Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Т-34 vs. M4 Sherman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Т-34 наистина е бил вече антика, когато е пленяван в големи количества от Израел (50-те - 70-те години). Мисля че една част от пленените са използвани все пак (макар и за кратко), след като са били преработени във влекачи, машини за муниции и т.н. Но повечето са използвани за мишени по полигоните. Аз лично съм стрелял с РПГ по една такава машинка (всъщност от нея беше останала една черна коруба)
    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
    "But I know none, and therefore am no beast."

    (Richard III - William Shakespeare)

    Comment


      #62
      Sailor_Malan написа
      по тая май казахме всичко
      Демек Шърман is the best?

      Comment


        #63
        Gaden Gogi написа
        Демек Шърман is the best?
        Тоест, Т-34-85 като по разпространена версия от противотанковия дългостволен Шърман, и по ефективно използван - е по-добър!
        ..според мен

        .
        ..И кажи ми ти страннико,
        чувал ли си звук,
        по- велик от тропота на хиляди коне!!?...

        Comment


          #64
          BAGA_TUR написа
          Тоест, Т-34-85 като по разпространена версия от противотанковия дългостволен Шърман, и по ефективно използван - е по-добър!
          ..според мен

          .
          То хубаво според тебе, ама аргументи 4е да не си сами4ък в своите убеждения?

          Comment


            #65
            То всъщност през ВСВ Т-34-85 не е особено разпространен и се използва по-ришоко чак последната година, година и половина от войната. Вариантът на тази машина, която основно "изкарва" войната е с 76 мм оръдие и двуместна купола (един от основните му минуси, както се разбрахме още в една далечна тема).
            Ефективното използване няма много общо с качестват ана машината, а с уменията на войниците и командирите, които я ползват .

            Comment


              #66
              RAMMSTEIN написа
              най-добрата комбинация за подобна машина би била Т-34 със 17.pdr оръдие и прилежащите му боеприпаси ...
              Най-добра комбинация би бил Т-44 с 17 паудово оръдие, би се получила Пантера, такава каквато би трябвало да бъде ако не беше конструирана от германци.:sm100:

              Comment


                #67
                Поначало въпросът за "най-добрата комбинация" е неправилен, защото танкът, какот сме споменавали и другаде, като всяко въоръжение и екипировка е средства за постигане на определен ефект в определена ситуация. Съответно, ефективността (или адекватността) на първо място зависи от контекста на тази ситуация, а не е средноаритметично на сбор от параметри.
                Не случайно никоя от обсъжданите машини не е съвършена - всяка е създадена в рамките на определан ситуация и самото и създаване е отговаряло на множестов разнообразни огарничения. Създаването на танк не е чисто инженерна задача .

                Comment


                  #68
                  То това е така, ама ми е интересно да прочета аргументи защитаващи създаването на машина с идиотска ходова част имаще следните недостатъци: голяма маса, ниска надеждност, сложно производство, сложна експлоатация, заемае на голямо количество брониран обем, увеличаваща височината на машината с пое 50 санта. Едно е да се различават концепруално,съвсемдруго да са плод на фрапираща техническа некадърност, при това количеството на подобни сътворения точно в тази нация е колосално, особенно в разглежданият период.

                  Comment


                    #69
                    Gaden Gogi написа
                    Демек Шърман is the best?
                    Mи май така се получи
                    Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                    Comment


                      #70
                      Gaden Gogi написа
                      Едно е да се различават концепруално,съвсемдруго да са плод на фрапираща техническа некадърност, при това количеството на подобни сътворения точно в тази нация е колосално, особенно в разглежданият период.
                      Не съм се занимавал с причините за взимане на едно или друго решение относно танковия дизайн в Германия през ВСВ. Може би трябва Империал да отговори на този въпрос - той мисля имаше повече интереси в тази насока, а и е по-информиран. Моето мнение е, че никоя нация не е съставена от идиоти и за всяко взето решение има някаква конкретна причина. както отбелязах, че сто става въпрос за различни причини с конюнктурен характер, а не за предпочитане на "под-доброто от техническа гледна точка" решение. Вероятно за вяско от тези неща си има такава конкретна причина, но не ми се вярва обяснението да е каквото намекваш ти, Гоги - "германците са неграмотни в техническо отношение и неспособни да създават машини".

                      Comment


                        #71
                        Че аз не го намеквам,аз в прав текст си го казвам и съм го даказвал с безброй примери че: германците са склонни към изключително глупави технически решения (да ги наречем изгъзурчености)
                        А в момента ми хрумна още един много фрапиращ и много показателен пример(вярно нямащ отношение къв военната техника, ама тях сме ги разглеждалимногократно): всеки любопитен може да порови в нета и да провери в коя държава са проектирани и произведени най-ненадеждните двигатели във Формула 1, даже имаше специален лаф за тях "изпусни напрежението, изпуши".
                        Иначе Имперъл е прекомерно предубеден, според него нуждата от частичен демонтаж на танка за да се свали трансмисията не било съществен проблем, отделно дето по негови данни същата трансмисия имала ресурс колкото едно зареждане на танка

                        Comment


                          #72
                          Gaden Gogi написа
                          Иначе Имперъл е прекомерно предубеден
                          От общуването с теб заключавам, че ти също си предубеден. Разбира се, това си е лично мое впечатление, но вероятно не се споделя само от моя милост. Та предубеждението не е аргумент ако Империал (или който там разбира от тези неща и реши да пише) може да защити меннието си.
                          Т.е., в момента съществува едно менние на Gaden Gogi, което не е критикувано:
                          Gaden Gogi написа
                          германците са склонни към изключително глупави технически решения (да ги наречем изгъзурчености)
                          Аз лично не смятам, че това е така, но от друга страна го пиша по-скоро въз основа на мои предубеждения - не съм технически грамотен да участвам в такава дискусия. Интересно ми е има ли хора с необходимата гармотност, които могат да оспорят това твърдение на Gaden Gogi?

                          Comment


                            #73
                            Уви Голум, като се абстрахираме от стила и технически грамотен човек не би могъл да обори Гоги с факти. Докато техническите решения на хора като Вили Месершмит, Курт Танк и Ернст Хейкел играят голяма роля в развитието на авиацията години след войната(следвоенни изтребители като F-86 и МиГ-15 едва ли биха се появили толкоз бързо без немските изследвания върху стрелковидното крило), техническите решения прилагани в немската бронетанкова техника са меко казано....странни. Сещам се масово ползваните припокриващи се опорни колела, прекрасно затъпкващи се с кал и рядко ремонтнонепригодни(а от PzIV нататък масово са по този начин, не само на танкове)- за смяната на вътрешно опорно колело трябва да се свалят три(това за смяна и двете съседни), докато на "старците" PzIII и PzIV се сваля само опорното колело за замяна, нуждата Тигъра да се "разува" преди качване на ЖП платформа и да се "преобува" отново след сваляне от платформата, елементарни странности като първоначалната липса на картечница на Фердинанда(в резултат на която промъкнал се в патакламата наблизичко пехотинец с връзка гранати може да стане причина за пленяването на съвсем изправна самоходка нуждаеща се от дребен ремонт) и т.н.
                            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                            Comment


                              #74
                              gollum написа
                              От общуването с теб заключавам, че ти също си предубеден.
                              Az не го отричам, но съм готов да се съобразя с фактите ако те показват че не съм прав. Впрочем аз съм убеден, защото моите пристрасти се базират на факти, за разлика от предубедените люде където водещи са емоциите.
                              Настоящата тема е пример за горните ми думи: ако и да съм русофил и определено да не долюбвамамериканското все пак фактите сочат че Шърман е по-сполучлив танк и аз го признавам независимо какво лично на мене ми се иска.

                              Sailor_Malan написа
                              Сещам се масово ползваните припокриващи се опорни колела, прекрасно затъпкващи се с кал и рядко ремонтнонепригодни(а от PzIV нататък масово са по този начин, не само на танкове)- за смяната на вътрешно опорно колело трябва да се свалят три(това за смяна и двете съседни), докато на "старците" PzIII и PzIV се сваля само опорното колело за замяна, нуждата Тигъра да се "разува" преди качване на ЖП платформа и да се "преобува" отново след сваляне от платформата, .
                              Ама небе то това е направено със специална цел: става сутрина смелият тевтонец и 2 часа се кандилка с танка докато го размрази та да може да потегли, или пък цял ден се мъчи да демонтира чинни за да може да смени вътрешната така. Ефектът е двоен: първо смелият хер кипва от гняв,и не му е толкова студено в лютата руска зима, после несравнимият дойче солдатен изпада в справедлив гняв че му се налага да се главобили с родните технически изгъзици за да спси света от чумата на пролетариата и алкохолизирането от страна на братята славяни. Та обладан от този гняв той яхва танка и се устремява в бой.
                              Демек не че са били некадърни, те нарочно за ги направили такива че да подковават солдатите морално и да се бъдат по-мотивиранио в боя, отделно дето се пестят ресурси за дебели дрешки и топла напитка сутрин....абе хитрото си е хитро, и в кенеф да падне гладно няма да остане.
                              Last edited by Gaden Gogi; 19-04-2006, 13:06. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение

                              Comment


                                #75
                                Ако питаш мене Гоги от това упражнение смелия хер ще каталяса така че ще му се припие бира и ще му се приядат наденички с кисело зеле(сори постите ми се отразяват зле ) и хич няма да му е до бой със славяните.
                                Сори за офтопика
                                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                                Comment

                                Working...
                                X