Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети на ВНВВ през периода от 1935-1945 г.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Самолети на ВНВВ през периода от 1935-1945 г.

    Тук ще слагам кратка информация за самолетите на Въздушните на негово Величество войски (ВНВВ) които са използвани от българските орли през периода 1935-1945 г. Тъй като форума с енциклопедията изчезна (дано пак се възвърне ) слагам темата тук. Слагам подобна тема защото не намерих такава във форума, пък е добре да има такава тема. Пишем за какви ли не самолети, а за нашите (главно през 1935-1945) съвсем малко.

    Почвам със самолетите от внос на ВНВВ през периода 1935-1940 г.

    1. Heinkel He 45A "Щъркел"

    Страна производител - Германия
    Първа доставка - 1937 г.
    Разпереност горно/долно крило - 11,50/10,00 м.
    Дължина - 10,00 м.
    Носеща площ - 34,60 кв. м.
    Маса празен - 1725 кг
    Стартова маса - 2610 кг
    Скорост максимална - 250 км/ч
    Скорост крейсерска - 220 км/ч
    Таван - 5000 м.
    Далечина на полета - 700-1200 км.

    Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан, първи истински разузнавателен самолет на Въздушните войски. Двигател BMW-VI.0, V-образен 12-цилиндров с водно охлаждане и мощност 441 kW/600 hp. Въоръжение 1х7,92-мм подвижна картечница MG 15 за наблюдателя. Фотокамери. Възможност за носене да 50 кг. бомби.

    2. Heinkel He 51B "Сокол"

    Страна производител - Германия
    Първа доставка - 1938 г.
    Разпереност горно/долно крило - 11,00/08,60 м.
    Дължина - 8,40 м.
    Носеща площ - 27,20 кв. м.
    Маса празен - 1473 кг.
    Стартова маса - 1900 кг.
    Скорост максимална (при земята) - 330 км/ч
    Скорост крейсерска - 280 км/ч
    Таван - 7700 м.
    Далечина на полета (с доп. резервоар) - 740 км.

    Допълнителна информация: Едноместен едномоторен биплан изтребител. Двигател BMW-VI 7,3 Z, 12-цилиндров V-образен, с водно охлаждане без редуктор. Мощност 551 kW/ 750 hp. Две синхронни картечници MG 17 над двигателя. Използван като тренировъчен в Изтребителната школа.

    3. Heinkel He 42 "Патица"

    Страна производител - Германия
    Първа доставка - 1933 г.
    Разпереност горно/долно крило - 14,00/13,00 м.
    Дължина - 10,60 м.
    Носеща площ - 56,00 кв. м.
    Маса празен - 1710 кг.
    Стартова маса - 2420 кг.
    Скорост максимална - 200 км/ч
    Скорост крейсерска - 180 км/ч
    Таван - 4200 м.
    Далечина на полета - 1050 км.ю

    Допълнителна информация: Двуместен биплан - водосамолет с два плувеца и двигател Юнкерс L-5 Ga, 6-цилиндров, редови с водно охлаждане и мощност 280 kW/380 hp. Предвидено е въоръжение от една синхронна неподвижна картечница за пилота и една подвижна за защита на опашката.

    Тук съм сложил снимките на трите самолета подредени в тяхната последователност т.е. първи е Не 45А, следва Не 51В и на края Не 42
    Attached Files
    Last edited by Shelenberg; 24-07-2005, 01:52.
    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

    #2
    А защо не сложиш и снимки под всеки от самолетите?
    Rolling, turning, diving
    Rolling, turning, diving, going in again
    Run, live to fly, fly to live, do or die
    Run, live to fly, fly to live, Aces high.

    Comment


      #3
      Shelenberg написа
      Тук ще слагам кратка информация за самолетите на Въздушните на негово Величество войски (ВНВВ) които са ...
      а може ли да попитам дали не преписваш от книгата на ИБ
      Last edited by Imperial; 11-07-2005, 12:13.

      Comment


        #4
        piko1 написа
        а може ли да попитам дали не преписваш от книгата на ИБ
        Не, разказва спомените си - скоро и мемоари ще издаде.
        Dulce et decorum est pro patria mori

        ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
        СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
        НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
        СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

        Comment


          #5
          :mhehe: Пиша от книга за ВНВВ, не мога да ти кажа автори и други подробности защото ми дадоха само преснети листи, но скоро (до 2 седмици) трябва да получа оргиналните книги. Какво имаш предвид под ИБ, за да знам да проверя дали е от там. А за снимки на самолетите ще гледам да потърся по нататък, но тука може и вие да ми помагате.
          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

          Comment


            #6
            Иван Бориславов.
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #7
              Значи разбрах че книжките били от Иван Бориславов и от Румен Кирилов. Разгледах ги и наистина са супер и ги препоръчвам на всеки. До няколко дена ще ги имам и двете те са тънички. Дори бих препоръчал някой път ако се прави по-мащабна среща на форума да поканим Иван Бориславов на нея. Знам че Хан Соло го познава лично и той беше казал че Бориславов много се радвал на такива срещи с млади хора. Скоро трябва да се сдобия и с доста стари приложения от сп.Криле някой от тях писани пак от Иван Бориславов. Иначе ето един сайт който има същите данни като книжките на И.Б. много е готин и много полезен - http://www.geocities.com/bulgarian_a...n/mainlist.htm

              Иначе ще гледам скоро да потърся и снимки, за да бъде по пълна информацията. За тях и вие можете да помагате.
              Last edited by Shelenberg; 24-07-2005, 02:31.
              Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

              Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

              Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

              Comment


                #8
                4. Аrado Ar 65 "Орел"

                Страна производител - Германия
                Първа доставка - 1937 г.
                Разпереност - 11,20 м.
                Дължина - 8,40 м.
                Носеща площ - 32,00 кв. м.
                Маса празен - 1510 кг.
                Стартова маса - 1950 кг.
                Скорост максимална (при земята) - 300 км/ч
                Таван - 7600 м.
                Далечина на полета - 350 км.

                Допълнителна информация: Едноместен биплан, изтребител. Първи изтребител на възродената българска бойна авиация. Доставени са 12 самолета като подарък от цар Борис III. Двигател 12-цилиндров, редови с водно охлаждане BMW-VII с мощност 552 kW/750 hp. Въоръжение две синхронни картечници с калибър 7,92 мм.


                5. Dornier Do 11 "Прилеп"

                Страна производител - Германия
                Първа доставка - 1937 г.
                Разпереност - 26,30 м.
                Дължина - 18,79 м.
                Носеща площ - 68,00 кв. м.
                Маса празен - 5975 кг.
                Стартова маса - 8200 кг.
                Скорост максимална - 260 км/ч
                Скорост крейсерска - 225 км/ч
                Таван - 4100 м.
                Далечина на полета - 960 км.


                Допълнителна информация: Двумоторен бомбардировач, моноплан горноплощник с прибираем колесник. Това е първи самолет в българската авиация с прибираем колесник. Но поради все още примитивната ръчна система за прибиране на колесника и несигурната й работа, нашите екипажи предпочитат да летят със спуснат колесник, което намалява скоростта, тавана и радиуса на действие на самолета. Двигатели Siemens Sh-22 B 2x478 kW/650 hp. 9-цилиндров звездообразни с въздушно охлаждане. В Германия самолетите Do 11 не се ползват с авторитет, наречени са "Летящи ковчези" поради многото катастрофи, станали с тях. Въоръжението включва три подвижни 7,92 мм картечници за отбрана. Бомби 600 кг. Екипаж 4 човека.


                6. P.Z.L. 24 "Ястреб"

                Страна производител - Полша
                Първа доставка - 1938г.
                Разпереност - 10,68 м.
                Дължина - 7,60 м.
                Носеща площ - 16,85 кв.м.
                Маса празен - 1332 кг.
                Стартова маса - 1915 кг.
                Скорост максимална - 430 км/ч
                Скорост крейсерска - 360 км/ч
                Таван - 10 000 м.
                Далечина на полета - 700 км.


                Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител, моноплан горноплощник с крило тип "Чайка" (В полската авиация самолетът се нарича "Чайка". Необяснимо е, че у нас наричат с това име друг полски самолет, по нищо неприличащ на тази птица, а на P.Z.L. 24 дават името "Ястреб" ) и неприбираем колесник. Двигател звездообразен, 14-цилиндров (двойна звезда) с въздушно охлаждане Gnome-Rhone 14 Н 7 с мощност 713 kW/970 hp. Трилопатно металическо витло. Въоръжение 4 крилни картечници, стрелящи покрай витловия кръг с по 300 патрона за всяка.


                Долу слагам пак снимки на самолетите в тяхната последователност.
                Attached Files
                Last edited by Shelenberg; 06-08-2005, 02:35.
                Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                Comment


                  #9
                  да си призная лично съм го канил даже на две но не стана нещо се бяхме отнесли наистина ще бъде много хубаво да го поканим има да подписва 1-2 книги а иначе аз ги имам книгите доста са хубави особено има една част за миг-31

                  Comment


                    #10
                    Имаш предвид че ще ти дава автограф ли или, че ще издава още 1-2 книги ли? Ако ще издава ще гледам веднага да се сдобия с тях.
                    Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                    Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                    Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                    Comment


                      #11
                      трябва да издаде още един том на реактивните самолети
                      иначе за афтографчета говоря

                      Comment


                        #12
                        7. Arado Ar 96 B-2 "Сойка"

                        Страна производител - Германия
                        Първа доставка - 1940
                        Разпереност - 11.00 м.
                        Дължина - 9.10 м.
                        Носеща площ - 17.10 кв.м.
                        Маса празен - 1220 кг.
                        Стартова маса - 1750 кг.
                        Скорост максимална - 330 км/ч
                        Скорост крейсерска - 275 км/ч
                        Таван - 7000 м.
                        Далечина на полета - 900 км.


                        Допълнителна информация: Двуместен едномоторен свързочен, учебно-тренировъчен и разузнавателен самолет. Моноплан нископлощник с прибираем колесник и двигател Аrgus 410A c мощност 340 kW/465 hp. Въоръжение 1-2 синхронни картечници с калибър 7.92 мм.



                        8. P.Z.L. 43B "Чайка"


                        Страна производител - Полша
                        Първа доставка - 1938г.
                        Разпереност - 14.00 м.
                        Дължина - 9.70 м.
                        Носеща площ - 26.80 кв.м.
                        Маса празен - 1980 кг.
                        Стартова маса - 3526 кг.
                        Скорост максимална - 340 км/ч
                        Скорост крейсерска - 280 км/ч
                        Таван - 7300 м.
                        Далечина на полета - 1200 км.


                        Допълнителна информация: Едномоторен дву-три местен щурмови самолет, разработен на базата на PLZ-23 специално за България. Моноплан нископлощник с неприбираем колесник, облечен в аеродинамични обтекатели. Двигател Gnome-Rhone 14 H 7 c мощност 713 kW/970 hp. Въоръжен с 1х7,7-мм синхронна картечница и 2х7,7-мм подвижни картечници за защита на задната полусфера. Бомби до 600 кг.


                        9. Focke-Wulf FW 56 "Комар"


                        Страна производител - Германия
                        Първа доставка - 1938г.
                        Разпереност - 10.50 м.
                        Дължина - 7.60 м.
                        Носеща площ - 14.00 кв.м.
                        Маса празен - 755 кг.
                        Стартова маса - 985 кг.
                        Скорост максимална - 278 км/ч
                        Скорост крейсерска - 255 км/ч
                        Таван - 6200 м.
                        Далечина на полета - 500 км.


                        Допълнителна информация: Едноместен едномоторен тренировъчен изтребител, моноплан горноплощник ("парасол") с подпряно крило и непробиваем колесник. Двигател Argus As 10C, V-образен 8-цилиндров с висящи цилиндри и въздушно охлаждане. Мощност 175 kW/240 hp. Въоръжение 2х7,92-мм картечници, до 100 кг. бомби.
                        Attached Files
                        Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                        Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                        Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                        Comment


                          #13
                          10. Dornier Do 17P/M "Ураган"


                          Страна производител - Германия
                          Първа доставка - 1940г.
                          Разпереност - 18.00 м.
                          Дължина - 16.25 м.
                          Носеща площ - 55.00 кв.м.
                          Маса празен - 5230 кг.
                          Стартова маса - 8890 кг.
                          Скорост максимална - 410 км/ч
                          Скорост крейсерска - 376 км/ч
                          Таван - 9000 м.
                          Далечина на полета - 2000 км.


                          Допълнителна информация: Двумоторен три-четери местен среден бомбардировач и разузнавач. Момоплан високоплощник с прибираем колесник и двукилево вертикално оперение. Два двигателя BMW 132H/Bramo-Hirt 323P, звездообразни, с въздушно охлаждане и мощност по 770 kW/1050 hp. Въоръжен с 4х7,92 мм картечници за сферична защита. Бомбов товар 1000 кг. Самолетите от вариант "Р" нямат бомбово въоръжение и нашите специалисти монтират чехословашки бомбодържатели и прицели.



                          11. Letov-Smolik S-328 "Врана"


                          Страна производител - Чехо-Словашка република
                          Първа доставка - 1939г.
                          Разпереност горно/долно крило - 13.71 м.
                          Дължина - 10.36 м.
                          Носеща площ - 39.40 кв.м.
                          Маса празен - 1795 кг.
                          Стартова маса - 2760 кг.
                          Скорост максимална - 260 км/ч
                          Скорост крейсерска - 225 км/ч
                          Таван - 7000 м.
                          Далечина на полета - 750 до 950 км.


                          Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан, разузнавателен и лек щурмови самолет. Двигател Walter "Pegasus" III M2, 9-цилиндров звездообразен, с въздушно охлаждане и мощност 525 kW/580 hp. Въоръжение 2х7.92 мм неподвижни картечници "Страконице" в долното крило с по 500 патрона, сдвоена турелна картечница "Lewis" обр. 1930 кал. 7,92 мм с 12 дискови пълнителя по 60 патрона. Бомби 6х25 кг на бомбодържатели под долното крило.


                          12. Avia B-534 "Доган"


                          Страна производител - Чехо-Словашка република
                          Първа доставка - 1939г.
                          Разпереност горно/долно крило - 9.40/8.15 м.
                          Дължина - 8.10 м.
                          Носеща площ - 23.60 кв.м.
                          Маса празен - 1385 кг.
                          Стартова маса - 1913 кг.
                          Скорост максимална - 375 км/ч
                          Скорост крейсерска - 330 км/ч
                          Таван - 9500 м.
                          Далечина на полета - 600 км.


                          Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител, биплан с неприбираем колесник и закрита кабина. Двигател Avia-Hispano-Suiza HS 12 Yrds, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане и мощност 632 kW/860 hp. Въоръжение 4х7,92 мм синхронни картечници "Збрьовка", разположени по две от двете страни на тялото. Бомбодържатели за 4 леки бомби.
                          Attached Files
                          Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                          Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                          Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                          Comment


                            #14
                            13. Bucker Bu 131 "Юнгман"


                            Страна производител - Германия
                            Първа доставка - 1938 г.
                            Разпереност горно/долно крило - 7.40 м.
                            Дължина - 6.66 м.
                            Носеща площ - 13.50 кв.м.
                            Маса празен - 335 кг.
                            Стартова маса - 630 кг.
                            Скорост максимална - 170 км/ч
                            Скорост крейсерска - 150 км/ч
                            Таван - 3500 м.
                            Далечина на полета - 680 км.


                            Допълнителна информация: Двуместен едномоторен биплан за начално обучение и висш пилотаж. Двигател четерицилиндров редови с въздушно охлаждане Hirt HM-304A


                            14. Меsserschmitt Bf 109E-4 "Стрела"

                            Страна производител - Германия
                            Първа доставка - 1940 г.
                            Разпереност - 9.90 м.
                            Дължина - 8.64 м.
                            Носеща площ - 16.35 кв.м.
                            Маса празен - 2060 кг.
                            Стартова маса - 2610 кг.
                            Скорост максимална - 570 км/ч
                            Скорост крейсерска - 480 км/ч
                            Таван - 11 000 м.
                            Далечина на полета - 560 км.


                            Допълнителна информация: Едноместен едномоторен изтребител с целометалическа конструкция. Двигател Daimler-Benz DB-601A, 12-цилиндров, V-образен с водно охлаждане. Мощност 864 kW/1175 hp. Витло трилопатно металическо с изменяема стъпка. (Стъпката се променя от пилота. Само една от получените 19 машини има автоматично изменяща се стъпка.) Въоръжение 2х7.92 мм синхронни картечници MG 17, 2x20-мм крилни оръдия MG-FF


                            15. Messerschmitt Bf 108 B-1 "Лебед"


                            Страна производител - Германия
                            Първа доставка - 1940 г.
                            Разпереност - 10.61 м.
                            Дължина - 8.29 м.
                            Носеща площ - 16.40 кв.м.
                            Маса празен - 880 кг.
                            Стартова маса - 1380 кг.
                            Скорост максимална (на 2250 м.) - 314 км/ч
                            Скорост крейсерска - 265 км/ч
                            Таван - 4800 м.
                            Далечина на полета - 1000 км.



                            Допълнителна информация: Четириместен едномоторен моноплан нископлощник с прибираем колесник. Свързочен, а у нас използван и като учебен самолет при преминаване на летците на изтребителя Ме 109. Двигател ArgusAc-10C-3 с мощност 176 kW/240 hp.
                            Attached Files
                            Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                            Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                            Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                            Comment


                              #15
                              16. Focke-Wulf FW 43 "Милка"


                              Страна производител - Германия
                              Първа доставка - 1939 г.
                              Разпереност - 9.00 м.
                              Дължина - 8.30 м.
                              Носеща площ - 14.00 кв.м.
                              Маса празен - 730 кг.
                              Стартова маса - 1120 кг.
                              Скорост максимална - 240 км/ч
                              Скорост крейсерска - 200 км/ч
                              Таван - 8000 м.
                              Далечина на полета - 1050 км.


                              Допълнителна информация: Спортен едномоторен моноплан горноплощник, тип аеротакси. Двигател Argus As 10C с мощност 176 kW/240 hp. Подарен от ген. Милх, министър на авиацията на Райха, поради което му е присвоен борден знак LZ-MIL, а между авиаторите е известен като "Милка".


                              17. Aero A-304 "Пеликан"


                              Страна производител - Чехо-Словашка република
                              Първа доставка - 1940 г.
                              Разпереност - 19.20 м.
                              Дължина - 13.20 м.
                              Носеща площ - 45.50 кв.м.
                              Маса празен - 3000 кг.
                              Стартова маса - 4500 кг.
                              Скорост максимална - 300 км/ч
                              Скорост крейсерска - 265 км/ч
                              Таван - 7000 м.
                              Далечина на полета - 1200 км.


                              Допълнителна информация: Разузнавателен двумоторен моноплан нископлощник. Доставен у нас главно за нуждите на аерокартографирането на страната. Двигатели Walter "Super-Kastor", 9-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане и мощност 316 kW/460 hp. Въоръжен с една носова подвижна картечница в канцела и една куполна, калибър 7.92 мм. Може да носи бомби до 400 кг. и аерофотокамери.


                              18. Focke-Wulf FW 44 "Врабче"


                              Страна производител - Германия
                              Първа доставка - 1938 г.
                              Разпереност горно/долно крило - 9.00 м.
                              Дължина - 7.30 м.
                              Носеща площ - 20.00 кв.м.
                              Маса празен - 560 кг.
                              Стартова маса - 900 кг.
                              Скорост максимална - 185 км/ч
                              Скорост крейсерска - 168 км/ч
                              Таван - 4400 м.
                              Далечина на полета - 540 км.



                              Допълнителна информация: Двуместен учебно-тренировъчен биплан, световно-известният "Щиглиц". Двигател Siemens Sh-14A, 7-цилиндров звездообразен с въздушно охлаждане. Мощност 118 kW/160 hp.
                              Attached Files
                              Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.

                              Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.

                              Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.

                              Comment

                              Working...
                              X