Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Разбори на полетите

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Разбори на полетите

    Тук правим разбори на полетите.
    =VNVV=Shilo
    Въздушните на Негово Величество Войски

    #2
    Разбори на полетите

    Качих запис от снощните ,ако може така да ги наречем тренировъчни полети.....http://rack5.free.evro.net/free2/su27/ Както ще забележите иконите и външните изгледи са включени умишлено.....
    su27 AKA =VNVV=Stoyanov
    ______________________________
    "Ще се видим във Валхала!"

    Comment


      #3
      Полетите не бяха нищо особенно ..... по скоро бяха за отработване и осъзнаване на някои неща.....Самите полети се извършиха поред нощ така към края всички бяхме много уморени и не можехме дори да се прицелим като хората..... смятам, че 3мата участници научиха по нещо за себе си от тях......
      аз лично отработих класически боом енд зоом като само накрая реших малко да разнообразя......
      нещата тук са далече от пълния реализъм защото както отбелязах по горе имаше включени икони на самолетите както във въздуха така и на картата + външни изгледи от които аз лично няколко пъти се възпозвах + безкрайни амуниции
      su27 AKA =VNVV=Stoyanov
      ______________________________
      "Ще се видим във Валхала!"

      Comment


        #4
        А аз само падах. :cry:
        Този Стеф е много добър. Направо ме разнищи за пореден път.
        Нооо, ще дойде време и ще му го върна. :lol:
        Леко полеко научавам някои неща, които вършат работа, но не и срещу асове като Стеф и Khan (Багатур).
        =VNVV=Shilo
        Въздушните на Негово Величество Войски

        Comment


          #5
          Проблема е ,че никой не ти помага а само те свалят.....
          е с мен виждат зор ,но това според мен е основният проблем
          su27 AKA =VNVV=Stoyanov
          ______________________________
          "Ще се видим във Валхала!"

          Comment


            #6
            Полетите от тази вечер бяха с двама пилоти, руснаци от ROSS_.

            Снимки и запис на полетите, малко по-късно.
            =VNVV=Shilo
            Въздушните на Негово Величество Войски

            Comment


              #7
              Никой не се сети да пусне един Тийм спийк...
              Без комуникация, няма авиация.
              =VNVV=Shilo
              Въздушните на Негово Величество Войски

              Comment


                #8
                Мдааа чесно казано голям зор видяхме.... боят беше м/у самолети от 1942г.... Ние бяхме от страната на немците и летяхме на Густав 2 докато руснаците бяха с Як-1б картата беше с пълен реализъм само външните изгледи бяха включени.....Имаше сташно ПВО около летищата и многооо облаци.... Абе с 2 думи беше ужас.......
                Аз се отчетох с победа над стеф,тангра също мисля че утрепа 1 или 2-ма ,но след това го гръмнаха.... за Шило незнам нека той да си каже как е видял боя......
                Аз май бях единствения който не умря нито веднъж...
                su27 AKA =VNVV=Stoyanov
                ______________________________
                "Ще се видим във Валхала!"

                Comment


                  #9
                  мда, тази програмка верно е много полезна, жалко че аз нямам мик. и само слушам заповедите на водещия
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Аз сега си взех микрофонче и мислим да подлудим родата в къщата :twisted:

                    Освен тази програмка, нещо друго трябва ли ми... нещо по-специално ?
                    20ти декември преди излитане, Спаич към техника си :
                    "Иване, сега кръв ще се лее!"

                    Comment


                      #11
                      Полета срещу руснаците беше много поучителен!
                      Това бяха кадети, кандидати за пилоти в една от най-добрите ВВС ескадрили - РОСС.
                      Поканих ги да се присъединят към тренировката ни за да разчупим малко стереотипа на подготовка. Мисля че беше полезно за всички. Едва ли има някой от редовно участващите в подготовката пилоти, който не може да познае останалите по начина им на пилотиране, дотолкова сме свикнали един с друг.
                      Според мен основната поуката трябва да бъде, че най-слабото ни място е ДИСЦИПЛИНАТА. Такива боеве се правят при ясни правила, с ограничения за вида самолети, едновременно излитане, възможни са и други ограничения по споразумение между страните. Ние се пазарихме за скиновете 15 минути, при команда да се разбием тръгвахме да кацаме или да пробваме рекорди по набиране на височина!
                      Тревожа се за това, защото почти два месеца тренираме, а напредваме твърде бавно. Видяхте за месец - два подготовка как се биеха кадетите от РОСС! Добре, че силният флак ги сваляше! При това G2 е доста по-добър от Як 1В по редица показатели. А и нашата ескадрила беше с човек повече. Преимуществото в броя, обаче, беше стопено, защото един от нашите летеше почти непрекъснато на голяма височина и отработваше бум-зум вместо да помага на своите. В истинска мисия това просто е недопустимо!
                      Извинявайте, че ви казвам елементарни неща, но в битката е по-важно да опазиш жив партньора си, отколкото да направиш кил или да оцелееш сам.
                      Притеснен съм за темповете на подготовка. Притеснен съм и за липсата на цялостно виждане за подготовката ни. Притеснявам се, че с новите български пилоти ще се случи това, което се случи и с нас преди тях - липса на подготовка, постигане на горчив опит чрез проби и грешки. И много, много загубено време.
                      Иска ми се всички да направим възможното за да избегнем това. Да седнем и да помислим върху основните принципи, методи и форми на подготовката си. Да се поучим от другите ескадрили. Имаме страхотния късмет в нашите редици да е един от най-великите онлайн пилоти - Багатур! Трябва да използваме максимално неговия опит и знания за да постигнем поне част от неговите умения.
                      Предлагам сериозно да обсъдим системата си за подготовка. Ако искате вижте какви изисквания поставят в РОСС пред кадетите си за да получат пилотско звание. Не е задължително да следваме сляпо всичко, но можем да се поучим от най-ценното, да го приспособим към нашите условия и да се опитаме да създадем наша, българска система за подготовка на пилоти.
                      Ето малко линкове за подготовката на РОСС:

                      Comment


                        #12
                        Прав си, Стеф. Наистина ДИСЦИПЛИНАТА куца.
                        Това се поражда от факта, че почти не сме летяли като екип. Преди играехме и по някой кооп. В последно време летим повече dogfight. Правилно е, трябва да се научим да се бием срещу изтребители, управлявани от хора, но то също трябва да е в екип. Трябва да стиковаме двойките, да бъдем с хора, чиито стилове на пилотиране са едни и същи. Както виждаш, има заченки на сработване между мен и Стоянов. Вие с Танграта имате повече опит, повече умения. Но и вие не играете в екип двамата. Само по пътя спазваме реда на двойките.
                        Летим с месери и с него трябва да се работи изключително и само Boom& Zoom. Това го казва и Багатур. Грешка беше, че се "чепкахме" с руснаците на малка височина, без скорост.
                        Всички германски пилоти са използвали скоростта и голямата височина при битките. Когато сме на малка височина, без скорост, размазват ни.
                        Трабва винаги да имаме предимство в скорост, височина или и двете.

                        Днес говорих по ICQ-то с ROSS_Veles. Той каза, че при първата игра с тях не сме използвали Ме-109G-2 рационално. Така си и беше. Трябва Boom& Zoom.

                        От битките с чуждите пилоти, преди кооп мисиите ми станаха ясни доста неща. Свалих един, защото той правеше точно като мен. Започна да набира височина, заплесна се, остана без скорост и аз го разстрелях.

                        Коопмисията с руснаците:
                        Зле се представихме, въпреки, че свалихме почти всичките им самолети. Е как няма да е така, като бяха само двама човека. Но оцеляха, въпреки, че самолетът на Велес беше доста раздрънкан. То кой ли не стреля по него. Ако бяха всички техни самолети управлявани от хора, лошо ни се пишеше. Мен ме свали Велес, защото направих груба грешка.
                        Пак слабо работим в двойка. Само със Стоянов до известно време се държахме двамата, ама после той ме изгуби. Това не му се случва за пръв път, нито на мен, когато аз съм зад него. Сега пак сме четен брой и смятам, че трябва да се стиковаме вече - водещ+воден.
                        Добре, че поне сега имахме "радиостанции". :lol:
                        При летене в двойка, трябва да се използва много "радиото". Предаване на курс, скорост, обороти на двигателя, бъдещи маневри.

                        На J-5 му чух гласа 1-2 пъти само. Трябва повече да говори, да дава координати, курс, да вика за помощ...

                        ААА, нещо важно!
                        За руснаците, летенето е ВОЙНА. Te играят така, сякаш са на война. Няколко пъти ми го каза това нещо Велес. Даже не искаше да играем славяни срещу славяни. Има си принципи човека. Аз му обясних, че искаме да играем срещу тях, за да трупаме опит и да се учим. Тогава той се съгласи.
                        Трябва настървление да има до известна степен.

                        Утре пак полети, но без изброените грешки.
                        Нека всеки, летял снощи, си напише мнението за битките, за казаното от мен и Стеф и си да си вземе поука. Тъпо е да повтаряме едни и същи грешки.

                        Това е от мен. За друго не се сещам.
                        =VNVV=Shilo
                        Въздушните на Негово Величество Войски

                        Comment


                          #13
                          Извинявай Стеф ,но ти само говореше за дисциплина а точно това което правех аз е дисциплина! (не лигавщините със скиновете разбирасе) На Г2 се лети така..... тва че не бях с останалите така е признавам,но как да помогна на всички като се самоубиват един вид сами на боеве на виражите на ниска височина с як-овете......
                          Не се обиждай но виждам че ти обичаш повече на як да летиш ,но на месерите не се лети така........ Постоянно се опитвам да обяснявам на хората от нашата ескадрила как да летят с месера защото съм убеден в правотата на тактиката си.... може да не е идеална и като летиш с на як от другия отбор да ти се струва тъпа,но това е начина,а не да се въртя с теб на ниска височина и да чакам с твоя як да извъртиш по кос вираж и да ме утрепеш.....Товае не смятам че има нужда да се повтарям по 100 пъти...

                          Че напредваме бавно...така е... единствената причина е че по опитните пилоти не ни помагат с почти нищо ( не се обиждайте но е така )....
                          Е има и индивидуални причини... примерно аз съм голям инат който няма време да си тренира стрелбата оффлайн и т.н.
                          Не искам да приказвам още защото разногласията станаха прекалено много....
                          su27 AKA =VNVV=Stoyanov
                          ______________________________
                          "Ще се видим във Валхала!"

                          Comment


                            #14
                            Трябва да сме много дисциплинирани. Все пак това е ескадрила, която си има командир. Каквото каже Танграта, това трябва да е. Разделим ли се, пръснем ли се, свалят ни. Стоянов, който ми беше воден снощи добре ми каза:"Трябва да мислиш и за водения си, да се съобразяваш с него." Това важи за всички. Трябва да се съобрязяваме, да се следим и пазим взаимно. Екип трябва да сме. Един за всички, всички за един.

                            Не се сърди на Стеф. Тактиката и начинът му на водене на въздушен бой са съобразени със съветските самолети. Знаеш, че той и Танграта са летяли главно на такива в Партизанската ескадрила. Яковете и другите руски самолети, както всички вече много добре знаем, превъзхождат месерите във виражите. Налага се да сменим начинът на бой с boom&zoom.

                            Не знам защо Танграта нищо не е казал до сега. Може би го е срам да признае, че ни е командир.
                            =VNVV=Shilo
                            Въздушните на Негово Величество Войски

                            Comment


                              #15
                              А, става добра дискусия, браво!
                              С повечето неща съм съгласен, но:
                              1. Бум-зума не е точно това което правиш Стоянов. Близко си до истината, но с някои забележки. Целта все пак е победа над противника при запазване на преимуществото в скоростта и височината (т.е. тактическото предимство), а не наблюдение на боя от безопасна дистанция с две-три повече или по-малко успешни захода за атака.
                              2. Основната цел при работата по двойки е опазването на противника, единия линк дава доста информация по тази тема. След като не искате да се самоубивате, накарайте и напарника си да лети по същия начин.
                              Тук пак опираме до дисциплината.
                              3. Вярно е, че с Тангра сме летели предимно на руски самолети. Особено в началото. След което стигнахме до истината, че за да победиш врага трябва да го познаваш. И по-точно да познаваш самолетите, с които трябва да се биеш. И започнахме да летим на месери и фокери. Това се опитваме да ви накараме да направите и вие, сменяйте самолетите, пробвайте всички руски машини, защото срещу тях ще воювате. А най- лесно се побеждава противник, чиято машина добре познаваш.
                              4. Разбира се, че след като съм с Як 1В няма да тръгна да се състезавам с месера в набиране на височина, а ще се опитам да го завъртя на хоризонтален вираж. Ако пък съм с G2 срещу G6 ще се опитам да го завъртя и надлетя на виражи, просто защото е по-пъргъв. Е, това е при оптимални условия, ако се появи втори противник, нещата загрубяват и излизат извън рамките на идеалната ситуация. Така и с вас, Дори с преимущество в скоростта и височината една добре сработена двойка, както бяха Велес и другия росс с лекота ще успеят да ви лишат от предимството ви в скорост и височина. В боя много рядко ситуацията е оптимална за вас. Затова добрия пилот се съобразява с конкретния бой, време, противник и т.н.
                              5. Имахме идеи за подготовката на ескадрилата. Искахме да я направим разнообразна, опитахме се да анализираме грешките и слабостите и на тяхна основа да изградим някаква система. Трябваше повече от половината от времето да се лети догове, но не само помежду ни, а и с външни пилоти. Останалото време трябваше да е коопове, пак с реални противници, и по-рядко с ботове. Опитахме се да го направим, но в интерес на истината срещнахме съпротива на част от пилотите. Всеки дърпаше в своята посока - един иска дог друг кооп, един иска с много противници, друг с малко, един иска с едни сетинги, друг с други. Трудно е в такива условия да се провежда целенасочена подготовка. И тук пак опираме до дисциплината. При това положение не виждам каква помощ очаквате от по-опитните пилоти. Нито аз, нито Танграта нито Багатур са отказвали да помогнат, обяснят или покажат нещо на всеки който е поискал помощ. Бедата е, че самочувствието на някои е прекалено голямо, и те просто нямат желание да питат. Вярвайте ми, първите мисии във ВЕФ-а ще покажат колко много грешат...
                              6. Разбира се, че е изключително важно да се отработва работата по двойки, само че, я ми кажете как да стане това, ако пилотите в двойката не владеят поне основните умения за водене на бой? Всичко ще си дойде със времето. С овладяването на основните техники и тактики на летателната и бойната подготовка логично ще се премине към усъвършенстване на работата по двойки. Всичко с времето си. Точно затова и ние с Тангра не летим в двойка - не е това целта все още. Въпреки, че в няколко коопа и това направихме, ако сте забелязали...
                              7. Предлагам още един начин на работа, много подходящ за сегашния етап на подготовката ни - дуел. Правилата са прости: двама противника, излитат едновременно от едно летище, с еднакви машини, с включени светлини или димове, започват бой или при набиране на определена височина (да речем 1500 м.), или при сигнал на единия. Първия заход е без стрелба, след което се гасят светлините, и започва дуела. Има ограничение на тавана и/или времето за бой. Почти задължително е да има страничен наблюдател, който да анализира грешките на дуелиращите се. Наблюдателят също се учи докато наблюдава, при това много интензивно. Желателно е да не се правят повече от 2-3 поредни дуела с един и същ противник в един ден. Ако искате канете противници от други ескадрили, дуелирайте се с тях, сменяйте самолети и противници, сменяйте височината и тавана. Честите промени ще ви помогнат да усвоите неща, които до този момента не са влизали в стереотипа ви на летене...
                              Това е нещо което съм правил с други ескадрили, много е полезно, стига да не се превърне в еднообразен безкраен дуел между двама жадуващи отмъщение пилоти. Все пак целта на това упражнение е тренировка и усъвършенстване на уменията, а не победа на всяка цена. По добре да загубите добре проведен бой, трупайки ценни знания, анализирайки и коригирайки грешките си, отколкото да победите противника на всяка цена!

                              Молбата ми е да спорим принципно, поради което моля всички да не се сърдят за евентуални по-остри думи. Желанието ми е да направим добра ескадрила, и проблемът ми може би е, че приемам твърде присърце нещата.

                              Comment

                              Working...
                              X