Зависи какво се разбира под безполезен, явно не е бил чак т6олкова за да го слагат през цялата война и руснаците да копират от него.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Т-34 vs. M4 Sherman
Collapse
X
-
Gaden Gogi написаЗависи какво се разбира под безполезен, явно не е бил чак т6олкова за да го слагат през цялата война и руснаците да копират от него.
Ти на какво базираш убеждението си, че е бил такова свръхоръжие?
gollum написаА след като това е било съществен проблем поради каква причина е използвано именно това проблемно техническо решение?
ПП, този проблем е отстранен в есента на '44, но вече твърде късно.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
4е аз да съм казал 4е стабилизаторът е супер оръжие? просто е едно предимство което американците имат.
По моему голум имаше предвид ходовата защото за нея ставаше въпрос, нопредполагам той най-добре знае и ще си признае какво е имал предвид.
Ина4е терминът ти е съвсем то4ен, а проблемите с трансмисията идват от това 4е е конструирана за 35 тонен танк а реално монтирана на 10 тона по-тежък което особенно води до промяна в изискванията за предавателните 4исла, ако те се сменят с по-подходящи (разбирай по-високи в слу4ая) нараства въртящият момент който трябва да предават а при положение 4е те са раз4етени за друг.... абе с две думи пейзажът се омазва.
Предполагам искаш да ни се похвалиш за каква кола става дума
Comment
-
Ние не се отклоняваме, ти просто искаше да се похвалиш а аз ти дадох тази възможност.
Ина4е ако се върнем на танковете моята класация е следната (без години защото не ми се рови в момента и збумаги):
Т-34 до появата на дългоцевните варианти на PzIV (просто до тогава е било много трудно да с еборят с него и хубаво 4е е бил ненадеден и грешките в руското командване)
после до появата на М4 най-добри на бойното поле са PzIV, достатъ4но добра защита, достатъ4но въоръжение, все още не е претоварен, наблюдателните прибори не са закрити с екрани, няма ги и упростяванията в късните версии... после е М4 в разните му разнообразни варианти.
Comment
-
Imperial написаgollum имаше предвид проблемната скоростна кутия. Мисля че проблема идваше от това че не е използван планетарен предавателен механизъм... бр, простете липсата на точна терминология.
От танкове може да не разбирам, но редукторите ги поназнайвам :nut:
Таквозинко, колата оправи ли я за да й свия сърмите :rock:То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Чакайте, аз съм човек технически неграмотен (случвало ми се е да чета за разни проблеми, но наистина не си представям добре нещата как точно работят, та оттам идва и неграмотността ми). Та имах предвид по-скоро ходовата част, както отбеляза Гоги, защото именно нея Гоги критикуваше.
Аз единствено отбелязвах, че зад всяка грешка или несъврешенстов се "крият" не толкова некадърност или техническо неумение, а сбор от различни фактори, които водят до това. Специално в сулчая с Германия голяма вина има конюнктурата и въобще изключително лошата и несъвършенна организация както на научно-технологичните разработки, така и на задаване на технически задания, така и на отговора им и на избиране на спечелилото решение.
А конкретно за изборът на развитие на машините в Германия от средата на войната насетне (към по-тежки, по-защитени, с по-мощно въоръжение, но и по-слабо мобилни) мисля има и други причини, свързани с общата ситуация. Впорчем, аз съображенията си по това съм ги писал в друга тема пак върху същия въпрос.
А по темата бих отбелязал, че според мен и трите основни типа средни танкове, с които всяка от старните изкарва основната част от войната - Pz IV, Т-34, "Шърман", въпреки че не са лишени от косури по същество вършат това, за което ги използват. Така или иначе, това е което всяка от страните има и това ползва.
Comment
-
gollum написаТака или иначе, това е което всяка от страните има и това ползва.
Същоито е и с дългоцевните варианти: произвеждат се, стоят на склад но янките предпочитат другите просто защото борбата с противникови танкове е приоритет на дриги видове машини.
Comment
-
Така е, но точно пък сащианците (хе, още един потребител, който ползва същата дума ) могат да си го позволят - образно казано никой не им диша във врата и това им дава много по-голяма свобода, отколкото ан останалите участници във войната. Впрочем, при тях май все пак един от основните критерии беше логистичният - т.е., колко място заема един танк в кораба, с който се превозва в Европа (или другаде).
Comment
-
Za dumata:харесах сия от тебе.
За възможностите: ами аз точно това имам предвид: могат да направят каквото си искат и правят Шърман.
За мястото: 20-50-100 мм броня не увеличават същественно габаритите на танка, виж масата е друга приказка, цената също скача.
Иначе техните прототипи на тема пехотен танк са доста готини...от моделистка гледна точка.
Comment
-
че то кой има голям опит в танкостроенето?Само в англия имат непрекъснати традиции, французите зациклят на тема рено ФТ и правят разни деривати, руснаците почват с реното и 6-тонният викерс, германците изнамират разните му трактори през 30-те.
Впрочем американците получват доста инфо и съвети от англия
Comment
-
Американците започват тепърва да се занимават с танкове с дребния М2 и после недодялания М3 Lee-Grant. Това е едва 39-40 година. По това време СССР вече има почти 10 години опит в масово производство (говорим за хиляди и десетки хиляди) на различни модели танкове и е изкарала истинско следващо поколение машини (Т-34, КВ). Германия има 4 модела танкове в серийни производство като предварително е тествала различни прототипи и е отработила доста неща.
Така че САЩ са догонващи, докато не изкарат М-24 и М-26.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
Comment