Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вторият дял на българското царство?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Вторият дял на българското царство?

    В т.нар. "Дюканжов Списък на българските архиепископи", съставен от Охридския архиепископ Иоан Комнин четем:

    1. Протоген, архиепископ на Сардика... (сега София);
    2. Методий, рожден брат на св. Кирил философа, ръкоположен за архиепископ на Морава Панонска...
    3. Горазд, ръкоположен от Методий, а после изгонен от духоборците.
    4. Климент, като станал епископ на Тивериупол и Велика, сетне бил натоварен от Бориса, цар на българите, да надзирава и третия дял на българското царство, т.е. от Солун до Йерихо и Канна или (и) Тасипият.
    Всеки е виждал герба на България от 14 век и предполагам всеки се е запитвал какво олицетворяват трита лъва. Чувал съм предположението че това са Мизия, Тракия и Македония. Възможно ли е това ? Колко стар е бил този герб? В писмата си до папата цар Калоян посочва цар Петър и цар Самуил като свои прародители ? Калоян е използвал приемственноста с политически цели тоест да узакони правото си да владее България но не е ли логична тогава инсигниите на властата от Първото царство да останат непокътнати? Засега единственно можем да гадаем но факт е че трита лъва от Второто Царство по-прилягат на Трите дяла на Първото Царство. Всъщност по интересният въпрос е какви и къде са били територите на тези три дяла? От "Отговорите на Папата по запитванията на БЪлгарите" знаем че по това време Българската Държава е имала 10 или 11 комитата тоест средно се падат по 3 и 4 комитата на дял. Логично е да приемем че Първият Дял е бил Средищната област и териториите на север от нея (а може би и на юг?). Както виждаме от горният откъс третият дял е Кутмичевица тоест Македония. Възможно ли е тогава вторият дял да е Тракия?

    #2
    Предполагам че не.По-ското отвъддунавските земи.
    ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

    Comment


      #3
      Аз също съм съгласен с Араслан.Май вторият дял са отвъддунавските земи. А доколко християнството в тях е било проникнало можем само да гадаем.Там някъде се е спотайвала онази част от прабългарската аристокрация, която е участвала в бунта срещу Борис.
      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

      Comment


        #4
        Да в южните български земи според мен преобладава славянското население докъто
        прабългарското се заселва в Дунавската равнина или остава "отвъд Дунава".Наистина повечето боляри-бунтовници са произхождали именно от там.
        ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

        Comment


          #5
          Това,което знам аз е ,че цар Константин Асен Тих,е правил поход в Долната земя,като Горната земя е била Мизия.Знае се,че българите тогава превзели Скопие и Велес.
          www.bgnauka.com/forum ТУК Е ИСТИНАТА!!!

          "...защото езикът на селянина му е даден, не за да плещи, а за да лиже ботуша на господаря...и ако той не лиже този ботуш, който трябва, този език следва да бъде изтръгнат....

          Comment


            #6
            Аз също бих търсил на север от Дунава. Три са местата с компактно населени прабългари: Североизточна България и делтата на Дунав, Керамисийското поле и Панония. Отвъддънавска България е най неизследваната територия - всъщност и изворите за нея са оскъдни. Въпреки това има два интересни унгарски извора: Хроника за деянията на Унгарците и Виенска Хроника в които се разказва по малко и за северозападните български предели. Та там между другото се споменава че Бдин е бил важен център поне на част от северозападните земи и се споменават двама от управителите му: Охтум и Глад. Също така 6естмесечната обсада и последвалото падане на Бдин е важен момент от залеза на Първото Царство.

            Comment


              #7
              На доста места се споменава за прабългари в Македония.Тервел пише за "чичовците" си от Солун някои ромейски хронисти също съобщават за "скити" в Македония от преди 680г.
              ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

              Comment


                #8
                Тъй като виждам същия въпрос, ще му дам и същия отговор:

                А за кой точно от гербовете става дума - този от края на Х²Vв., който е описан от арабски пътешественик (с възкръгличката форма и е малко съмнително дали е български герб) или оня на щита на Грюнебепрг от 1483г., на който пише "кайзера на България". Ако е за тези, навярно трябва да свържем трите лъва с трите "Българии", за които говори Шилтбергер (изключая Волжка България, за която той говори отделно).
                А за третия дял на Първото Царство - този списък е от времето, когато бълг. земи са били включени в пределите на Византия. Тогава някогашното Бълг. царство било разделено на ²V дяла: Параистрион ( Подунавие) с център Дръстър, България (обхващала дн. Македония) с център Скопие, Дирахион с център гр. Дирахион и Сирмиум. Твърде е вероятно да се пренасят тези дялове към по-раншно време.
                .......
                Лъвът през ²² царство се сраща за пръв път на монета на цар Иван Шишман като държавен символ.
                На кръглия герб от арабския ръкопис, който се отнася към Х²Vв. също има три лъва.
                После има три лъва в хроникана на Улрих Рихентал - ок. 1420 (за там някой даже твърдеше, че освен Kayser von Bulgar пишело и че герба е на Шишман ²² - но това не съм го виждал).
                После има три лъва от 1483 при сп. Грюнеберг - този герб се среща най-често и мрежата и в разни сборници.
                Другите, май начиная с известната мистификация на адмирала са 1 лъв (иначе в Стематографията на Ритер-Витезович има 4-те провинции на България - Мизия, Тракия, Македония и Дардания - 1701г).
                И. Божилов пък, като се позовава на Cod. Scorialensis gr. (нар. още "Тактика Икономидис") пък отнася севернодунавските земи към кетепаната Месопотамия (ама не оная от античността).

                Comment


                  #9
                  с това понятие като че ли спекулира излишно / който е чел книгите на Съселов ще разбере/.Проблема е,че Кутмичевица е нищожен дял от тогавашната територия на България / не повече от 5%/ и е много трудно да се възприеме като самостоятелен дял.Дори и цяла Македония да се има впредвид това е доста помалко от 1/3 от тогавшаната територия.Вероятно става въпрос за някакво образно сравнение трудно е си представя ,че цар Борис колкото и голямо доверие да има на св.Климент би му поверил политическа и военна власт.Не за друго но св.Климент си е преди всичко духовник и литератор а не войник или администратор.

                  Comment


                    #10
                    resavsky написа
                    с това понятие като че ли спекулира излишно / който е чел книгите на Съселов ще разбере/.Проблема е,че Кутмичевица е нищожен дял от тогавашната територия на България / не повече от 5%/ и е много трудно да се възприеме като самостоятелен дял.Дори и цяла Македония да се има впредвид това е доста помалко от 1/3 от тогавшаната територия.Вероятно става въпрос за някакво образно сравнение трудно е си представя ,че цар Борис колкото и голямо доверие да има на св.Климент би му поверил политическа и военна власт.Не за друго но св.Климент си е преди всичко духовник и литератор а не войник или администратор.
                    Действително как виждате едно духовно лице пратено с определена мисия да решава ежедневни административни въпроси,това би му отнело ценно време и енергия.
                    www.bgnauka.com/forum ТУК Е ИСТИНАТА!!!

                    "...защото езикът на селянина му е даден, не за да плещи, а за да лиже ботуша на господаря...и ако той не лиже този ботуш, който трябва, този език следва да бъде изтръгнат....

                    Comment


                      #11
                      Сложиха БСМ на крориана:



                      И за празника още една добра новина - сложили са Анонима на Хазе известен още като Записките на готския топарх заедно с литература по въпроса. Формата обаче е DJVU - който го няма тук в технически помагала има линк откъде може да се изтегли програмата. Сещате се за какво е нали - остатъчна бълг. власт на север от Дунава.

                      Comment


                        #12
                        Galahad написа
                        Сложиха БСМ на крориана:
                        БСМ означава "Български старини из Македония" на Йордан Иванов.

                        Comment


                          #13
                          Galahad написа
                          Сложиха БСМ на крориана:



                          И за празника още една добра новина - сложили са Анонима на Хазе известен още като Записките на готския топарх заедно с литература по въпроса. Формата обаче е DJVU - който го няма тук в технически помагала има линк откъде може да се изтегли програмата. Сещате се за какво е нали - остатъчна бълг. власт на север от Дунава.

                          http://pantoja.schtuff.com/?action=docs
                          Това нещо го чета и чета и нищо българско не виждам. Руснаците смятат, че става дума за Владимир и вероятно са прави. Божилов само на едната "мизийска плачка" ли разчита?


                          thorn

                          Средновековните църкви в България

                          Comment


                            #14
                            То текстчето си е отвсякъде мътничко, даже като сглоба на трите оцелели фрагмента. Не си спомням как точно го обосноваваше. За да съм по-точен не ми е останал спомен за нито един по-сериозен аргумент за българската връзка. Като цяло запазилото се е твърде общо за да се правят категорични изводи.

                            Comment

                            Working...
                            X