би му харесало нещо което да описва точното постижение сякаш много му хареса за църквите, като напраимер там където съм писал за стенописете в Боянската църква от 1259 ми е писал " да " . можеби нещо повече за тях за самата църква ще му хареса. Също така и за църквата " Св. Четиридесет мъченици ". Би му харесало. Той иска точно някое постижение точно от времето когато са били само Асеневци. Ами примерно нещо за църквите и още някое тяхно постижение в областта на книжнината иска данни и цитати от изворите, можеби кога е създаден съответния паметник на културата , забелецителности и това като цяло. И едно от най- важните неща които иска е да дам мое мнение по въпроса да изразя собствено мнение. До TzarSamuil ами ще съм ти благодарен ако напишеш нещо повече за църквите и за книжнината. Още веднъж съм ви благодарен за отнасянето към въпроса ми.

            Comment

            Working...
            X