Най-после се появи информация за новата игра, която Vic прави откак е приключил с Advanced Tactics. Ще излезе отново като издание на Matrix games и доколкото мога да преценя от видяното, използва модифицирана версия на AT. Изглежда доста интересна. Ето и връзките: информация за играта (кратко представяне) и форум, където се обсъжда.
Лошото е, че (поне засега) няма да има редактор: нито за карти, нито за организация, нито за подтиповете, нито за сценарии. Т.е. никакъв редактор. Това вероятно ще се промени когато цялата серия излезе, защото се дължи по-скоро на бизнес решение да се издадат няколко игри на същата основа, но за различни кампании от ВСВ. Когато бъдат издадени вероятно ще излезе и "златна" версия, в която вече ще има редактор или поне така се надявам.
Хубавото е, че това е развитие на прекрасната, според мен, игра Advanced Tactics, така че могат да се очакват само хубави неща .
Доколкото успях да разбера до момента:
1. Това не е продължение на Advanced Tatics (АТ2 си се прави отделно, но вероятно няма да се появи много скоро), отделна игра е. Надгражда над постигнатото в АТ, но в "историческа" посока - нещо, което липсваше в АТ.
2. ИИ-то щяло да бъде доста по-добро от това в АТ, не е базирано върху скриптове и най-вече ще може да използва всички възможности на играта. Това е съществено, защото стратегическата и част от оперативните системи ще се базират на карти, които се "купуват" с PP. Това донякъде го имаше в АТ, - по този начин се правеха големите кампании, но ИИ-то не можеше да го ползва.
3. Могат свободно да се прекомпозират силите преди началото на всяка от кампаниите, което означава, че ще могат да се изпробват всякакви оперативни планове.
4. Снабдяването е сходно с това в АТ и подозирам, че отново използва само един параметър, т.е. няма отделяне на боеприпаси и гориво - на тази мисъл ме навеждат скрийншотовете от играта. Но калкулациите са малко по-различни, така че дължината на снабдителните пътища има много по-голямо значение от преди.
5. управлението се извършва от щабни единици, както в АТ. Разликата е, че има командири с имена, както в РТ. Те дават определени специфични (според историческата личност) бонуси и имат достъп до определени специални възможности в зависимост от личността и командваните единици.
6. Няма производство както в АТ. Има РР, но те се използват различно. С тях се купуват карти със стратегически или оперативни действия, както и нови военни единици (цели, а не подформации). Не е изяснено, но най-вероятно чрез тях се попълва, т.е. ще има маршеви попълнения.
7. В някаква степен могат да се правят реорганизации както в АТ, но не могат да се създават нови единици както там. Могат да се прехвърлят подформации от една единица в друга. Вероятно негативите на подобно нещо са по-сериозни, отколкото бяха в АТ (а и там не бяха малки). Вероятно има и определени наказания за преподчинение на цели единици.
8. Разработен е нов интерфейс, който ми изглежда добър, макар че функционалността трудно може да се прецени само по неподвижна картинка. Графиката изглежда приятна и точно това, което е необходимо, поне според мен.
Определено изглежда играта да има потенциал .
Лошото е, че (поне засега) няма да има редактор: нито за карти, нито за организация, нито за подтиповете, нито за сценарии. Т.е. никакъв редактор. Това вероятно ще се промени когато цялата серия излезе, защото се дължи по-скоро на бизнес решение да се издадат няколко игри на същата основа, но за различни кампании от ВСВ. Когато бъдат издадени вероятно ще излезе и "златна" версия, в която вече ще има редактор или поне така се надявам.
Хубавото е, че това е развитие на прекрасната, според мен, игра Advanced Tactics, така че могат да се очакват само хубави неща .
Доколкото успях да разбера до момента:
1. Това не е продължение на Advanced Tatics (АТ2 си се прави отделно, но вероятно няма да се появи много скоро), отделна игра е. Надгражда над постигнатото в АТ, но в "историческа" посока - нещо, което липсваше в АТ.
2. ИИ-то щяло да бъде доста по-добро от това в АТ, не е базирано върху скриптове и най-вече ще може да използва всички възможности на играта. Това е съществено, защото стратегическата и част от оперативните системи ще се базират на карти, които се "купуват" с PP. Това донякъде го имаше в АТ, - по този начин се правеха големите кампании, но ИИ-то не можеше да го ползва.
3. Могат свободно да се прекомпозират силите преди началото на всяка от кампаниите, което означава, че ще могат да се изпробват всякакви оперативни планове.
4. Снабдяването е сходно с това в АТ и подозирам, че отново използва само един параметър, т.е. няма отделяне на боеприпаси и гориво - на тази мисъл ме навеждат скрийншотовете от играта. Но калкулациите са малко по-различни, така че дължината на снабдителните пътища има много по-голямо значение от преди.
5. управлението се извършва от щабни единици, както в АТ. Разликата е, че има командири с имена, както в РТ. Те дават определени специфични (според историческата личност) бонуси и имат достъп до определени специални възможности в зависимост от личността и командваните единици.
6. Няма производство както в АТ. Има РР, но те се използват различно. С тях се купуват карти със стратегически или оперативни действия, както и нови военни единици (цели, а не подформации). Не е изяснено, но най-вероятно чрез тях се попълва, т.е. ще има маршеви попълнения.
7. В някаква степен могат да се правят реорганизации както в АТ, но не могат да се създават нови единици както там. Могат да се прехвърлят подформации от една единица в друга. Вероятно негативите на подобно нещо са по-сериозни, отколкото бяха в АТ (а и там не бяха малки). Вероятно има и определени наказания за преподчинение на цели единици.
8. Разработен е нов интерфейс, който ми изглежда добър, макар че функционалността трудно може да се прецени само по неподвижна картинка. Графиката изглежда приятна и точно това, което е необходимо, поне според мен.
Определено изглежда играта да има потенциал .
Comment