Да, но защитава Парижката комуна, която действа със сила и проповядва революция и "лошия - с ножа по глава!".
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Христо Ботев
Collapse
X
-
За Ботев насилието и революцията са крайна мярка, която се диктува от невъзножността за друг разумен изход. Все пак той не налага левичарските си убеждения чрез сила. (макар, че кой знае как биха еволюирали, ако бе доживял Освобождението, но този въпрос няма отношение към историята)Liberte, egalite, fraternite
Viva la revolution
Zalmoxis написаИмайте предвид, че влизането в Бойна Слава за средния българин е значителен културен шок.
dibo написаПреценил съм като модератор, че езикът Ви е неподходящ и толкова.
Comment
-
За евентуална еволюция на Ботев аз си си представях по-скоро радикализиране на левичарството му и кървава гражданска война под червеното знаме (макар, че е малко вероятно, имайки предвид, че в много отношения той е склонен на компромиси и дипломация).Liberte, egalite, fraternite
Viva la revolution
Zalmoxis написаИмайте предвид, че влизането в Бойна Слава за средния българин е значителен културен шок.
dibo написаПреценил съм като модератор, че езикът Ви е неподходящ и толкова.
Comment
-
"Християнството, революцията и социализмътъ — монархията, конституцията и републиката — тѣ сѫ си фактове и епохи исторически, които ще отрече само тоя умъ, който не признава прогреса на чоловѣчеството".
Е, какъв по-хубав пример от този цитат, че Ботев още тогава е бил абсолютно наясно с двете основни форми на държавно управление - република и/или монархия. И както личи от съотношението републики : монархии на долната карта, схванал е тенденциите и е прозрял в бъдещето - затова и адмирациите му към френската революция, а не щото е бил ляв.Прави нещо, докато мислиш какво да правиш!
Comment
-
Очебодно е, че е човек с огромна, обемна мисловност и със самочувствието, че се занимава с неща от голям обсег и значимост (не само историческа). От тези позиции всичко що може да се подчини на идеята за отхвърляне и на националното, и на социалното робство, е добре дошло - независимо дали то е ляво, дясно, християнско или не, дяволско или господне... Това е бунтарят Ботев (а не социалиста Ботев), който не приема предложението на руските социалисти в Лондон и Цюрих да им стане "комисионер"... За такъв човек народните работи в Българско са по-важни.Прави нещо, докато мислиш какво да правиш!
Comment
-
Още едно доказателство за социалистически убеждения. Но и с Венета случаят не е прост. Тя е имала вуйчо владика, който я е подслонил, след като зарязала мъжа си и когото Ботев се е скъсвал да критикува, не винаги оправдано и съответно Панарет меко казано не е харесвал устатия хъш. Та когато тя зарязала вуйчо си и пристанала на Ботев, църковният брак най-малко би бил неуместен.
Comment
-
Thorn написа Виж мнениеОще едно доказателство за социалистически убеждения. Но и с Венета случаят не е прост. Тя е имала вуйчо владика, който я е подслонил, след като зарязала мъжа си и когото Ботев се е скъсвал да критикува, не винаги оправдано и съответно Панарет меко казано не е харесвал устатия хъш. Та когато тя зарязала вуйчо си и пристанала на Ботев, църковният брак най-малко би бил неуместен.
http://www.promacedonia.org/vrb/
Comment
-
Mishok написа Виж мнениеВенета заразяла мъжа си, пристанала на Христо, той го попържвал - какви са тези неща ? Замириса зле.Liberte, egalite, fraternite
Viva la revolution
Zalmoxis написаИмайте предвид, че влизането в Бойна Слава за средния българин е значителен културен шок.
dibo написаПреценил съм като модератор, че езикът Ви е неподходящ и толкова.
Comment
-
Метнете поглед връх историята на българското царство от Бориса дору до подпаданието му под турците, и ще видите, че всичкото историко-политическо преминало на наша народ е било току-речи чисто византийско, и в него са живели само царе, боляри и духовни, а той сам всякога е бил отделен с дълбока обществена нравственост от разврата на правителството си, който разврат заедно с християнството се вмъкна в по-горнята част на народа. Наистина, неведнъж народът е явявал твърдата воля на характера си с въстания против царете си, против духовенството си, както във времето на Богомила и Самуила; но всичко това е ставало само тогава, кога властта или се едно насилието е допирало до къщата му, в коя той сякога е бил нравствено свободен, до семейството му, до понятието му за честта — с една дума, до негова дълбок социален живот, с който се отличават общо славянските народи и частно нашия народ.
Но какво е неговото бъдеще?
Нашият народ има свой особен живот, особен характер, особна физиономия, коя го отлича като народ — дайте му да се развива по народните си начала, и ще видите каква част от обществения живот ще развие той, дайте му или поне не бъркайте му да се освободи от това варварско племе, с кое той няма нищо общо, и ще видите как ще той да се устрои. Или не видите семето, зародиша в неговите общини без всяка централизация, в неговите еснафи, дружества мъжки, женски и детински? Или не видите в него и това, що казахме по-горе?…
В механата/Тежко, тежко! Вино дайте!/Пиян дано аз забравя/туй, що, глупци, вий не знайте/позор ли е или слава!
Въпросът се реши само за духовенството, а за народа ще се реши само кога остане той без духовенство. Но до тогава колко ли още време ще се мине?! Колко ли още жертви ще трябват?!Анархист-Диктатор
Comment
Comment