Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Rise of Nations

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Rise of Nations

    "Rise of Nations"
    Едно ново нелошо заглавие - разработчик "Big Huge Games", издадено от "Microsoft".
    Реалновремева стратегия. Каквото и да пише в инфото изискванията й са по-малки от тези на "Age of Mithology".
    И така - самата игра:
    Идеята явно е "Цивилизация" в реално време. Авторът е взимал идеи от куп други игри.
    Започвате с град (или група номади) и също като в "Цивилизацията" започвате да го развивате, да строите различни сгради и да разширявате територията си. Можете да строите само в рамките на "своята си" територия, която е отбелязана с нещо като гранична линия на картата (тази идея Сид Майерс открадна от създателите на "Civilization: Call to Power" и сега я виждам и тук). Може да развивате и уголемявате територията си като строите нови градове или развивате науката. В играта има разграничени "наука" и "подобрения" (ъпгрейди). Науката се развива в "библиотека", като тази сграда може да е само една за цивилизацията. Има няколко клона - военен, административен, икономически, научен и май имаше и религиозен. В същата сграда се правят и преходите от една в друга ера (общо 8 ери, от каменната та до информационната). Ъпгрейдите на производството и армиите си се правят в съответните сгради, точно в стила на АоЕ.
    Икономиката в играта е може би най-добре направената й част: пак има селяни/граждани, които се правят по вече типичния за реалновремевите стратегии начин. Обаче използването им е почти изцяло взето от "Казаците" - строи се сграда (примерно мина) и хората влизат и работят вътре, а не се мотаят нагоре-надолу по картата, предизвиквайки колизии с другите играчи, като в АоЕ. Ресурсите са "безкрайни", но вече са разделени на два типа -
    стандартни:
    храна (ферми, до 5 на град (за египтяните - 7), максимум един селянин на ферма),
    дърво (строите си съотетната сграда край някоя гора, според големината на гората слагате селяни вътре),
    в по-късните ери се появяват метал (намирате планина, строите град там, строите мина, слагате вътре колкото можете хора и айдеее),
    знание (университет, максимум по един на всеки град, стрите, обучавате си "учени", до 7 на всеки "научен център " и готово),
    петрол (намирате си "петролно поле" - може на сушата, може и във водата и слагате по една сонда и един човек на всяко поле)
    "редки" ресурси:
    много, наистина много, всеки дава различен бонус към сгради / наука / армия и т.н.
    За да ги развиете, ви трябва "търговец", който отива там и си прави търговски пост. Допуска се да има такива на няколко държави върху един ресурс едновременно.

    Интересно е решен морският транспорт - просто няма такъв, като ви се наложи да прекосите вода (трябва някъде на картата да имате пристанище и да сте развили първо ниво на науката), указвате на вашите войници / селяни да влязат в нея, те си "създават" транспорти и готово ... ако се наложи например да си построите петролна сонда в средата на океана - пращате селянин (!) той си прави транспорта, отива до мястото и прави сондата.
    Контрол - също както в АоЕ - 200 души само ... за съжаление.

    "Чудеса на света" - също като в "Цивилизацията" има такива (по две на ера), като те са уникални - като някой построи едно от тях, другите вече не могат. Ако бъде разрушено, няма възстановяване. Има обаче строго ограничение - по едно "Чудо" на град. Самите те са доста евтини и се строят бързо.

    Армията, за съжаление тук нещата са твърде подобни на бъгавия АоЕ, но поне има нововъведения - ако навлезете с армията си в чужда територия, тя много бързо губи сила и става небоеспособна. За да се избегне това, ползвате снабдителен керван/камион. В неговия обсег няма такива ефекти. Въздушните части са на принципа на "Empire Earth" - създавате си летище и пускате от него самолети за защита или бомбардировка.
    И още нещо - армиите се движат твърде бързо - дори пехотата. За да стигне от единия до другия край на втората по големина карта и трябва около минута - минута и половина игрално време. Военните единици са твърде малко като типове - 3 вида ( в последните една-две ери - 4) пехота, 3 вида кавалерия (в последните 3 ери - 2, или по-точно - мотопехота и танкове), 2 вида артилерия, 3 вида въздушни и 4 вида кораби. Има и специални единици - разузнавач, генерал, шпионин.

    Като цяло играта наистина доста прилича на "Цивилизацията", но има изпуснати някои концепции - като например тази за пътищата. За военните единици така става все едно от къде минават.
    Като цяло играта е доста интересна, а и още не съм видял кампанията по "завладяване на света". За съжаление обаче във военната област има твърде уродливо наследство от несъстоятелния в това отношение "Age of Empires".

    Засега толкова, ако някой друг има впечатления - хайде, да казва
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Rise of Nations

    Май никой друг не я е виждал ... както и да е - продължение:
    Видях и стратегическата кампания. Тя е походова, т.е. - имаме картата на света, избираме си нация (май са общо около 12) и почваме от съответното място (аз започнах с Япония). Играта е нещо средно между "Риск" и "Дипломация" (не нашия вариант, а класическия). Като се стигне до тупаница, просто се преминава (също като в "Medieval:TW") към реално-времевата част. Като в зависимост от ситуацията се задават цели - например - завладей вражеската столица за 90 минути.
    На стратегическата карта (25-30 провинции, не са се преработили хората) има "армии", като броя им се определя от собствените провинции, съдържащи "supply center". С армиите се атакува или отбранява провинция.
    Всеки играч има своя провинция-столица и ако допусне да му я превземат, играта свършва за него.
    Какво друго има в провинциите: специални ресурси, владеенето на всеки от тях дава различни бонуси и постоянен доход на някои от ресурсите. Има и "карти", както в играта "Риск". При превземането на провинция, играчът получава автоматично картата. Картите дават също най-разнообразни бонуси или възможности за извършване на някакво действие. Например, при превзимането на Манчжурия ми се падна карта "Предателство", познайте какво прави
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      А тя излезна ли? Аз ще си я взема!
      Канцлер на хазната

      Comment


        #4
        аз лично я видях повече като АОЕ клонинг със заемки от цив.

        всъщност най-много прилича на Empire Earth
        albireo написа
        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

        Comment


          #5
          Взех си я! За съжаление трябва да си намеря новите деайвъри за Виедото за да я играя!
          Канцлер на хазната

          Comment


            #6
            Аз поиграх малко на quick battle защото съм само с демото, а там кампания няма. Общо взето ми хареса. Ама той и Age of Empires ми хареса... за около десетина игри Иначе не виждам някаква съществена разлика, просто поредният Age of нещоси. Има огромно разнообразие при науките и единиците, както и много нови добри идеи(като това че пехотата излиза на групички), което е хубаво но това не стига за да продължа да я играя. Незнам при вас как е ама на мен този тип игри ми омръзват страшно бързо. Това че са се опитали да я направят като Civilization е интересно, но в един момент нещата стават прекалено много за да ги следиш real time и започваш да се чудиш "за какво точно ги събирах тея 800 дърва я да си направя пехота от тях че ме атакуват, пък после като се сетя ще си отсека още" Все пак вижте я, според мен си заслужава да и отделите малко време.
            <<..........>>

            Comment


              #7
              MacDoc са използвали доста заемки от тая игра когато са подготвяли Empire Earth 2(единицата беше тотално отвяна от Rise-a).
              "Последните думи в живота на мнозина някогашни владетели са били: „Не можеш да ме убиеш, защото имам магическа... Аааргх!“"

              Comment


                #8
                Е то точно за да не се чудиш " защо ги събрах тия 800 дърва" може да се пусне IA помощ, малко е неприятно че на моменти трябва да се бориш с въпросното до има и доста удобства, ти му плеснеш мина напомпиш работници и то само се сеща ремонтира строи спомагателни постройки и т.н.т. но дори да не се пусне в настройките може да се каже какво да правят лентяйстващите селяни което мен лично много ме радва.
                За чудесата: бързо се строят, ако има египтянин колоса и пирамидите просто не може да ги хванеш, но по същество са безсмислени, веднаг аслед като се появи авиация всичко живо на тях се налива. И ако и срещу обикновенни самоети да е все пак възможно да си опазиш чудот появят ли се Б-2 зенитките спират да стрелят, а замо на файтери трудно се издържа...това без да броим че БОМБИТЕ първо върху чудесата падат.
                Но на мен еми хареса (като за 2-3 игри изиграни) и няколко мултита ще направим с другарчета

                Comment


                  #9
                  Играта има нелоши идеи, но за мен е досадно, че изисква "спортни" умения с мишката.
                  А някой видял ли е продължението й (Rise of Legends)?
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Че защо спортни? включваш компа да помага и готова...иначе е кошмарно сам да търчиш..а може просто да остаряваме. Иначе легендите не е продължение, по-скоро средновековна вариация на Митологията (играта)

                    Comment


                      #11
                      Gaden Gogi написа
                      Че защо спортни? включваш компа да помага и готова...иначе е кошмарно сам да търчиш..а може просто да остаряваме. Иначе легендите не е продължение, по-скоро средновековна вариация на Митологията (играта)
                      За "Легендите ..." - аз я поразбутах и мисля, че е продължение на техните си оригинални концепции, започващи с RoN, но в един доста фантастичен свят. Не е лоша, за такава игра. Но ... май си прав - остаряваме и аз поне се ориентирам май към походовите, че нещо ме мързи да се боря с реалновремевите вече ...
                      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                      Проект 22.06.1941 г.
                      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                      Comment


                        #12
                        Трябва да съм писал ревю на Rise of Legends някъде, по едно време доста я разцъквах.
                        albireo написа
                        ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                        Comment


                          #13
                          Rise of Legends-а си е съвсем друга бира вече
                          Преди около година като излезе много и се радвах, бяха направили толкова много различни начини да прекараш другия, че просто си ми беше кеф да ги тествам в мултиплейър. Със едно приятелче имаме навъртяни поне петдесетина часа мулти и смея да твърдя че нямаше две еднакви игри. Малко и беше избягал баланса на една от расите, и като дойде големия дракон който го бие цялата ти армия и нищо не му прави а той през това време хвърля една магия и я отнася заедно с половината ти база малко безпомощен се чувстваш ама иначе си е забвление.
                          Най-добрата RTS за миналата година според мен :tup:
                          <<..........>>

                          Comment

                          Working...
                          X