Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Идеи за втората игра: Държави, Политика, Контрол

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Идеи за втората игра: Държави, Политика, Контрол

    Тук ще се постват ( спама ще го трия ) идеи за втората игра, само за тези области:
    Политика
    Държавни строеве
    Разпределение на властта на играчите в държавите

    Като, аз реших на първо време да опиша една по една големите държави.

    Всеки, който реши, може да постне своето мнение по тези въпроси тук.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    #2
    Идеи за втората игра: Държави, Политика, Контрол

    Великобиртания, политическо устройство:
    Принцип I: тъй като Великобритания е демократична държава, нещата ще се решават на правителствено ниво, на заседание на Кабинета, като гласовете ще са рапределени така:
    Премиер-Министър: 3 гласа
    Министър на Индустрията (Икономиката): 2 гласа
    Външен министър: 1 глас
    Началник на ГЩ - 1 глас
    Първи Лорд на Адмиралтейството - 2 гласа
    Министър на Колониите: 2 гласа
    Всички останали: 0 гласа

    Премиер-Министър:
    управлява държавата и нейната политика;
    разпределението на бюджета, в смисъл на това, какъв процент ще е за военни, какъв за търговски и какъв за социални нужди (обсъжда го с Министъра на Индустрията, на заседание на Кабинаета).
    военните дела:
    Сухопътната армия - в мирно време не може да й дава заповеди, а само съвети и напътствия, чрез Началника на Генералния Щаб.
    Флот - може, в съгласие с Първия Лорд на Адмиралтейството да определя дислокацията на главните кораби на Флота.
    Външната политика - контролира я съвместно с външния министър.
    Вътрешната политика - контролира я сам, главно чрез пресата (пропаганда)
    Може да сменя отделни министри, но ако се опита да смени двама еновременно или трима един след друг, Кабинета пада и страната отива на избори.

    Други играчи:

    Министър на Индустрията (Икономиката): определя какво и как ще се произвежда в заводите на държавата. Отговаря за правилното функциониране на икономиката на държавата (въвеждането на данните за производството).

    Първи Лорд на Адмиралтейството: Ръководи Кралския Флот. Определя дислокацията на корабите и поведението им. За главните сили на Флота (разположението и целите им) се съветва с Премиер-Министъра и следва текущата политика на държавата.

    Външен Министър (Дипломат): Ръководи външната политика на държавата, като провежда идеите, които са били обсъждани на заседания на Кабинета. Може да провежда и свои инициативи, но трябва да са одобрени поне като идея от Премиер-Министъра.

    Военен Министър (началник на ГЩ): отговаря за поддръжката на армията и за движението на войските. Планира операциите на сухопътната армия и ВВС, под политическото ръководство на Премиер-Министъра.

    Министър на Колониите: Определя дела на Колониите в общата икономика на Империята, техните данъци и търговия. Може да определя и прехвърля към Метрополията 50% от Армията, Флота и ВВС на Колониите и Доминионите. Работи под политическото ръководство на Премиер-Министъра.

    Шеф на тайната служба: Отговаря за разузнаването и контра-разузнаването. Подчинен е пряко на Премиер-Министъра.

    Кабинет в сянка: Това е опозицията, която влияе на страната чрез пресата. Може да дойде на власт и да сформира Кабинет, чрез избори.

    Принцип II:
    На всеки пет години, в страната ще има избори, на които Кабинета или ще се преизбира, или ще печели "Кабинета в сянка".

    Принцип III:
    Демократичните държави не могат директно да обявяват война. За целта трябва: а.) да имат основателна причина и б.) общественото мнение да е подготвено. Иначе, може да се стигне до падане на правителството. Тоест, не може да осъществява агресии и да прави големи репресии в Колониите, без одобрение на населението.
    Одобрение от народа може да се получи, чрез организирането на агитационна кампания в пресата.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

      СССР - политическо устройство:
      Принцип I:
      Тъй като СССР е тоталитарна държава, Партията контролира всичко, а Генералния Секретар контролира еднолично Партията.

      Роли (подредени са по важност и сила):

      Генерален Секретар на Партията: контролира еднолично цялата държава, може да сменя своите подчинени по всяко време или да сменя функциите им.
      Определя външната и вътрешната политика, пропагандата, производството и армията.

      Шеф на НКВД: Ръководи тайната служба, като прокарва политиката и следва идеите на Генсека. Може да определя какво да пише в пресата, за да контролира настроенията или да провежда кампании по дезинформация или чистки, за справяне с недоволството. Има си и собствено влияние в държавата. Отговаря за вътрешното положение в държавата и донякъде за пропагандата.

      Народен Комисар на Отбраната (НКО): Движи нещата с армията, ВВС и флота, определя дислокацията и заповедите към военните части. Няма реално влияние, следва изцяло заповедите на Генсека. Отговаря за съставянето на военните планове.

      Народен Комисар на Промишлеността: Командва народното стопанство, като следва партийната линия. Отговаря за промишлеността и търговията.

      Народен комисар на Външните Работи: Ръководи дипломацията, пак според партийната линия. Отговаря за Дипломацията на държавата и за пропагандата.

      Опозиция: на практика не съществува. Няма и избори, Генсека може да бъде сменен само чрез преврат.

      Принцип II:
      СССР може да воюва с когото си иска, без последствия големи за лоялността на населението. Но ако Генсека иска нещата да са под контрол е добре също населението да бъде подготвено за война, чрез пропаганда.
      Принцип III:
      За да може Генсека да сени безболезнено Шефа на НКВД, е добре да подготви нещата и да си осигури съдействиета на армията за тази операция. Ако иска да смени който и да е друг, трябва само да каже на главния Чекист.
      Принцип IV:
      За да може един преврат срещу Генералния Секретар на Партията да е успешен, трябва да са се сговорили Шефа на НКВД и Шефа на НКО. Като след преврата (тъй като не може да има два Вожда), държавата може да залитне към военна диктатура или нещо от този сорт.
      Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
      Проект 22.06.1941 г.
      "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

      Comment


        #4
        СССР

        Германия - политическо устройство.
        Принцип I: Тъй като Германската Империя е националсоциалистическа държава, но същевременно има и частна инициатива, Фюрера контролира не изцяло и не всичко в държавата. Функциите и отговорностите са по-разхвърляни, отколкото например в СССР.

        Роли:

        Фюрер: Определя и контролира външната и вътрешната политика еднолично. Ръководи промишлеността, като се съветва със своя Имперски Икономически Министър. Определя целите на армията, без да се бърка директно във военните планове. В случай на война, може да узурпира повече от една функция и да ръководи пряко нещата. За да смени министър, трябва да има поне малко обществено одобрение или пропаганда.

        Имперски Икономически Министър: Детайлно ръководи промишлеността и търговията на страната, според идеите на Фюрера. Отговаря за всичко свързано с производство и търговия.

        Върховно Командване на Вермахта (ОКВ): Ръководи Въоръжените сили на Империята. Отговаря за тяхната дислокация и поведение, за стратегията и заповедите им. Ръководен е по всички политически въпроси от Фюрера.

        Главно Командване на Армията (ОКХ): Отговаря за сухопътната армия. Ръководен е от шефа на ОКВ.

        Луфтвафе (ВВС): Отговаря за военно-въздушните сили. Ръководен е от шефа на ОКВ.

        Кригсмарине (ВМС): Отговаря за военната флота. Ръководен е от шефа на ОКВ.

        Райхсфюрер (Имперски Вътрешен Министър): Отговаря за Дипломацията на държавата (ръководен е от фюрера).

        Имперски Министър на пропагандата: Отговаря за пропагандата, като тук има голяма степен на самостоятелност, но трябва да следва идеите на Фюрера.

        Имперски Външен Министър: Провежда политическите идеи на Фюрера във външната политика на Райха.

        Опозиция: също на практика няма. Избори също няма, има само една партия. Би могло, при сговор на двама или трима от влиятелните хора в държавата, Фюрера да бъде свален. Това обаче може да стартира гражданска война. При успешен преврат евентуално строя може да бъде сменен, но е по-вероятно да последва военна диктатура.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          Имперска Германия

          Япония - политическо устройство.
          Принцип I: Япония е демократична държава, но по свой собствен начин. Императорът има последна дума в Имперския съвет, но ежедневните проблеми и текущите политически решения се взимат от Министър-Председателя или съответните министри. Императорът е несменяем.
          Принцип II: Правителствата на Япония се сменят от Императора. Когато той реши, може да смени своя Министър-Председател и да му даде възможност да направи свой екип.

          Император: Има последната дума по всички по важни въпроси, но може да изказва мнението си само на Тайния Имперски Съвет.

          Министър-Председател: Управлява държавата, назначава и уволнява министрите. Определя външната и вътрешната политика, както и дяловете на индустрията, колко за какви нужди да отиде. Управлява Япония и Корея.

          Глава на Тайния Съвет на Компаниите (Индустрия): Разпределя (по съвета на Министър-Председателя) и управлява индустрията.

          Външен Министър: Отговаря за външната политика (може Министър-Председателя да отговаря за нея и да заема и този пост)

          Имперски Генерален Щаб: Управлява сухопътната армия и армейската авиация. Не е зависим от Министър-Председателя, може да бъде сменен само от Императора, или заедно с цялото правителство. Управлява завзетите от Империята територии в Китай и Монголия.

          Щаб на Обединения Имперски Флот: Управлява Флота и флотската авиация. Не е зависим от Министър-Председателя, може да бъде сменен само от Императора, или заедно с цялото правителство. Управлява островните владения на Япония в Тихия океан.

          Шеф на Кемпейтай: Отоговаря за шпионажа и контрашпионажа. Подчинен е директно на Императора. Не може да бъде сменен, при промяна на правителството.

          Опозиция: това би могло да бъде някой министър или друг играч, желаещ Министър-Председателския пост. Властта може дори временно да бъде взета от военните, като шефът им заема Министър-Председателския пост.
          Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
          Проект 22.06.1941 г.
          "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

          Comment


            #6
            Императорска Япония

            Китай - политическо устройство:
            Тъй като в Китай в този исторически период има гражданска война, част от територията е окупирана от Япония, а други части са под контрола на други велики сили, политическото устройство ще е от две части, само частично свързани помежду си:

            Роли:

            Главнокомандващ на Въоръжените Сили, Глава на Републиката, Председател на ЦИК на Гоминдана, Генералисимус Чан Кай Ши: Управява еднолично "демократичен" Китай. Определя външната политика на цял Китай, ръководи армията и вътрешната политика на своята част от Китай.

            Шеф на Индустрията: Отговаря за индустрията и производството в частта на Чан Кай Ши.

            Председател на Комунистическата Партия на Китай, Мао Цзе Дун: Ръководи еднолично своята част от Китай. Определя вътрешната политика, индустрията и ръководи армията.
            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
            Проект 22.06.1941 г.
            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

            Comment


              #7
              Поднебесната Империя

              Великобритания:
              Списък на доминионите и колониите със самостоятелно и
              полусамостоятелно управление:

              Канада:
              роли:
              Министър-Председател
              Министър на Промишлеността
              Началник на ГЩ

              Австралия:
              роли:
              Министър-Председател
              Министър на Промишлеността
              Началник на ГЩ

              Южна Африка:
              роли:
              Министър-Председател
              Началник на ГЩ

              Индия:
              роли:
              Вицекрал

              Доминионите дават част от продукцията, армията и флота си на Великобритания (различна за всеки доминион). Външната им политика се управлява изцяло от Лондон. Техните правителства контактуват с Министъра на Колониите или с Британския Министър-Председател.
              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
              Проект 22.06.1941 г.
              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

              Comment


                #8
                Доминиони и Колонии на Великобритания

                Някой, струва ми се сър Грей, повдигна някъде въпроса за целите. Добре е да се поставят цели пред държавите, които те трябва да постигнат, за да спечелят, като тези цели са различни за отделните държави. Ако за една тоталитарна държава цел - завладяване на целия свят е приемлива, то за една демократична държава целта може би била била постигане на икономическо господство или нещо в този дух. При смяна на управлението биха могли да се променят и целите.
                "If elections changed anything, they would be forbidden" ~ Kurt Tucholsky

                Comment


                  #9
                  хм

                  НО

                  не мисля че "целите" трябва да се обявяват публично. Никоя държава не е обявила пред другите "аз ще завладея света" 10г. преди да го започне, все пак за какво е разузнаването, дипломацията и пропагандата нали именно за да заблудиш другия че целите ти са такива а не други
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    А защо не вевведем такива понятия като явна и скрита доктрина и цели Нещо като лице пред света и "какво си привим ние в тъмното мазе"
                    Демокрация не е да правиш каквото си искаш, а да не правиш това, което не искаш.

                    请您死在地狱般的阵痛
                    [qing nin si zai di yu ban de zhen tong]
                    きさまはしんでくださいませんか
                    [kisamawa shinde kudasaimasenka]

                    Comment


                      #11
                      Е, да, но това донякъде се обслужва именно от пропагандата. Тя е "образ за предсвета", който винаги е достъпен за останалите (макар че може да бъде разделена на вътрешна и външна). Мисля че все пак целите трябва да ги определя този, който управлява държавата, евентуално на таен съвет с останалите. Ако поставим твърди цели, те само ще ограничават играта и не мисля, че ще спомогнат за да стане тя по-динамична или интересна.
                      И без друго част от целите ще си идват сами. Напр. Великобритания е в такова положение, че ще не ще, ще трябва да защитава колониите и доминионите си (и печалба з анея ще е по-скоро запазване целостта на Британската империя).
                      За по-зависимите държави (доминионите или Китай) целта ще бъде да постигнат някакъв вид независимост и възстановяване на исконните територии (особено за Китай). Могат да се въведат общи доктринални цели, но те няма как да останат тайни, затова не ми се струва много подходяща тази идея.

                      Comment


                        #12
                        Аха и кой кара Китай да си възвъща изконните територии, не е ли по-добре за него да остави няколко милиона китайци в робство, да се съюзи с Япония и да пометат половината свят? Това е идеята, да се определят и дефинират тези абстрактни цели, които все пак вкарват в конфликт повечето големи нации. Иначе просто водени от "чистия интерес" всеки ще се съюзи с по-силния алианс, ще сгазят останалия един или двама играчи и всички ще са победители. (както и донякаде се получава в тази игра също)
                        Още нещо, без предварителни цели никой не засташава колониите на Англия, всеки би бил по-навит да има Англия за съюзник отколкото да се бори за някаква си забутана Индия.
                        XV mile the sea brode is
                        From Turkey to the Ile of Rodez...

                        Comment


                          #13
                          Донякъде съм съгласен с теб (т.е., има смисъл някакви под правила за цели да се приемат, но те не трябва да са ограничаващи, а по-скоро препоръчителни).
                          А за Великобритания - не съм съгласен с теб. При нея проблемът идва от лошата свързаност на териториите й, и необходимостта да пази твърде много, разкъсани като местоположение повинции. Това автоматично я прави много уязвима и местните сили (като Япония или Китай) или големите морски сили (като САЩ), някак естествено могат да решат, че им е по-изгодно да и отнемат слабоохраняваните територии, вместо да се съюзяват с нея.
                          Не е лошо да има цели, но те не трябва да са обвързващи (защото иначе - виждаш какво става в Hearts of Iron, примерно). Не трябвада се опитаваме да наподобим реалността, като конкретна ситуация, а по-скоро като принцип на действия. Тъй или инак, от определена начална позиция и ресурси, има не прекалено много варианти за действия - няма смисъл да ги ограничаваме допълнително (още повече, ако заложим подобия на ералните вътрешни ограничители - зависимостта от ресурсите, например, или от морските транспортни пътища).
                          Естествено, въпросът не е еднозначен.

                          Comment


                            #14
                            Абе ... няма лошо с това за целите, но кой знае защо това ми прилича малко на една друга игра. Едно време се играеше повече, напоследък не съм я виждал - играта "Риск". Представляваше игра на карта (картонена), на картата на света, като в началото играчите си разпределяха провинциите по случаен ред, след което всеки си теглеше едно картонче със "целите си за играта", които цели оставаха тайна за всички останали.
                            Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                            Проект 22.06.1941 г.
                            "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                            Comment


                              #15
                              Цели

                              Бразилия - политическо устройство. Бразилия от края на 30те години е диктатура, подобна на фашизма в Италия и далчено подобна на национал-социализма в Германия. Авторитарна държава, но в Бразилски стил ("Естадо Ново" - Нова Държава)
                              Принцип I: Поради спецификата на Бразилската политика, нещата стоят по следния начин:
                              1. Предполага се, че на всеки 4 години ще има избори (декември, 1941 г.).
                              2. Генерал-Президента е все пак военен диктатор и би могъл да ги отмени, но това би усилило недоволството в народа.
                              3. В страната има перманентно високо недоволство, донякъде базирано на честите смени на демократично управление с военна диктатура.
                              4. Въпреки военната диктатура, в страната решаваща е частната собственост на едрите земевладелци. Инфраструктурата е подобна на тази в САЩ.
                              Принцип II: Бразилската политическа ситуация е много зависима от положението в света. Когато по-силни в световен мащаб са фашистите, позициите на Генерал-Президента се засилват; Ако побеждават демокрациите, се засилват позициите на Главата на съвета на Губернаторите; А, ако побеждават комунистите, се засилва влиянието на опозицията; и последно, ако побеждват японците, се засилва влиянието на Генералисимуса.
                              Принцип III: Бразилия е много зависима от външни икономически влияния и "икономически помощи" от заинтересовани страни.


                              Генерал-Президент Варгас: Военен диктатор, от фашистки тип. Определя външната политика и ръководи армията, но има малко влияние над индустрията. При размирици в страната би имал сигурната поддръжка на между 1/4 и 1/3 от армейските подразделения.

                              Глава на Съвета на Губернаторите: отговаря за вътрешната политика, разузнаването и реда в страната. Командва разположените в страната армейски части. При размирици в страната би имал сигурната поддръжка на между 1/4 и 1/3 от армейските подразделения.

                              Директор на Института по захарта и алкохола, националния департмент на кафето и Института по какаото: Отговаря за икономиката на страната - индустрия и търговия.

                              Генералисимус, командващ Бразилската армия: Формално е под командата на на Генерал-Президента, но на практика има много по-голямо влияние над офицерите и при разногласия на между 1/3 и 1/2 от армейските подразделения биха го последвали.

                              Опозиция: Бразилската Компартия. Тя разчита на между 1/10 и 1/4 от военните гарнизони в страната.

                              Принцип IV: При нов, неуспешен преврат, Бразилия най-вероятно ще се върне към разделението и гражданската война.
                              Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                              Проект 22.06.1941 г.
                              "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                              Comment

                              Working...
                              X