Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Германска навигационна система - Втората световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Германска навигационна система - Втората световна война

    Тук бих искал накратко да представя германската навигационна система за локализация през периода 1936 - 1945 година. Интересното е, че въпреки от началото на войната благодарение на операция Ултра, съюзниците разполагат с възможности за разчитане на германските шифрограми, а и от 40-та разчитат и военноморските версии на Енигма-криптирани радиосъобщения, те не разкриват тази проста система.
    Въпреки всички усилия, карти с означенията не попадат в ръцете им.
    През 42 година, шифрите са отново сменени и остават неразчетени до края на войната. В областта на кодировката и шифрирането , германския флот си остава непревзета крепост.
    Във военоморската система става дума по-скоро за кодове.
    Ако отворите зип файла, ще имате възможност и сами да се ползвате от тях...
    Разполагам и с интернет форматирани карти на всички морски райони, така че ако има интерес, с удоволствие...
    Attached Files
    Last edited by von Danitz; 01-12-2004, 10:12.

    #2
    давай, би било интересно
    П.В.

    Comment


      #3
      Браво,von Danitz ?
      Темата е много интересна, и уникална.
      Last edited by Imperial; 01-12-2004, 13:48. Причина: неподходящ емотикон

      Comment


        #4
        Системата е била и на надводните кораби
        П.В.

        Comment


          #5
          Да, най-вероятно е действала както при Дьоницовите кадри, така и при Маршаловите.
          Онлайн версия, но за по-малко квадранти , от АА, с прекъсвания до DJ има направена и функционираща на любимия ми сайт по темата http://ubootwaffe.net/quadrant.cgi
          Та накратко за системата и как функционира. Тя се състои от предаването на поредица от 2 букви следвани от цифри, понякога до 8. Естествено самите букви и цифри са кодирани, аз след това и шифровани, така, че след деветте валяка на военноморската Енигма, с един повече от сухопътния модел, нищо чудно да се е получавало пак същото, но винаги е било различно

          Първия квадрант, по ред, се пада АА, това е в полярните области над Норвегия. Полярните квадранти са по-големи, което не означава, че в тях не е имало възможност за прецизиране на позицията, с повече цифри естествено. Квадрантите на по-важните морски пътища и райони са по малки. Квадрантите вървят от Изток на Запад горе долу, но не задължително, така АА,AB,AC,AD и пр.
          Всеки квадрант се дели на 9 квадратчета от своя страна. Ето така:

          1 I 2 I 3
          __I___I__
          4 I 5 I 6
          __I___I__
          7 I 8 I 9

          Така например ако корабът е в горния ляв ъгъл на квадранта, той предава съобщение, след криптиране, разбира се, че местонахождението му е в АА1. Това, естествено, за квадранти 600 на 600 морски мили е твърде общо, така че и подквадранта 1 се подразделя от своя страна на 9 под-подквадранта по същата схема. Така по прецизароното донесение, ако плавателния съд е в центъра на подквадрант 1 на АА, е примерно: "Местонахождение АА15". Прецизността при донесенията, както казах по тази схема може да стигне до 8 цифри след буквеното означение.
          По тази схема, моретата получават своя собствено кодово наименование, което е лесно да бъде формулирано. С приложената програмка, лесно можете да превърнете германското кодирано местанахождение в ширина и дължина...
          Картите са подробни, изготвени са били още от 36 година, което говори за добрата подготовка в Кригсмаринето и то по-всяка вероятност за Велткриг още тогава, тъй като са включени и районите на тихия океан, Антарктида и Австралийските прилежащи акватории.
          Attached Files
          Last edited by von Danitz; 02-12-2004, 07:20.

          Comment

          Working...
          X