"Rise of Nations"
Едно ново нелошо заглавие - разработчик "Big Huge Games", издадено от "Microsoft".
Реалновремева стратегия. Каквото и да пише в инфото изискванията й са по-малки от тези на "Age of Mithology".
И така - самата игра:
Идеята явно е "Цивилизация" в реално време. Авторът е взимал идеи от куп други игри.
Започвате с град (или група номади) и също като в "Цивилизацията" започвате да го развивате, да строите различни сгради и да разширявате територията си. Можете да строите само в рамките на "своята си" територия, която е отбелязана с нещо като гранична линия на картата (тази идея Сид Майерс открадна от създателите на "Civilization: Call to Power" и сега я виждам и тук). Може да развивате и уголемявате територията си като строите нови градове или развивате науката. В играта има разграничени "наука" и "подобрения" (ъпгрейди). Науката се развива в "библиотека", като тази сграда може да е само една за цивилизацията. Има няколко клона - военен, административен, икономически, научен и май имаше и религиозен. В същата сграда се правят и преходите от една в друга ера (общо 8 ери, от каменната та до информационната). Ъпгрейдите на производството и армиите си се правят в съответните сгради, точно в стила на АоЕ.
Икономиката в играта е може би най-добре направената й част: пак има селяни/граждани, които се правят по вече типичния за реалновремевите стратегии начин. Обаче използването им е почти изцяло взето от "Казаците" - строи се сграда (примерно мина) и хората влизат и работят вътре, а не се мотаят нагоре-надолу по картата, предизвиквайки колизии с другите играчи, като в АоЕ. Ресурсите са "безкрайни", но вече са разделени на два типа -
стандартни:
храна (ферми, до 5 на град (за египтяните - 7), максимум един селянин на ферма),
дърво (строите си съотетната сграда край някоя гора, според големината на гората слагате селяни вътре),
в по-късните ери се появяват метал (намирате планина, строите град там, строите мина, слагате вътре колкото можете хора и айдеее),
знание (университет, максимум по един на всеки град, стрите, обучавате си "учени", до 7 на всеки "научен център " и готово),
петрол (намирате си "петролно поле" - може на сушата, може и във водата и слагате по една сонда и един човек на всяко поле)
"редки" ресурси:
много, наистина много, всеки дава различен бонус към сгради / наука / армия и т.н.
За да ги развиете, ви трябва "търговец", който отива там и си прави търговски пост. Допуска се да има такива на няколко държави върху един ресурс едновременно.
Интересно е решен морският транспорт - просто няма такъв, като ви се наложи да прекосите вода (трябва някъде на картата да имате пристанище и да сте развили първо ниво на науката), указвате на вашите войници / селяни да влязат в нея, те си "създават" транспорти и готово ... ако се наложи например да си построите петролна сонда в средата на океана - пращате селянин (!) той си прави транспорта, отива до мястото и прави сондата.
Контрол - също както в АоЕ - 200 души само ... за съжаление.
"Чудеса на света" - също като в "Цивилизацията" има такива (по две на ера), като те са уникални - като някой построи едно от тях, другите вече не могат. Ако бъде разрушено, няма възстановяване. Има обаче строго ограничение - по едно "Чудо" на град. Самите те са доста евтини и се строят бързо.
Армията, за съжаление тук нещата са твърде подобни на бъгавия АоЕ, но поне има нововъведения - ако навлезете с армията си в чужда територия, тя много бързо губи сила и става небоеспособна. За да се избегне това, ползвате снабдителен керван/камион. В неговия обсег няма такива ефекти. Въздушните части са на принципа на "Empire Earth" - създавате си летище и пускате от него самолети за защита или бомбардировка.
И още нещо - армиите се движат твърде бързо - дори пехотата. За да стигне от единия до другия край на втората по големина карта и трябва около минута - минута и половина игрално време. Военните единици са твърде малко като типове - 3 вида ( в последните една-две ери - 4) пехота, 3 вида кавалерия (в последните 3 ери - 2, или по-точно - мотопехота и танкове), 2 вида артилерия, 3 вида въздушни и 4 вида кораби. Има и специални единици - разузнавач, генерал, шпионин.
Като цяло играта наистина доста прилича на "Цивилизацията", но има изпуснати някои концепции - като например тази за пътищата. За военните единици така става все едно от къде минават.
Като цяло играта е доста интересна, а и още не съм видял кампанията по "завладяване на света". За съжаление обаче във военната област има твърде уродливо наследство от несъстоятелния в това отношение "Age of Empires".
Засега толкова, ако някой друг има впечатления - хайде, да казва
Едно ново нелошо заглавие - разработчик "Big Huge Games", издадено от "Microsoft".
Реалновремева стратегия. Каквото и да пише в инфото изискванията й са по-малки от тези на "Age of Mithology".
И така - самата игра:
Идеята явно е "Цивилизация" в реално време. Авторът е взимал идеи от куп други игри.
Започвате с град (или група номади) и също като в "Цивилизацията" започвате да го развивате, да строите различни сгради и да разширявате територията си. Можете да строите само в рамките на "своята си" територия, която е отбелязана с нещо като гранична линия на картата (тази идея Сид Майерс открадна от създателите на "Civilization: Call to Power" и сега я виждам и тук). Може да развивате и уголемявате територията си като строите нови градове или развивате науката. В играта има разграничени "наука" и "подобрения" (ъпгрейди). Науката се развива в "библиотека", като тази сграда може да е само една за цивилизацията. Има няколко клона - военен, административен, икономически, научен и май имаше и религиозен. В същата сграда се правят и преходите от една в друга ера (общо 8 ери, от каменната та до информационната). Ъпгрейдите на производството и армиите си се правят в съответните сгради, точно в стила на АоЕ.
Икономиката в играта е може би най-добре направената й част: пак има селяни/граждани, които се правят по вече типичния за реалновремевите стратегии начин. Обаче използването им е почти изцяло взето от "Казаците" - строи се сграда (примерно мина) и хората влизат и работят вътре, а не се мотаят нагоре-надолу по картата, предизвиквайки колизии с другите играчи, като в АоЕ. Ресурсите са "безкрайни", но вече са разделени на два типа -
стандартни:
храна (ферми, до 5 на град (за египтяните - 7), максимум един селянин на ферма),
дърво (строите си съотетната сграда край някоя гора, според големината на гората слагате селяни вътре),
в по-късните ери се появяват метал (намирате планина, строите град там, строите мина, слагате вътре колкото можете хора и айдеее),
знание (университет, максимум по един на всеки град, стрите, обучавате си "учени", до 7 на всеки "научен център " и готово),
петрол (намирате си "петролно поле" - може на сушата, може и във водата и слагате по една сонда и един човек на всяко поле)
"редки" ресурси:
много, наистина много, всеки дава различен бонус към сгради / наука / армия и т.н.
За да ги развиете, ви трябва "търговец", който отива там и си прави търговски пост. Допуска се да има такива на няколко държави върху един ресурс едновременно.
Интересно е решен морският транспорт - просто няма такъв, като ви се наложи да прекосите вода (трябва някъде на картата да имате пристанище и да сте развили първо ниво на науката), указвате на вашите войници / селяни да влязат в нея, те си "създават" транспорти и готово ... ако се наложи например да си построите петролна сонда в средата на океана - пращате селянин (!) той си прави транспорта, отива до мястото и прави сондата.
Контрол - също както в АоЕ - 200 души само ... за съжаление.
"Чудеса на света" - също като в "Цивилизацията" има такива (по две на ера), като те са уникални - като някой построи едно от тях, другите вече не могат. Ако бъде разрушено, няма възстановяване. Има обаче строго ограничение - по едно "Чудо" на град. Самите те са доста евтини и се строят бързо.
Армията, за съжаление тук нещата са твърде подобни на бъгавия АоЕ, но поне има нововъведения - ако навлезете с армията си в чужда територия, тя много бързо губи сила и става небоеспособна. За да се избегне това, ползвате снабдителен керван/камион. В неговия обсег няма такива ефекти. Въздушните части са на принципа на "Empire Earth" - създавате си летище и пускате от него самолети за защита или бомбардировка.
И още нещо - армиите се движат твърде бързо - дори пехотата. За да стигне от единия до другия край на втората по големина карта и трябва около минута - минута и половина игрално време. Военните единици са твърде малко като типове - 3 вида ( в последните една-две ери - 4) пехота, 3 вида кавалерия (в последните 3 ери - 2, или по-точно - мотопехота и танкове), 2 вида артилерия, 3 вида въздушни и 4 вида кораби. Има и специални единици - разузнавач, генерал, шпионин.
Като цяло играта наистина доста прилича на "Цивилизацията", но има изпуснати някои концепции - като например тази за пътищата. За военните единици така става все едно от къде минават.
Като цяло играта е доста интересна, а и още не съм видял кампанията по "завладяване на света". За съжаление обаче във военната област има твърде уродливо наследство от несъстоятелния в това отношение "Age of Empires".
Засега толкова, ако някой друг има впечатления - хайде, да казва
Comment