Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Българското бранно Умение /Бу вей /

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    На мен много ми харесаха филмчетата, откривам много неща, които кореспондират с практикуваното от мен филипино Кали. :tup: Постовете на Весо Милев са като сребърна нишка в калта, неприятно съм изненадан от "агресивното невежество" на някои потребители, които не се опитват да разберат написаното, а се блъскат във вътрешността на собствените си черепи. :vb_sad:
    Игрите (тук включвам и танците) наистина са страхотно място за търсене на бойни похвати- това го е забелязал всеки сериозно трениращ. Дори да се съмнявате, че всяка общност вкарва двигателните матрици от бойни и битови дейности в игрите, лесно е просто да опитате да танцувате на динамична, непозната музика, за да видите как самите вие налагате двигателните си матрици в танца
    Често елементи от механиката на дадено БИ се вкарват в игри и по други причини- например забраната за практикуването му. Такъв е случая с филипинските бойни изкуства, които са забранени от испанците. Резултатът може да се види и сега- момчешки танци с пръчки, изпълняване на цели формени комплекси по време на танц и т.н.
    Ще се радвам и в бъдеще Весо Милев да пише за Бу-Вей, особено за вътрешните практики и тренировъчната методика.
    Не оръжията,а хората убиват. И да не забравямe, че войната е нещо наистина ужасно!

    Comment


      #32
      Материалът ми е интересен и на мен. Наследено или не, това за мен не от толкова голямо значение. Израелците станаха известни с Крав Мага и никой не го интересува колко е заимстваното и колко е оригиналното в него. Таекуондо (с което се занимавам) е в много висока степен заимствано от карате, но никой няма проблем с определянето му като "корейско бойно изкуство".

      Концепцията за накъсания ритъм се прилага във всички БИ, но тя като че ли е най-видна в корейскияTaek Geon, демонстрации на който съм виждал многократно. Това БИ ми направи впечатление, защото доста от движенията с краката и ръцете напомнят (макар и отдалечено) нашите народни танци, за които стана дума тук.

      Давайте, г-н Милев!
      Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
      A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

      Comment


        #33
        Dragony написа
        На мен много ми харесаха филмчетата, откривам много неща, които кореспондират с практикуваното от мен филипино Кали. :tup: Постовете на Весо Милев са като сребърна нишка в калта, неприятно съм изненадан от "агресивното невежество" на някои потребители, които не се опитват да разберат написаното, а се блъскат във вътрешността на собствените си черепи. :vb_sad:
        Игрите (тук включвам и танците) наистина са страхотно място за търсене на бойни похвати- това го е забелязал всеки сериозно трениращ. Дори да се съмнявате, че всяка общност вкарва двигателните матрици от бойни и битови дейности в игрите, лесно е просто да опитате да танцувате на динамична, непозната музика, за да видите как самите вие налагате двигателните си матрици в танца
        Често елементи от механиката на дадено БИ се вкарват в игри и по други причини- например забраната за практикуването му. Такъв е случая с филипинските бойни изкуства, които са забранени от испанците. Резултатът може да се види и сега- момчешки танци с пръчки, изпълняване на цели формени комплекси по време на танц и т.н.
        Ще се радвам и в бъдеще Весо Милев да пише за Бу-Вей, особено за вътрешните практики и тренировъчната методика.
        Да и аз това гледам че повечето хора които са писали нямат ни най-малко понятие от народни танци и бойни изкуства и въпреки това се опитват да заклеймят нещо което не разбират :lol: все едно аз да тръгна да заклеймам атомната физика защото разбираш ли нищичко не разбирам.Идеята на Вей е интересна също и философията а на Весо свалям шапка заради търпеливия начин на изясняване какво точно представлява.Аз излгедах клипчетата и открих в едното много близки техники до БИ които тренирам аз и по принцип винаги съм защитавал тезата че българските бойни изкуства са били по скоро от хватов тип от колко ударен.Поздрави!
        ...Българите това е народът,който имаше всичко което е пожелавал,народ в който е придобивал титли онизи който е купувал благородството си с кръвта на неприятеля,народ при който бойното поле прославя рода,понеже у тях без колебание за по-благороден се смята ония,чието оръжие е било окървавено повече в сражение...

        Comment


          #34
          **** Такъв тон като в този пост е нежелан на форума и ще бъде и занапред модериран - модератор
          Last edited by модератор; 18-02-2006, 14:00.

          Comment


            #35
            Grifona написа
            *****
            Има си бойни изкуства с африкански корени.И тона ,който използваш е много не на място в този форум.
            Last edited by модератор; 18-02-2006, 14:01.
            СМЕЛОГО ПУЛЯ БОИТЬСЯ,А В ПЬЯНОГО - ХРЕН ПОПАДЕШЬ !

            Comment


              #36
              Здравейте,Ще се опитам да отговоря на въпросите по техният ред на поставяне.

              Историк...
              Методиката в Бу вей обхваща наравно и двата подхода.
              В нея,тренировката на ръцете (без оръжие) се съчетава с използването на тояга (сопа),като помощно средство.Упражненията с тоягата обхващат всички основни движения с ръка,така както те се правят и без нея (тоягата е невидима).Тя просто подпомага изграждането на редица качества и разбира се дава възможност за защита без да използваме дирекно своята ръка..
              Оръжия от типа мечове,саби,копия,буздогани,камшици и други подобни стари военни оръжия,не се упражняват.

              Dragony...
              Относно външната близост в някои движения на Бу вей с други бойни изкуства,мисля че това е нещо нормално,като се има предвид възможностите на човешкото тяло и насоката на съзнанието.
              Предполагам че всеки трениращ различно бойно изкуство може да открие в друго бойно изкуство,някаква близост,като движение или принцип.
              Различните стилове или техники дават различен поглед на принципите който са скрити в тях.....нищо повече.Естествено най добре е, ако има кой ти ги (по)каже..Другият начин е тежка всеотдайна и непрестанна практика..докато основните принципи и закономерности,т.н скрит порядък на нещата,пуснат корен в теб и разбереш колко просто е всичко това.Например в мойте тренировки използвам няколко основни удара отразяващи в себе си основните принципи.

              Съчетанието между тях поражда многобройни комбинаци и вариянти на движение,но въпреки тяхната многобройност като движения,те винаги си остават само няколко основни принципа.Просто и сложно .....няма разлика...В тези прости движения айкидиста ще види айкидо,каратиста - карате,трениращият винг чун - винг чун,боксьора - бокс,а шахматиста - просто партия шах.
              Обединяващото между тях са невидимите принципи,а тяхната видима разлика идва от методиката,от стила...

              Близоста която си видял на Бранното умение с Филиписките бойни искуства го свързвам и отдавам на това.Но ако видиш как се работи с 2 пръчки (лабут),тогава малките прилики който сега виждаш между тях,ще станат доста по големи,уверявам те в това.
              В Бу вей обикновенно движенията с тоягата (двете ръце държат заедно една тояга) се използват принципи и основни движения на ръцете,но когато тя е счупена (или разсечена) на две, тогава във всяка ръка остава част от тоягата или казано по друг начин,във всяка ръка има малка тояга (лабут).В тези нови условия да се използва движенията от тоягата е невъзможно,тя е счупена на две и това променя нейната функционалност и възможност за движение.Двете счупени части на тоягата заместват двете ни ръце и като станали такива дават свободната възможност за развитие на основните свръзки или различните комбинаций между тях,така както се правят и без ръката да държи нищо в себе си.

              Nick...
              Концепцията за накъсания ритъм вероятно се прилага при повече бойни искуства,и това може да се види например и в ръкописа на легендарният Миямото Мусаши.Според мен по голяма част от голямите майстори стигат чрез практиката си до този ритъм,когато постигнат нужната свобода в съзнанието си.В същината си неравноразделният ритъм има магнетично въздействие,и това се вижда (усеща) най добре когато срещне срещу себе си шаблоно усвоен (заучен) ритъм.Това е като да рецитираш стихотворение,но от вътре - чувствено,пламенно,сърдечно,магнетично и завладяващо...а не просто на изустено с устата и ума.Старите българи са забелязали това нещо,и са го привели в своето изкуство на войната,което естествено е стигнало до нас посредством фолклорната ни традиция.Когато човек вложи себе си в дадено нещо,то му се покорява.Това е.
              Твоето наблюдение е интересно за корейския Таек Геон и ако имаш някакви видео материяли,и можеш да ги споделиш с мен,ще ти бъда задължен.

              Valo...

              Според мен Бу вей е точното това.Възраждане на българската култура и свързаната с нея бойна практика.Бранното умение в същината си е неразривно свързано с българската култура.
              За мен няма разлика между форма и съдържание.Преди 10 години имах предложение Бу вей да се развива само в системата на МВР,да бъде засекретено за период от 20 години.Но сега както сам виждаш,ние тук, можем да говорим открито и свободно за него.Поне за сега.


              Araslan...

              Според мен разграничението което правиш е доста неправилно...
              Бой и борба са едно и също нещо.Когато овладееш ударите и блоковете и започнеш тяхното свободно комбиниране помежду им...тогава в движенията си ще започнеш да усещаш как се бориш с удари и блокове.Предполагам че за някой който владее борбените техники,на даден етап също е усетил нещо подобно.Колкото до комбинирането на техники с на пръв поглед различна характеристика.Ами то пак се е същото....мога да ти покажа дадена ударна комбинация или движение с което мога или да те ударя или да те преметна....няма разлика.Както няма разлика между удари с тояга и удари без нея.Когато правим основните свръзки в един момент можеш да усетиш как се бориш с ръцете докато удряш.
              Усещане за прилепване,натискане,борене.Всяко хвърляне е нападателна техника,всяко чупене също...да ли ще удариш или ще хвърлиш,ако използваш правилно принципите тогава няма да има разлика между тях (хвърляне и удряне).Това което oчите разделят,ума го събира в едно.


              поЗдрави
              Last edited by Beco Mèëeâ; 23-03-2006, 20:13.
              1. Бранното умение от самото начало ни учи, укрепва и усъвършенства в любовта.

              Comment


                #37
                Grifon...това ще ми е последният отговор към теб,ако не си промениш начина, по които изразяваш себе си в темата и по специялно към мен.

                Бойни изкуства е имало навсякъде по света където човека е видял в тях възможноста да защити себе си,семейството си,роднините си,държавата си,а в по голям мащаб и свойте съседи.
                Както се казва неволята учи и тези които тя е научила на това,са има ли възможноста да постигнат разцвет и в други области на познанието.Българската култура е развита и запазена точно по този начин.
                Специялно за Африканските бойни изкуства...Техните бойни танци се използват в сучетание с музика,викове и крясъци,най вече за дирекно въздействие върху съзнанието.Затова те са по изостанали като бойна форма (система от бойни движения),да речем от източните бойни изкуства.Това е очевидно
                1. Бранното умение от самото начало ни учи, укрепва и усъвършенства в любовта.

                Comment


                  #38
                  valo написа
                  Весо, според историците, прабългарите са били конен народ. Тоест, би трябвало бойните им умения да са се развивали с оглед на тази специфика. Имаш ли някакъв коментар по този въпрос?
                  За прабългарските БИ не знам нищо, но за Таекуондо и връзката му с конницата мога да кажа следното. Някои от ударите с крак (от първи дан нататък) изискват попадане в цел, значително над човешки ръст. Когато попитах какъв е смисълът да се удря на такава височина, отговорът беше "Да се събори ездач от коня му." Естествено, никой не ги използува сега, дори и при спаринг, само при демонстрации.

                  Весо Милев, благодаря за отговора. Ще питам моя инструктор дали има нещо от Taek Geon записано на формат, който да може да се чете в Европа (тук сме на NTSC) или с формат mpeg или wmv.
                  Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                  A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                  Comment


                    #39
                    Таек Геон означава ли Те Кион?

                    Аз така съм го срещал (изписано на български).
                    Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!

                    Comment


                      #40
                      ISTORIK написа
                      Таек Геон означава ли Те Кион?

                      Аз така съм го срещал (изписано на български).
                      Та знам ли? Аз затова и го пиша на латиница, използувайки една от приетите английски транскрипции. Когато корейците го произнасят на мен ми звучи като "тайк-йон". Други изписвания са Taek Gyon, Tae-gyon-do. За разлика от Таекуондо, което си е 85% карате, Taek Gyon/Taek Geon е уникално корейско БИ.

                      Нашият инструктор ходатайства на един от най-големите майстори на това изкуство от С. Корея да бъде пуснат в САЩ. След което започна нов курс в нашата школа, което ми даде възможност да наблюдавам тренировките им.
                      Last edited by Nick; 19-02-2006, 02:46.
                      Никто не обнимет необъятного! - Козьма Прутков
                      A який чоловiк горилку не п'є - то вiн або хворий, або падлюка. - Невідомий українець

                      Comment


                        #41
                        valo написа
                        Весо, според историците, прабългарите са били конен народ. Тоест, би трябвало бойните им умения да са се развивали с оглед на тази специфика. Имаш ли някакъв коментар по този въпрос?
                        Какво да ти кажа.В древноста,във войната,конят е бил това което сега например са самолетите днес.
                        Древните българи са били доста умни и практични хора,и това се вижда най добре в тяхното високо развито военно дело.Навярно си гледал 3 филм на "Властелина на пръстена",там е показано много нагледно какво представлява една битка между конница и пехотинци.Просто една огромна подвижна лавина от бързо устремени коне, която залива и премачкава всичко което не може да избегне бързо нейният път.
                        Представи си море от 100 000 коня препускащи в див устрем право към теб.Какъв шанс би имал когато нещо се движи толкоз бързо към теб,а ти си от долу,трудно подвижен и на практика воюваш срещу коня и неговият ездач.В стратегически план,конят е давал огромни (по широки) възможости за бързо предвижване или бързо отдръпване от епицентъра на сражението,неща които и сега се ценят изключително много в бойните изкуства.Тази динамика на маневреност е давала страшно много предимства,срещу трудно подвижните пехотинци и в онез далечни времена,вероятно е била главният фактор за успеха и победата.А в някои други случай, нужната предпоставка за опазване целоста на армията от претърпяното временно поражение.Сега като се размисля,си спомням ....че в разцвета на римската империя,въоражението на един римски войник пехотинец е струвало колко цяло село и само римската аристокрация (елит) е притежавала собствен кон.Представяш ли си колко пари е струвал,тогава един боен кон,а древните българи са били изцяло конен народ,където всеки обикновен боец е имал не един кон,а два коня.Единият кон, специялно отгледан и обучен за война,а другия се е използвал в промеждутаците когато е нямало битки и войни.

                        С развитието на военното изкуство използването на коня за воени цели, все повече започва да намалява,докато тои се превърне в онова домашно помощно животно което познаваме и използваме на село.Мисля че в днешното съвремие само в полицията, все още се използва коня,не като селскостопанско животно,което леко ни припомня за неговото военно използване от старите българи.Освен конят,другото основно оръжие е специфичният лък (т.н рефлексен лък) които за времето си е бил нещо като калашник,спрямо обикновеният съставен лък.За българският рефлексен лък е било характерно да се използва много по малко мускулно усилие (сила) за изтрелването на една стрела,което съответно е давало време и възможности за изтрелването на повече стрели,за по кратко време.Използвали са също къси копия за мятане,саби за посичане,въжета (ласо) са пленяване и куп други военни оръжия.
                        Всичкото това нещо се е изучавало по отделно,още от малки деца на гумното (тренировъчното игрище),и едва след доброто усвояване на всичките военни дисциплини по отделно, са се съчетавали в едно всеобхаватно умение за бой от коня.
                        Срещал съм различни мнения,в които се изказва тезата, че видиш ли щом сме били конен народ,сме нямали бойно изкуство или то е било свързано изцяло с коня.Това е вярно,но според мен погрешно разбрано.Да се стреля с лък в тръст или галоп,да се борави със сабята когато правим различни маневри с коня е върховно умение, което включва съвършенно себевладеене,владеене на самото оръжие и разбира се владеене на животното (коня) под нас.Ако даден боец падне от своя кон,и стъпи здраво на земята,не виждам това с какво би му попречило да продължава да стреля точно със своя лък или да борави добре със своята сабя,меч или копие.В онези времена,на постоянни битки,войни и кървави сражения,всеки човек е ценял своя живот и добре е разбирал колко важно нещо е неговата практиката в бойното изкуство,все пак в разгара на самата битка е ставо дума за неговият живот.Безпорно един добре трениран човек,освен че е имал по-голями шансове да оцелее, съответно е давал и по-големи шансове за своя отряд и войска,където победата в едно сражение се е решавала най-вече пряко;човек срещу човек,оръжие срещу оръжие,умение срещу умение.

                        поЗдрави
                        Last edited by Beco Mèëeâ; 20-02-2006, 18:09.
                        1. Бранното умение от самото начало ни учи, укрепва и усъвършенства в любовта.

                        Comment


                          #42
                          Warlord написа
                          Еми явно съществува, дори и да не е автентично бойно изкуство са го създали въз основа на някои техни си похвати и предположения, дали вярни или не... Щом хората го практикуват значи си съществува, спорен е обаче въпроса за автентичността му.

                          А между другото някой няма ли да отговори и на моите въпросите?
                          Не знам как да ти отговоря, поради опасението си, че мога да бъда не разбран или разбран, но погрешно.
                          Е поне мога да опитам. БУВЕЙ е съвременна форма на БИ за развитие на духа и тялото, защото е създадено и развито в края на ХХ век. Но по своята структура и същина, то е и древно, защото черпи познание за физическото и духовно развитие на човека, съхранено в българската фолклорна традиция и духовна култура, през многобройните векове на запазване, развитие и съхранение на Българският народ като нация. За тези който искат да се запознаят с бранното умение, мога да заповядат на >следният адрес

                          1. Бранното умение от самото начало ни учи, укрепва и усъвършенства в любовта.

                          Comment


                            #43
                            а как Бран и Ум са донесени от прабългарите от не-нам къде-си, при условие, че и двете са славянски думи?

                            Comment


                              #44
                              Beco Mилeв написа
                              Навярно си гледал 3 филм на "Властелина на пръстена",там е показано много нагледно какво представлява една битка между конница и пехотинци.Просто една огромна подвижна лавина от бързо устремени коне, която залива и премачкава всичко което не може да избегне бързо нейният път.
                              Само мен ли ме смущават тези приказки?
                              albireo написа
                              ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                              Comment


                                #45
                                Е, мен не ме смущават, а забавляват
                                XV mile the sea brode is
                                From Turkey to the Ile of Rodez...

                                Comment

                                Working...
                                X